Kræsen kat
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 12-07-05 17:27

Jeg har købt noget kattemalt til Cheeta da hun tit kaster hårbolde op og
nogle gange har svært ved at komme af med afføringen. Dyrlægen siger at hun
ikke fejler noget, men at det er pga den lange pels. Men vil katten æde det
kattemalt??? Næh nej. Hvad kan jeg så give hende?

Linda

Fra : Kari Eiffert

Dato : 12-07-05 18:00

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42d3ef53$0$21445$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> [...]
det
> kattemalt??? Næh nej. Hvad kan jeg så give hende?

Hej.

Vores hankat gider heller ikke ha det. Men vi smører det bare ud på hans
pote (altså ovenpå) Og så skal han nok få det klistrede stas slikket væk.
Det er meget enkelt, og selv han selvfølgelig bliver lidt muggen over at vi
sviner ham til, så går det faktisk meget nemt. Utroligt hvor forskellige de
er. Vores to tøser ville næsten slå ihjel for at få noget. Men ikke Alf
*suk*

Mvh kari

Fra : tina laren

Dato : 13-07-05 20:37

> Kari Eiffert skrev:
>

> meddelelse news:42d3ef53$0$21445$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> hun
> det

> Hejså

jeg køber katte bambus hos min blomster handler og det er de meget glad
for, det skulle hjælpe på hårboldte.

Med venlig hilsen
tina laren
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : fam. Ager

Dato : 12-07-05 18:27

> [...]
> hun ikke fejler noget, men at det er pga den lange pels. Men vil katten
> æde det kattemalt??? Næh nej. Hvad kan jeg så give hende?

jeg blander det i en portion tun fra dåse, og det ryger hurtigt ned. uden
mistænkelige blikke.

mvh. marie

Fra : Denise

Dato : 12-07-05 19:14

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> [...]
> siger at hun ikke fejler noget, men at det er pga den lange pels. Men
> vil katten æde det kattemalt??? Næh nej. Hvad kan jeg så give hende?

Nu er der jo kattemalt og kattemalt. Måske skal du prøve en anden slags.
Vores kan lide Specicare - tror det er købt hos dyrlægen, en blå æske og
doseringen står inde i æsken, hvor den er let at overse
Det er meget sjældent jeg bruger det, vores er ikke slemme til hårboller
eller hård mave.
Men ellers må du sørge for at rede/børste hende tit, så begrænser
hårbollerne sig automatisk.

--
Hilsen Denise

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 12-07-05 20:26

> [...]
> ikke fejler noget, men at det er pga den lange pels. Men vil katten æde det
> kattemalt??? Næh nej. Hvad kan jeg så give hende?

Hejsa

Der findes også godbidder med malt i - måske det var en ide?

Vores katte kan bedst lide kattemalten fra KW - den er lidt mere
flydende end den fra Specicare - og måske derfor knapt så klistret?!?

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 13-07-05 11:55

> Annemette Engell Hansen skrev:
>
> Der findes også godbidder med malt i - måske det var en ide?

Virker de godbidder lige så godt som rigtig kattemalt. Nogen, der ved det?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 13-07-05 21:33

> Virker de godbidder lige så godt som rigtig kattemalt. Nogen, der ved det?
>
> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hej Bettina

Jeg ved ikke om de virker... eneste jeg kan sige er, at vi kun meget
sjældent giver kattemalt andet end som en ekstra godbid og derudover får
misserne de godbidder med malt i...

Så om godbidderne virker eller vores katte bare ikke får ret meget "hår
i mavsen" kan jeg ikke sige :) Men ihvertfald er det sjældent vi har
nogen der kaster hårboller op - og det er jo det vigtigste *S*

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Hedegaard

Dato : 16-07-05 13:55

Fandt ud af at hun bare ikke ville have det når det kommer fra
køleskabet. Syntes det var så flydende så smarte mig lagde det i
køleskabet så det blev mere stift. Men nu har jeg taget det ud igen og
vupti, missen spiser det med glæde

Og ellers tak for jeres svar.

Knus

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 16-07-05 14:19

> [...]
> køleskabet. Syntes det var så flydende så smarte mig lagde det i
> køleskabet så det blev mere stift. Men nu har jeg taget det ud igen og

he, he, køleskabskolde ting er nu ikke altid det største hit
Godt du fandt ud af det.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-07-05 14:26

In article <42d903b492730@nerdgirl.dk>, Linda Hedegaard
<teddymisKATTE@BAKKEstofanet.dk> wrote:

> [...]
> Syntes det var så flydende så smarte mig lagde det i
køleskabet så det blev
> mere stift. Men nu har jeg taget det ud igen og

Og ellers tak for jeres svar.

Knus

Postet fra
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Nå, det var da godt!
Det er også sådan at katte spiser "med næsen", dvs at hvis maden ikke
lugter af noget og lugter "rigtigt" vil katten ikke spise den.
Derfor er det også et gammelt råd, hvis katten ikke vil spise pga
sygdom eller andet, at varme maden lidt, for så lugter den af mere
Køleskabskold mad _kan_ i øvrigt give nogen katte dårlig mave.

--
Knus fra Ann R