Findes Lissø herregård på Lolland?
Fra : på spåret

Dato : 14-07-05 15:42

Hej. Jag försöker ta reda på om Lissö herregård på Lolland finns eller har
funnits. Enligt min far så skulle min farmor och farfar ha mötts på den här
gården.
Bengt

Fra : Poul Petersen

Dato : 14-07-05 17:37

"på spåret" <b_b_61@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> funnits. Enligt min far så skulle min farmor och farfar ha mötts på den

Så vidt jeg ved findes der ikke noget Lissø på Lolland, men et
herresæde/gård, der hedder Lidsø.
Lidsø findes ca.4 km. sydvest for Rødby - og ca. 2 km. fra Lollands sydkyst.
Poul

Fra : Poul Petersen

Dato : 14-07-05 22:21

"Poul Petersen" <poulinas@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> herresæde/gård, der hedder Lidsø.
> Lidsø findes ca.4 km. sydvest for Rødby - og ca. 2 km. fra Lollands

Kan ikke finde Lidsø som Herresæde/gård - Lidså benævnes kun som en stor
gård.
Poul.

Fra : på spåret

Dato : 15-07-05 15:08

Tack så mycket. Jag tänkte inte på att stavningen eventuellt kunde vara fel.
Så har jag lärt det också.
Bengt

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 15-07-05 15:11

"Poul Petersen" <poulinas@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan ikke finde Lidsø som Herresæde/gård - Lidså benævnes kun som en stor
> gård.
> Poul.

Lidsø gods ligger i Rødby kommune på Lolland, og er kendt for at arbejde
meget for naturgenopretning.

Jeg har ikke lige kunnet finde en hjemmeside der viser noget om godset,
men
dog fundet disse informationer om godset:

Lidsø Gods, V/ANDERS N. HENRIKSEN.
Lidsøvej 14, Lidsø
4970 Rødby
CVR-nummer: 64666711.