Uspecificeret rejse erfaring ?
Fra : Glenn

Dato : 14-07-05 22:28

Tager lige et indlæg igen :)

Nogen som vil dele deres efaring ang. Uspecificeret rejser = Tekst-Tv rejser
"last minute"

Mange selskaber skræmmer nærmest med UDEN bad&toilet forhold, booking på
andre hoteller end deres egne, bla..bla.. osv.

Og så var det jeg tænkte...... kan det virkeligt passe ??

Vil meget gerne høre om det er en chance man skulle prøve at løbe, eller er
det nu mest rart at vide hvor man skal bo ??

Skriv gerne DIN historie om din Uspecificeret tur oplevelse, og ikke kun de
positive selvfølgelig

De "Varmeste" hilsner

Glenn

Fra : Søren R

Dato : 15-07-05 08:27

On Thu, 14 Jul 2005 23:27:41 +0200, "Glenn"
<Glenn@_GÆT-SELV_Smorawski.dk> wrote:

> [...]
>det nu mest rart at vide hvor man skal bo ??
>
>Skriv gerne DIN historie om din Uspecificeret tur oplevelse, og ikke kun de

Hej

Har været på to uspecificerede rejser. Første gang var med et Ekspres
rejser i 1997 (De gik på røven da vi kom hjem).

Vi var 2 unge fyre, som gerne ville bo i byen, tæt på barerne og der
hvor der skete noget. Dette gav vi besked på da vi bestilte rejsen,
men de kunne naturligvis ikke garantere noget.

Vi fik et mindre hotel lige i midten af byen, nøjagtig som vi havde
ønsket, det var ikke noget luksus, men virkelig pænt og rent, og var
rigtig godt tilfreds, da vi ikke havde givet det store. Absolut en
positiv oplevelse.

Sidste år tog vi så en tur til Sunny Beach med Balkan Holidays. Der
blev vi så placeret på et hotel som ikke fremgik af Balkan Holidays
katalog. Det var jeg lidt skuffet over. Hotellet var noget gammelt
lort, ikke ligefrem en dejlig frisk luft du fik i hovedet når du kom
ind på værelset, og badeværelset lignede noget fra 60'erne.

Gamle gulvtæpper, gardiner og møbler, men et tv med 1 bulgarsk kanal.
Jeg var virkelig skuffet over dette, da jeg 2 gange før har været i
Bulgarien på hotellernes "skrabede" værelser, som var noget bedre end
dette.

--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Ole

Dato : 15-07-05 08:57

"Glenn" <Glenn@_GÆT-SELV_Smorawski.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det nu mest rart at vide hvor man skal bo ??
>
> Skriv gerne DIN historie om din Uspecificeret tur oplevelse, og ikke kun

Uspecificeret mener som regel, at man kender destinationen, men ikke hvilket
hotel man havner på. Jeg var på Gran Canaria i slutningen af april på
uspeficeret hotel med et af selskaberne i MyTravel. Vi havde uspeciferet 1
værelses lejlighed. Vi havde mulighed for at vælge, at det skulle være på
sydsiden af øen mod at betale lidt ekstra, hvilket vi valgte at gøre. Vi
havnede på SunWing i Playa del Ingles. Det er et ganske udemærket hotel, så
vi var positivt overrasket.

Ole

Fra : Carl Dragert

Dato : 15-07-05 12:13

"Glenn" <Glenn@_GÆT-SELV_Smorawski.dk> wrote in message
> [...]
> andre hoteller end deres egne, bla..bla.. osv.
>
> Og så var det jeg tænkte...... kan det virkeligt passe ??

Hvis du får et hotel du simpelthen ikke vil bo på, kan du jo blot selv finde
et andet! Jeg vil tro at den uspecificeret rejse, plus "selvbetalt" hotel
ikke kan være meget dyrere end en specificeret rejse.

Så du deltager i et lotteri, hvor du får en billig rejse hvis du vinder - og
en rejse til næsten normal pris hvis du taber

Hilsen Carl

Fra : Anja Nielsen

Dato : 15-07-05 16:19

Hej Glenn

Jeg har flere gange rejst efter at have set gode tilbud på ttv.

Prisen der er opgiver er uspecificeret, men ofte er det muligt at vælge
hotel selv mod en merpris. Det bliver selvfølgelig dyrere end de
uspecificerede rejser, men vi har altid oplevet store besparelser i forhold
til katalogprisen. Som eksempel kan jeg nævne, at vi et år sparede kr. 2600
pr. person i forhold til katalogprisen og et andet år mod en merpris på kr.
200 i forhold til uspecificeret fik navngivet hotel med halvpension.

