North Q Silent Ice II køler
Fra : MKS

Dato : 30-06-05 19:26

Hej

Jeg er ved at samle min nye computer:

Abit KV8 Pro-3rd Eye bundkort
Athlon64 3200+ CPU
og
Northq Silent Ice II køler...

Nu har jeg opdaget (ja, jeg ved godt det er lidt sent at opdage det at
der på shg's hjemmeside står at køleren ikke kan bruges på VIA
platforme......er der nogen der ved hvad det betyder ? Risikerer jeg at min
cpu brænder af eller er det bare en eller anden aflæsning af blæserens
omdrejninger eller lignende der ikke vil virke ?

På forhånd tak for svar

sms

Fra : Nitro

Dato : 30-06-05 20:52

VIA er en hardware-producent: http://www.via.com.tw/en/index.jsp

Og eftersom du ikke bruger komponenter fra denne producent, skulle der intet
være til hindre for at du kan bruge Ice køleren. Men spørg hellere din
hardware-pusher, inden du begår en fejl

VH, Nitro

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 30-06-05 23:13

"MKS" <sms@os.dk> skrev:

> [...]
>cpu brænder af eller er det bare en eller anden aflæsning af blæserens
>omdrejninger eller lignende der ikke vil virke ?

Du kan sagtens bruge den. Jeg har tilsvarende og det kører fint.
Med "Via-platforme" menes at køleren ikke kan bruges på Via's CPU'er.
Via laver bl.s. bundkort med indbygget CPU og det er her køleren ikke
passer.
God fornøjelse.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : sms

Dato : 01-07-05 12:01

Hej igen

Jeg satsede det hele og monterede køleren

Det fungerer fint (dejlig "lydløs"), men temperaturen er på ca. 53 idle og
67-68 med load....er det for meget eller indenfor de acceptable grænser ?

På forhånd tak for svar

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 01-07-05 15:41

"sms" <sms@FJERNos.dk> skrev:

> [...]
>67-68 med load....er det for meget eller indenfor de acceptable grænser ?

Det lyder umiddelbart af meget for denne type CPU.
Har du kabinetkøler(e) til at skabe airflow i kabinettet?
Er CPU'en monteret korrekt med kølepasta?
Hvilken verison af Athlon64 3200+ har du?

>På forhånd tak for svar

Kunne du ikke skrive _under_ det du svarer på? Det gør det lettere at
overskue.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard