musik fra pc over anlæg
Fra : "Morten Decker

Dato : 01-07-05 16:00

Hej,

Hvad er den nemmeste/billigste løsning når man vil ha' sin computer som
afspiller og ellers bruge sit anglæg og IKKE gøre det ved at smide et
stik i lydudgangen på sin pc og så over til indgangen på anlægets
indgang? Det er fra en bærbar at der skal afspilles musik så derfor
ville en wireless løsning være helt optimal.

Kan man sætte en antenne på sin lyd-udgang på pc og en antenne på
anlæggets indgang?

Umiddelbart er den her:

http://www.netgear.com/products/details/MP101.php

fra NetGear det tætteste jeg kan finde ved at søge, men dette er en lige
lovlig avanceret (og helt sikkert dyr) løsning..

Nogen der kender andre produkter, med samme funktionalitet, men knap så
avanceret?
Ved godt jeg måske skyder lidt bredt ved at poste i dk.hardware, men
giver den et forsøg her i første omgang..

Tak for hjælpen og god sommer alle sammen..

/Morten

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 01-07-05 16:17

On Fri, 01 Jul 2005 17:00:20 +0200, "Morten Decker <\"morten\"@"
<"SPAM> wrote:

>Kan man sætte en antenne på sin lyd-udgang på pc og en antenne på
>anlæggets indgang?

Nej, ikke umiddelbart.

>http://www.netgear.com/products/details/MP101.php
>
>fra NetGear det tætteste jeg kan finde ved at søge, men dette er en lige
>lovlig avanceret (og helt sikkert dyr) løsning..

Dyr - hvad koster den da?

>Nogen der kender andre produkter, med samme funktionalitet, men knap så
>avanceret?

Noxon Audio - koster ca. 800 kr. og kan bruges både til dit formål
samt til at høre webradio på, uden PC er tændt.
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=117614

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 17:10

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, ikke umiddelbart.

Jo, det kan man fint. Har set dem flere gange eks. i TDC-butikkerne. Medion
har lavet dem til 3-500 kr. De kan overføre både billede og lyd fra PC til
TV/Hifi vha. radiobølger. Har da selv en liggende i skabet. Men kvaliteten
kan man nok diskutere....

Hvis du køber en, så sørg for at have mulighed for at returnere den. Så kan
du jo teste om det er noget for dig.

http://kortlink.dk/vmn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-07-05 17:56

"Ivan" <ig(snabela)tunet.danmark> crashed Echelon writing

> [...]
> fra PC til TV/Hifi vha. radiobølger. Har da selv en liggende i skabet.
> Men kvaliteten kan man nok diskutere....

Er du sikker på der ikke er tale om en transmitter+receiver hvor
overførslen blot er trådløst men selv tilslutning stadigvæk foregår via
phono stik.

Umiddelbart findes der mig bekedt ingen løsninger som laver audio signalet
om til rent FM signal udover visse bærbare mp3 afspillere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 20:09

> Er du sikker på der ikke er tale om en transmitter+receiver hvor
> overførslen blot er trådløst men selv tilslutning stadigvæk foregår via
> phono stik.

Jammen det er det da. Men han skriver da ikke at han vil kunne modtage
signalet med tuneren på anlæget? For så sender han jo i et ulovligt (svjv)
frekvensområde. Han smider jo så bare recieveen i auc-indgang eller lign.

Men var det ikke hele ideen? At der bare ikke måtte bruges kabel, at det
skulle være trådløst?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-07-05 20:14

> [...]
> signalet med tuneren på anlæget? For så sender han jo i et ulovligt
> (svjv) frekvensområde. Han smider jo så bare recieveen i auc-indgang

Sorry mig som ikke havde læst hele oprindelige post ordret.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-07-05 10:26

jubija@yahoo.dk wrote:
> Noxon Audio - koster ca. 800 kr. og kan bruges både til dit formål
> samt til at høre webradio på, uden PC er tændt.
> http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=117614

Og de fåes også så der kan overføres filmklip, billeder samt at de kan
optage fra TV til harddisk eller DVD på PCen. Her bruger de TV-skærmen
som menu, enkelte har dog display til at kunne vise musiknummerets navn
mv.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund