Smørrebrød
Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-07-05 19:12

Jeg har købt nogle stykker smørrebrød.
Ubeset.
Der var et stykke med flæskesteg, svesker og appelsin - plus agurkeskiver,
tomater, karse og nogle skiver netmelon..
Desuden roastbeef med den traditionelle remoulade, ristede løg og agurk -
plus karse, fersken fra dåse og tomat. Samt salatblade.
Foran mig står et stykke med salatblade honningskinke, lucernespirer, agurk,
tomat og karse - og så remoulade, dåseananas og appelsin...

Er der en ny trend (fusions-et-eller-andet), eller har smørrebrødsdamen blot
tænkt ret kreativt for at gøre det sommerligt?
Jeg synes godt nok, det er noget smagsmæssigt rod.
Heldigvis var ægge-rejemadderne og fiskefileterne ikke "fornyet"

Hilsen Inger

Fra : KG

Dato : 16-07-05 19:26

Hej Inger Pedersen ....

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvordan din
erfaring er med Smørrebrød.

Men når jeg tænker tilbage til min tid med 50 cm. lang
smørrebrøds seddel virker din oplevelse ikke unaturlig
og ja jeg tror blot Smørrebrøds-damen - "Jomfruen" har
været i sommer humør ....

Meget af det vi lavede tilbage i 60'erne og 70'erne
holder endnu - men det betyder jo ikke at man ikke
kan følge en udvikling sammen med bla.
årstiderne ....

Det ville ikke falde mig for brystet ... !

Med venlig hilsen
Keld
--
Udlært KOK da en mand var en mand
og bøsser var noget man skød med ... )

Fra : Emil

Dato : 17-07-05 20:18

Inger Pedersen wrote:

>Er der en ny trend (fusions-et-eller-andet), eller har smørrebrødsdamen blot
>tænkt ret kreativt for at gøre det sommerligt?
>Jeg synes godt nok, det er noget smagsmæssigt rod.

Det _er_ noget rod.
Tingene skal kaldes for, hvad de er.
Du har været udsat for det, som kaldes 'tøm køkkenet før
skraldespanden'.

>Heldigvis var ægge-rejemadderne og fiskefileterne ikke "fornyet"

Så har jomfruen dog lidt anstændighed tilbage.

m.v.h. Emil

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-07-05 20:33

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Du har været udsat for det, som kaldes 'tøm køkkenet før
> skraldespanden'.

Det var skam frisk nok - jeg vil snarere kalde det for "lidt af alt, kort
fortalt"

> Så har jomfruen dog lidt anstændighed tilbage.

Ja, heldigvis.
Jeg tror, jeg næste gang jeg får hang til smørrebrød, vil rejse tværs over
landet og fedte lidt for min eks-svigerdatter.
HUN kan! Træls, hun bor så langt væk.

Hilsen Inger

Fra : Erling Hansen

Dato : 18-07-05 09:16

Inger Pedersen <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg synes godt nok, det er noget smagsmæssigt rod.
> Heldigvis var ægge-rejemadderne og fiskefileterne ikke "fornyet"

Jeg husker endnu med væmmelse da små stykker mandarin - senere reelle
store skiver appelsin - sneg sig ind på flæskestegen, hvor de absolut
ikke hører hjemme. Det stykke, du har fået, lyder godt nok også som et
gys.
Senere i tråden bliver der advokeret for at forandringer slet ikke er så
slemme. Til det vil jeg sige: Med s-t-o-r forsigtighed og megen
smagfuldhed kan det accepteres.
Mange 'jomfruer' har fået taget deres dyd uden at have kigget videoer
med mesteren (Ida Davidsen) - som både er traditionel og nyskabende,
uden at være overlæsset.