Mælkepulver ?
Fra : Grunt

Dato : 14-07-05 13:10

Nogen der ved hvor man sælger tørmælk til brug til søs ? En skibsproviant
e.lign. (det er ikke alle steder de har det, har jeg fundet ud af).

(flydende mælk optager for meget plads i køleboksen og bliver alligevel hurtig
sur)

Fra : Aage Andersen

Dato : 14-07-05 14:36

"Grunt"
> Nogen der ved hvor man sælger tørmælk til brug til søs ? En skibsproviant
> e.lign. (det er ikke alle steder de har det, har jeg fundet ud af).

IRMA er det eneste sted jeg kender.

Aage

Fra : Grunt

Dato : 14-07-05 15:44

On Thu, 14 Jul 2005 15:35:37 +0200, "Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk>
wrote:
in dk.kultur.mad+drikke

>"Grunt"
>
>IRMA er det eneste sted jeg kender.

Det er nok til babyer. Jeg tror ike de sælger tørmælk der kan bruges i
skibsfartens tørmælkemaskiner.
Der findes et utal af formularer til tørmælk/mælkepulver og den til babyer kan
ikke bruges til alm. mælk. Dertil er der en anden formular.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 14-07-05 16:29

"Grunt" <gruntsaver@msn,com> skrev i en meddelelse
> [...]
> wrote:
> in dk.kultur.mad+drikke

> Det er nok til babyer. Jeg tror ike de sælger tørmælk der kan bruges i

Hvad med at undersøge det først, inden du afviser det blankt? Det er
placeret i krydderier og pulverdims og ikke i babymad i de to Irmaer, der
er
tættest på mig.

Venlig hilsen
Dikte

Fra : Grunt

Dato : 14-07-05 17:30

On Thu, 14 Jul 2005 17:29:00 +0200, "Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk>
wrote:
in dk.kultur.mad+drikke

>"Grunt" <gruntsaver@msn,com> skrev i en meddelelse
><aaa(REMOVE)@email.dk>

>Hvad med at undersøge det først, inden du afviser det blankt? Det er

Find hvor jeg afviser det blankt !
Læg mærke til de forbeholsord jeg skriver i mit svar. Går du i sort når du tror
man er afvisende ?

Det er vist et udbredt fænomen på usenet.

>placeret i krydderier og pulverdims og ikke i babymad i de to Irmaer, der
>er
>tættest på mig.

ja tak, så ved jeg hvor i universet jeg skal søge videre.

Fra : Aage Andersen

Dato : 14-07-05 16:38

"Grunt" ...
> [...]
> kan
> ikke bruges til alm. mælk. Dertil er der en anden formular.

IRMA sælger skummetmælkspulver, som jeg kun ville byde en baby i
nødstilfælde. Jeg bruger det i te og til almindelig madlavning.

Aage

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:19

> Nogen der ved hvor man sælger tørmælk til brug til søs ? En skibsproviant
> e.lign. (det er ikke alle steder de har det, har jeg fundet ud af).

Prøv i første omgang at finde ud af hvem producenten/importøren er, på det
produkt du søger. Dernæst kan du kontakte dem, og få anvist nærmeste
forhandler.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:26

> [...]
> e.lign. (det er ikke alle steder de har det, har jeg fundet ud af).
>
> (flydende mælk optager for meget plads i køleboksen og bliver alligevel

En hurtig søgning på Google førte mig frem til Spejder Sport, som både har
skummetmælkspulver og sødmælkspulver:
http://www.spejder-sport.dk/templates/1pricelist_g.asp?GroupGuid=2101

Tina

Fra : Nielsen

Dato : 14-07-05 16:38

"Tina F." <wunjo(a)webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> hurtig
>>

> En hurtig søgning på Google førte mig frem til Spejder Sport, som både har

Jeg er ret sikker på at min Kvickly har det.

vh
Nille

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 14-07-05 16:48

Grunt wrote:
> [...]
>
> (flydende mælk optager for meget plads i køleboksen og bliver alligevel hurtig

Der er Skummemælkspulver i Superbrugsen Kokkedal !
Ved ikke om det kan hjælpe
MVH
Kasper Malmberg

Fra : Grunt

Dato : 14-07-05 17:34

On Thu, 14 Jul 2005 17:48:21 +0200, Kasper Malmberg <FJERNmalmber@gmail.com>
wrote:
in dk.kultur.mad+drikke

>Der er Skummemælkspulver i Superbrugsen Kokkedal !
>Ved ikke om det kan hjælpe
>MVH
>Kasper Malmberg

Jo, svarerne har været til hjælp.

Mine informationer om skibsproviantering er nok lidt gamle for de fleste sælger
det ikke længere eller kun i pallevis.

Fra : Q

Dato : 14-07-05 19:43

> [...]
> e.lign. (det er ikke alle steder de har det, har jeg fundet ud af).
>
> (flydende mælk optager for meget plads i køleboksen og bliver alligevel

Hvis du kan aftage i 25 kg sække er jeg ret overbevist om at du kan handle
det via Procudan eller få anvist en forhandler
http://www.procudan.dk/Produkter/Food/M%C3%A6lkeprodukter.aspx

Du er formentlig på jagt efter "Instant " typen, som kendetegnes ved at den
er letopløselig i vand...

/peter