Er alle indbyggede ordbøger ens?
Fra : Jakob Munck

Dato : 16-07-05 08:27

Jeg har en Nokia 3510i, hvor jeg lige har lært at bruge den indbyggede
ordbog, når jeg sender sms. Denne ordbog kaldes for T.9 (det står på
displayet). Jeg vil godt vide om denne automatiske ordbogsfunktion virker på
samme måde i andre mobiltelefoner? Det er vel ikke den samme ordbog de
indholder (??), men fungerer de på samme måde?

v.h.
Jakob

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 16-07-05 08:35

> [...]
> på samme måde i andre mobiltelefoner? Det er vel ikke den samme ordbog de
> indholder (??), men fungerer de på samme måde?

T9 er nærmest en standard indenfor ordbøger på mobiltelefoner. Så godt som
alle undtagen Motorola benytter den. Derfor virker den på samme måde på alle
telefoner der har den, men der kan være forskelle på i hvilken rækkefølge
den giver dig de foreslag af ord der kan laves af den enkelte
tastekombination.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Anders Lund

Dato : 16-07-05 08:50

Jeppe Vestergaard wrote:
> T9 er nærmest en standard indenfor ordbøger på mobiltelefoner.

Er det ikke nærmere en teknologi, til at slå op i ordbøger?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk