Afstandsskema Australien
Fra : Morten

Dato : 13-07-05 08:51

Hej,

jeg surfer rundt for at planlægge en 2 mdrs tur til Australien for vi
2 voksne + vores 2 børn på 7 og 9 år.

Overvejer at flyve til Darwin - køre ned gennem midten - over til
Sydney - op af guldkysten - og så tilbage til Sydney, så der skal
trilles nogle km.

Apropos Gold Coast, så synes børnene, at de 3 forlystelsesparker
(Warner Bros, Sea World og Wet´n Wild ser spændende ud - nogle der har
erfaringer derfra mht tidsforbrug mv ?

Forleden faldt jeg over et glimrende afstandsskema på en hjemmeside,
hvor man kunne se afstandene mellem mange australske byer, men jeg fik
den desværre ikke tilføjet i foretrukne - og jeg kan selvfølgelig ikke
huske, hvilken side det var på!

Er der nogen der kan hjælpe ??

vh. Morten

Fra : Erling Simonsen

Dato : 13-07-05 09:03

Morten skrev:
> [...]
> hvor man kunne se afstandene mellem mange australske byer, men jeg fik
> den desværre ikke tilføjet i foretrukne - og jeg kan selvfølgelig ikke

Hej.
Det er vel ikke denne?
http://www.rta.nsw.gov.au/rulesregulations/internationalinterstate/distancecalc.html
mvh
Erling

Fra : Holst

Dato : 13-07-05 10:06

Næh, men http://www.maporama.com kan sikkert hjælpe dig.

Fra : Morten

Dato : 13-07-05 22:27

> Næh, men http://www.maporama.com kan sikkert hjælpe dig.

Udemærket side!

Jeg har i mellemtiden fundet mit lille skema - fandt det ved et
tilfælde, da jeg var inde og læse priser på Greyhound i Australien -
under kilometre guide, ligger et udemærket skema - synes jeg i
hvertfald!

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 19:23

> [...]
> hvor man kunne se afstandene mellem mange australske byer, men jeg fik
> den desværre ikke tilføjet i foretrukne - og jeg kan selvfølgelig ikke

Hvis du bruger Internet Explorer, kan du oppe i menuen vælge oversigt og se
hvor du har surfet det sidste stykke tid, så skulle din sider gerne være
der.

mvh

Peter

Fra : Pierre Dragh

Dato : 14-07-05 11:45

http://travelmate.com.au/Home/Home.asp
Lidet nede på siden finder du map maker, det har jeg brugt et par gange og
det virker godt, med hensyn til de forlystelsesparker
er der 4 http://www.mynrma.com.au/themeparks.asp ca 1 dag hvert sted skulle
være OK.
Pierre

Fra : Holst

Dato : 14-07-05 12:33

Morten wrote:

> Apropos Gold Coast, så synes børnene, at de 3 forlystelsesparker
> (Warner Bros, Sea World og Wet´n Wild ser spændende ud - nogle der har
> erfaringer derfra mht tidsforbrug mv ?

Jeg besøgte Sea World for år tilbage, dvs. i 1993. Vi brugte en hel dag
der, men det var nu mest fordi vi ikke havde de store muligheder for at
komme derfra. Det var dengang en meget fin park, men en hel dag var alt
for meget for os. Vi kom med bus fra Brisbane og var ved parken ved
åbningstid. En gang over middag havde vi været nok i parken og havde
ikke det store behov for at være der mere. For vores vedkommende var 3-4
timer rigeligt.

Det skal så lige siges, at vi jo var fire i starten af 20'erne, så I er
en anden målgruppe. Endvidere var det jo 12 år siden, så der kan være
sket meget i Sea World siden da.

De andre forlystelsesparker kender jeg ikke.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 17-07-05 20:14

"Morten" <gitmo@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor man kunne se afstandene mellem mange australske byer, men jeg fik
> den desværre ikke tilføjet i foretrukne - og jeg kan selvfølgelig ikke

....Skulle I så ikke også lige lade ungerne få et besøg i CrocodileHunteren´s
Zoo i Beerwah ved Brisbane (Steve Irwin fra TV)?
Vores unger nød det, da vi var der, og den ene havde forinden via nettet
meldt sig til en eller anden form for nyhedsmails derfra, og havde skrevet
med dem inden vi kom dertil.Ikke at det gav nogen særbehandling, men det var
med til at øge interessen.
Mvh Niels