For at vende tilbage til de uspecificerede rejser, som jeg har prøvet en
enkelt gang, blev vi ganske vist spurgt, om vi ville give kr. 100 mere pr.
person mod at være garanteret eget bad og toilet. Vi sagde, at det ville vi
ikke, da vi ikke troede på, at vi ville risikere at få et værelse uden, da
der ikke er mange hoteller med værelser uden eget bad og toilet i Tyrkiet.
Tjæreborg, som vi bestilte ved, gav mig ret i min påstand. Det endte med, at
vi kom til at bo i sidé på et af mytravels egne hoteller. Vi var 3 piger,
der fik en lejlighed med 7 sengepladser på 70 kvm og med 3 altaner. Jeg
spurgte guiderne lidt ud om det at rejse uspecificeret. Som svar fik jeg, at
de altid fyldte deres egne hoteller først, og det er alle hoteller med eget
bad og toilet og som minimum oftest kategori 3.

Af andre erfaringer med uspecificerede rejser kan jeg nævne, at jeg et år
har prøvet at rejse med Balkan Holidays til Bulgarien, hvor vi kom til at bo
på et hotel med eget bad, toilet og terrasse samt 75 m til havet.

Af andre erfaringer ved jeg, at de fleste, der rejste med Bravotours i år
1999 og 2000 kom til at bo på de billigste hoteller, Bravotours havde i
deres katalog.

Ved uspecificerede rejser står der næsten altid angivet, at det ikke kan
garanteres, at man bliver inkvarteret på et hotel, der er beskrevet i
rejseselskabets katalog, men dette er oftest tilfældet. Jeg har dog set
eksempler på, at enkelte er blevet placeret på et hotel, som ikke fremgik af
kataloget, men som f.eks. fremgik af rejseselskabets søsterselskaber. F.eks.
et hotel som ikke fremgår af Apollo rejsers danske katalog, men af
apollorejser i Sveriges katalog.

Håber, du kan bruge det til noget.

Mvh.
Anja

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-07-05 08:52

> [...]
> Mange selskaber skræmmer nærmest med UDEN bad&toilet forhold, booking på
> andre hoteller end deres egne, bla..bla.. osv.

Det skal man ikke tage sig så meget af. :)

> Og så var det jeg tænkte...... kan det virkeligt passe ??

Jeg tror det ikke.

> Vil meget gerne høre om det er en chance man skulle prøve at løbe, eller
> er det nu mest rart at vide hvor man skal bo ??

Jeg kunne aldrig drømme om at købe en charterrejse medmindre prisen er meget
lav. Jeg har prøvet følgende: 4 dage i Paris for omkring 1200 - hotellet var
ikke vild luksus, men acceptabelt. Naturligvis bad på værelset. De andre på
hotellet havde givet 2-3.000 for samme tur. En uge i Hurghada, Egypten for
995,- (stærkt hjulpet af at være sidst i september 2001:) - hotellet var en
fire-stjernet sag, som andre havde givet omkring 4.000 for at bo på. En uge
på Kreta, hotellet var i selskabets andenbedste kategori, jeg mødte nogle
danskere på turen som havde givet 4.000 for deres tur - på et ringere
hotel... Jeg gav vist 1495,-. :) En uge på Tenerife, hotellejlighed med
køkken og hele røvlortet, omkring 1300 kroner, igen havde andre givet
3-4.000. Alle rejser var med Spies eller Tjæreborg.

> Skriv gerne DIN historie om din Uspecificeret tur oplevelse, og ikke kun
> de positive selvfølgelig

Jeg kan ikke andet end positive historier, beklager. ;) Jeg synes dog stadig
charterrejser på mange måder er helt forfærdelige, så jeg er stadig mest til
en billet på et rutefly og en rygsæk på ryggen, men er prisen lav nok kan
jeg lokkes. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Glenn

Dato : 18-07-05 20:59

Tak for alle svarene.....

Jeg kunne nu hellere ikke forstille mig, at nu om dage kunne man risikere
at
blive booket på et hotel uden bad og vand

Så mon ikke vi tør løbe den risko en gang

Mvh. Glenn

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-07-05 21:35

Glenn skrev:

>Jeg kunne nu hellere ikke forstille mig, at nu om dage kunne man risikere
>at blive booket på et hotel uden bad og vand

Tjah, jeg mindes gamle dage, da Spies havde kategorien "usselt
hummer". Men det var vist et trick til omgåelse af loven om
charterejser.

>Så mon ikke vi tør løbe den risko en gang

Lad os høre resultatet!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Glenn

Dato : 19-07-05 22:27

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Lad os høre resultatet!
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
> http://huse-i-naestved.dk

Rejsen er hermed bestilt !!

Faldt lige over (et godt tilbud) idag på tekst-tv

1 uge til Sharm El Sheik for 1999.- med Atlantisrejser.

Kundebetjening kunne fortælle at det var en Kat. 2 minimum. dog ikke
sikkert
at det var et af dere egne hoteller.
INCL. Bad og toilet

Jeg vil lige lave en beretning om den Uspecificeret tur når vi vender hjem
igen sidst i uge 31

Positivt samt Negativt

Glenn