Andet multimedie
bentjuul 3670
hjælp til PS 6 DK
Fra : peet_dk

Dato : 03-06-01 14:58

Jeg har fået adgang til computer med PhotoShop 6.0 DK installert. Jeg har et
Digitale kamera (2,1 Mega pixel) og har set et sted at man kan "optimere"
ens billede. F.eks. med at angive hvad for en farve der er hvis. Også
redigere PS farverne efter det. Så billede bliver meget pænere. Hvad for
nogle "tips" kender I der kan gøre ens billede pænere?

Iøvrigt: hvis man vil lave et lille udsnit af et billede der skal
forstørres, på samme billede hvor resten af billede der ikke er forstørret
er. Hvordan kan man det?

--
----
peet_dk was here....

Fra : Thomas

Dato : 03-06-01 17:18

> redigere PS farverne efter det. Så billede bliver meget pænere. Hvad for
> nogle "tips" kender I der kan gøre ens billede pænere?

Prøv at trykke ctrl-l / æble-l for at justere levels, der kan du hente
meget, og du kan jsutere alle kanaler. Unsharp mask (liger i filter ->
sharpen -> unsharp mask) kan også gøre dit billede skarpere.

> Iøvrigt: hvis man vil lave et lille udsnit af et billede der skal
> forstørres, på samme billede hvor resten af billede der ikke er forstørret
> er. Hvordan kan man det?

Marker det udsnit du gerne vil have forstørret med dit markeringsværktøj og
tryk ctrl-j / æble-j, så vil PS lave et nyt lag til dig med udsnittet i.
Tryk så ctrl-t / æble-t så kan du skalere dit udsnit og flytte rundt på det
om nødvendigt. Vær dog opmærksom på, at du risikerer at få et pixeleret
billede når du skalerer.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : peet_dk

Dato : 03-06-01 20:18

i en artikken i privat computer PC april 01 står der noget med man kan
"korrektion af hvid balancen" det kan godt være nogle af tips du har gør,
har ikke prøvet inu....

--
----
peet_dk was here....