iTunes 1.1DK-problemer
Fra : Jonas C. Voss

Dato : 03-06-01 14:24

Hej

Jeg har problemer med at få iTunes1.1 DK-version til at installeres på
min G4 9.1DK. Når jeg 2xklikker på installeringsfilen siger den:
"Det valgte program 'installer iTunes' kunne ikke åbnes fordi der er
sket en diskfejl".
Jeg har hentet det to gange fra apple.dk, men det _vil_ ikke virke.
Nogle der har haft lignende problemer?

--
MVH/Regards, Jonas

I'm moving to Mars next week, so if you have any boxes...
- Steven Wright

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-06-01 14:56

In article <1eufmn2.x2wpisw2wiikN%SCRATCHTHISjc@voss.tf>,
SCRATCHTHISjc@voss.tf (Jonas C. Voss) wrote:

> Nogle der har haft lignende problemer?

Hvilken version af Stuffit Expander har du installeret?

Hvis du har en Stuffit Engine (systemmappen) med en forskellig version
fra Stuffit Expander, så kan du få ovennævnte fejl.
Led din(e) HD('e) igennem for flere kopier at Expander.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 03-06-01 15:07

> [...]
> fra Stuffit Expander, så kan du få ovennævnte fejl.
> Led din(e) HD('e) igennem for flere kopier at Expander.

Den har jeg nu tjekket - Stuffit 5.5, og Stuffit Engine+Stuffit Engine
PowerPlug 5.5. Til gengæld melder Norton om 'ressource fork is damaged'
på begge iTunes 1.1-filerne jeg har hentet. Det er nok der fejlen
ligger, men stuffit-delen skulle være i orden. Edlich, din hjælp
påskønnes som altid.

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-06-01 15:53

In article <1eufog9.1od7qv7hqj39rN%SCRATCHTHISjc@voss.tf>,
> [...]

> på begge iTunes 1.1-filerne jeg har hentet. Det er nok der fejlen
> ligger, men stuffit-delen skulle være i orden.

Nu prøvede jeg selv lige at hente den, og der var ikke nogen problemer
med den hentede fil, så det må have noget med Stuffit at gøre. Kunne
tænkes at du skulle prøve med ver. 6 af Expander (det er den jeg bruger).
Kom lige til at tænke på en ting: Det er ikke Netscape du bruger til at
hente den med, vel?

> Edlich, din hjælp påskønnes som altid.

Vi bukker

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 03-06-01 16:57

> Kunne tænkes at du skulle prøve med ver. 6 af Expander

Klart, klart - henter den i skrivende stund.

> Vi bukker

Ditto (-:

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 03-06-01 18:05

Jonas C. Voss <SCRATCHTHISjc@voss.tf> wrote:

> Klart, klart - henter den i skrivende stund.

Hentede Stuffit expander [SE] 6.0.1, men det løste ikke problemet.
Istedet tjekkede jeg igen [denne gang øjensynligt grundigere] efter
overfladige og udfasede versioner af SE. Fandt en anden version 5.5 i en
anden mappe, prøvede med den istedet, og det var kuren. iTunes spiller
nu, og jeg har smidt den defekte version af SE 5.5 ud.
Tak for hjælpen (-:

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-06-01 18:43

In article <1eufwtz.1vg62odal9pv6N%SCRATCHTHISjc@voss.tf>,
> [...]

> overfladige og udfasede versioner af SE. Fandt en anden version 5.5 i en
> anden mappe, prøvede med den istedet, og det var kuren.

Må jeg anbefale Æble-M i Sherlock, droppe synderen (i dette tilfælde SE)
henover det fremkomne vindue, sætte hak ved "File Type" og "Creator" og
så bare et let tryk på "retur", så er det fuldstændigt ligemeget hvad
programmet evt er omdøbt til, det bliver fundet alligevel.

> iTunes spiller nu, og jeg har smidt den defekte version af SE 5.5 ud.

Sgisme godt.

> Tak for hjælpen (-:

Så, nu får jeg snart ondt i nakken af bukkeriet

Lige en kommentar til ovenstående: Nej, jeg er ikke en buk (jeg kunne jo
risikere at fruen læste det)

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 03-06-01 19:00

> [...]
> så bare et let tryk på "retur", så er det fuldstændigt ligemeget hvad
> programmet evt er omdøbt til, det bliver fundet alligevel.

Skal anvendes fremover - tak for tippet.

Buk-bukke-buk (-:

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi