Ud-af-huset i Århus(området)
Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 14:49

Hej,

er der nogen, der kan anbefale et rigtig godt sted, til at få
mad-ud-af-huset fra i Århus eller omegn?

Vi har planer om noget buffet til den næste fødselsdag.

På forhånd tak
Morten

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 12-07-05 16:45

"Morten" <boy-snabela-boy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mad-ud-af-huset fra i Århus eller omegn?
>
> Vi har planer om noget buffet til den næste fødselsdag.

Hej Morten,

Jeg kan varmt anbefale www.koekkenduetten.dk

Hvis du har lyst, kan du læse min anmeldelse af dem her i gruppen. Indlæget
hedder "[Anmeldelse] Køkkenduetten opfølgning og er fra den 26. april 2005
kl. 15.42.

Vi havde dem til konfirmation og både vi og alle gæsterne var meget
begejstrede.

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 12-07-05 22:14

Hov, du skal vist den vej rundt: http://www.koekkenduetten.dk/kontakt.html

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 17:08

> er der nogen, der kan anbefale et rigtig godt sted, til at få
> mad-ud-af-huset fra i Århus eller omegn?

Det Grønne Hjørne laver også mad ud-af-huset. De servere meget grønt og
græsk- og italiensk-præget.
China Wok House tilbyder også mad ud-af-huset.

Begge steder kan jeg klart anbefale.

Louise

Fra : Nette

Dato : 12-07-05 17:05

"Morten" skrev

> er der nogen, der kan anbefale et rigtig godt sted, til at få
> mad-ud-af-huset fra i Århus eller omegn?

Kvickly Vericentret eller Tranbjerg har rigtig gode buffeter.

Nette

Fra : Nette

Dato : 12-07-05 21:47

"Nette" skrev

> Kvickly Vericentret eller Tranbjerg har rigtig gode buffeter.

Der er forresten også den der cafe oppe i Stor center Nord. De laver rigtig
god mad, har også ud af huset og til billige penge. Coco hedder den.

Nette

Fra : Gamle

Dato : 13-07-05 02:22

> [...]
> mad-ud-af-huset fra i Århus eller omegn?
>
> Vi har planer om noget buffet til den næste fødselsdag.

Til min 60 års fødselsdag fik vi mad fra http://www.kokkenogjomfruen.dk/
Det er bare s å godt.
Og så er de billige.
De lune/varme retter leveres i varmeskabe.

Mvh.
Torben

Fra : JS

Dato : 13-07-05 07:58

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er bare s å godt.
> Og så er de billige.
> De lune/varme retter leveres i varmeskabe.

Jeg har tre dårlige oplevelser ud af tre mulige med kokken og jomfruen. Sejt
kød. Kedelige grøntsager. Meget fedt. Den ene gang kom de ½ time for sent.

Fra : Gamle

Dato : 13-07-05 09:23

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har tre dårlige oplevelser ud af tre mulige med kokken og jomfruen.
> Sejt kød. Kedelige grøntsager. Meget fedt. Den ene gang kom de ½ time for
> sent.

Jeg har kun 100% gode oplevelser med K&J.
Der vil a l t i d kunne findes mennesker, som har været uheldige (eller
heldige).
Vi er efterhånden en del, som har fået mad fra K&J og til vores fulde
tilfredshed.

Mvh.
Torben

Fra : Nette

Dato : 13-07-05 21:06

"Gamle" skrev
> Til min 60 års fødselsdag fik vi mad fra http://www.kokkenogjomfruen.dk/
> Det er bare s å godt.

Det er der så meget delte meninger om.....

Jeg bryder mig ikke om maden, og kunne aldrig finde på at servere det til
noget jeg holder. Det er det simpelthen ikke værdigt til.
Kødet er sejt, kartoflerne er overkogte, grøntsagerne er kedelig og faldet
sammen, brødet er tørt, maden er generelt fedtet ind i olie og smør, deres
brune sovs smager af storproduktion og de forskellige ting i deres buffet
smager total ens.

Jeg har prøvet dem utallige gange, hvor jeg har været ude og servere, og jeg
krummer tæer hver gang jeg sætter et fad med deres mad på bordet.

Nette

Fra : Gamle

Dato : 13-07-05 23:02

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> krummer tæer hver gang jeg sætter et fad med deres mad på bordet.

Du er meget konkret og tilsyneladende taler du på vegne af alle
KokkenogJomfruens kunder.
Nu får vi se, hvad de siger til din påstand.
Hvis du nu havde skrevet, at d u syntes at o.s.v.
Men nej. Du har bare s å meget forstand på mad, at du kan konkretisere i
en grad så det ligner injurier.

Mvh.
Torben

Fra : -V-

Dato : 13-07-05 23:16

Gamle wrote:
> Du er meget konkret og tilsyneladende taler du på vegne af alle
> KokkenogJomfruens kunder.
> Nu får vi se, hvad de siger til din påstand.

Du har simpelthen videresendt indlæggene til dem?

> Hvis du nu havde skrevet, at d u syntes at o.s.v.
> Men nej. Du har bare s å meget forstand på mad, at du kan
> konkretisere i en grad så det ligner injurier.

Eh?
Nu bliver du bare hånlig overfor én, som tilsyneladende har større erfaring
med ders produkter, end du selv har.

Jeg undrer mig mere over, hvorfor du føler sådan en trang til at forsvare
dem, istedet for at følge din egen analogi og måske skifte "Det er bare s å
godt." ud med "Jeg synes bare at det var s å godt, dengang til min
60-årsdag".

-V-

Fra : Gamle

Dato : 14-07-05 00:26

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem, istedet for at følge din egen analogi og måske skifte "Det er bare s
> å godt." ud med "Jeg synes bare at det var s å godt, dengang til min

Nu var det mig der startede med at skrive "Det er bare så godt".
Så hvordan det hånlige kommer ind, kan jeg ikke se.
Nej det er hånligt, at Nette nedgører min anbefaling ved at skrive som hun
gør.
Hun siger faktisk at jeg lyver og ikke har forstand på mad.

Jeg kunne ikke vide, at der var en "ekspert" som kunne skrive sådan og
generalisere over min mad.

[...]
Om den mad jeg fik leveret til 20 gæster. Og om den mad mange andre i
selskabet havde fået leveret fra K&J.
Men du skal ikke være i tvivl. Jeg skal nok selv bestemme hvordan jeg
anbefaler et produkt og hvad jeg skriver.

Torben 62 år

Fra : -V-

Dato : 14-07-05 01:02

Gamle wrote:
> [...]
> som hun gør.
> Hun siger faktisk at jeg lyver og ikke har forstand på mad.

Næh, imodsætning til dig skriver hun faktisk udfra sin egen mening. "Jeg
bryder mig ikke om maden"....

Der er vist ikke meget anklage om løgn i den sætning eller andre hun kommer
med.
Heldigvis kan den opmærksomme læser bruge både din og hendes anbefaling til
at træffe sit valg.

Du har muligvis været særligt heldig med din fødselsdagsmad, og Nette har
været særligt uheldig med sine oplevelser af dem.
Ingen grund til at blive personligt fornærmet over det.

> Jeg kunne ikke vide, at der var en "ekspert" som kunne skrive sådan og
> generalisere over min mad.

Se, hånlig igen.

> Om den mad jeg fik leveret til 20 gæster. Og om den mad mange andre i
> selskabet havde fået leveret fra K&J.
> Men du skal ikke være i tvivl. Jeg skal nok selv bestemme hvordan jeg
> anbefaler et produkt og hvad jeg skriver.

Ja, det har jeg vist heller ikke så meget indflydelse på, ligesom du ikke
har så meget indflydelse på hvad vi andre skriver.

> Torben 62 år

Er din alder relevant?

Jeg er 32, gør det mig mere eller mindre troværdig i denne gruppe?

-V-

Fra : Gamle

Dato : 14-07-05 01:23

> Næh, imodsætning til dig skriver hun faktisk udfra sin egen mening. "Jeg
> bryder mig ikke om maden"....

Du skriver:

Eh?
Nu bliver du bare hånlig overfor én, som tilsyneladende har større erfaring
med ders produkter, end du selv har.

Baseret på hvad?

At Nette skriver:
[...]
Hvilket betyder, at hvis du bestiller mad nu, vil maden være som Nette
skriver.
Du kan ikke løbe fra, hvad hun har skrevet.
Det er ikke en objektiv bedømmelse, kun hvad hun har været ude for.
Jeg anbefaler maden udfra erfaring fra 3 selskaber hvor maden kom fra K&J.
Og her havde jeg så selv bestilt maden den ene gang.
Hvad er der galt i det.
Hvordan kan du vide om Nette har større erfararing med deres produkter end
jeg?
Og det er løgn, at Kødet er sejt, kartoflerne er overkogte, grøntsagerne er
[...]
Hun skriver e r og det er løgn. Det gælder fremtidige leverancer.
Jeg ville da gerne forsvare min anbefaling i retten. Jeg tror ikke Nette
skal prøve at forsvare sin udlægning om fremtidige leverancer.

Fra : -V-

Dato : 14-07-05 01:37

Gamle wrote:
> Baseret på hvad?

Du har prøvet deres mad til din fødselsdag. Jeg går ud fra at du kun er
fyldt 60 én gang?
Nu har du så uddybet og afsløret at du har prøvet dem 3 gange i alt, hvoraf
du selv har bestilt én gang. Betyder det sidste noget for kvaliteten af
måltidet?

Nette skriver: "Jeg har prøvet dem utallige gange, hvor jeg har været ude og
servere".

> Du kan ikke løbe fra, hvad hun har skrevet.
> Det er ikke en objektiv bedømmelse, kun hvad hun har været ude for.

Nej, hun skriver sin egen mening, og det kan naturligvis aldrig være en
objektiv udlægning.
Ligesom din mening, og som Nette så viser sig at være uenig i. Objektivt?
Nej.

> Hun skriver e r og det er løgn. Det gælder fremtidige leverancer.
> Jeg ville da gerne forsvare min anbefaling i retten. Jeg tror ikke
> Nette skal prøve at forsvare sin udlægning om fremtidige leverancer.

Sig mig, skrev du ikke lige selv: "Det er bare s å godt."
Dvs. at hvis bare en enkelt leverance i al fremtid *ikke* er god, så er det
pludselig dig, der har talt usandt?

Du er afsindigt forhippet på at hendes udsagn skal være løgn.
Er det fordi du føler at din ære er beklikket, og du derfor hænger dig i
sproglige finurligheder?

Du har åbenbart haft gode oplevelser med stedet, og hun har haft dårlige.
Fint, så ved den originale spørger det.

Bemærk, at hun ikke er den eneste i denne tråd, som ikke har været tilfreds
med kvali'en.
Men JS har nok heller ikke forstand på mad, siden han/hun kan ytre sig så
formasteligt.

-V- (stadig 32)

Fra : Gamle

Dato : 14-07-05 01:47

> Bemærk, at hun ikke er den eneste i denne tråd, som ikke har været
> tilfreds med kvali'en.
> Men JS har nok heller ikke forstand på mad, siden han/hun kan ytre sig så
> formasteligt.

Og det var så dit bidrag til den oprindelige spørger.
Må sige det var intilligent.

EOD
Torben

Fra : Anders Henriksen

Dato : 14-07-05 11:00

Gamle wrote:

> Og det var så dit bidrag til den oprindelige spørger.
> Må sige det var intilligent.

Tør dine øjne og spis en kiks...

--
Anders Henriksen
supermule [snabela] lite [punktum] dk

Internet? Jeg giver det højest tre år...

Fra : Gamle

Dato : 14-07-05 01:42

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Undskyld. Den røg for hurtigt afsted. Men det er jo også sent.
Det er fantastisk, at du udfra min anbefaling af K&J og Nettes nedgørelse af
samme firmas fremtidige produkter, kan tillade dig at skrive, at jeg er
hånlig.
Jeg svarede bare på et indlæg, hvor det står frit for, hvilken anbefaling
man vil bruge.
Nettes var en direkte nedgørelse af både K&J og min oplevelse af maden. Har
forøvrigt fået mad fra K&J 3 gange ialt. Og hver gang 100%
tilfredsstillende.
Men selvfølgelig, jeg har også nogle tænder jeg kan tygge med og min
smagssans bliver ikke ødelagt af f.eks. sprut/cigaretter/fede cigarer.

Torben

Fra : -V-

Dato : 14-07-05 01:56

Gamle wrote:
> Det er fantastisk, at du udfra min anbefaling af K&J og Nettes
> nedgørelse af samme firmas fremtidige produkter, kan tillade dig at
> skrive, at jeg er hånlig.

Og du synes ikke at "Du har bare s å meget forstand på mad, at du kan
konkretisere i en grad så det ligner injurier." er hånligt?
Tænk, så lever vi vist i to forskellige verdener.

> Jeg svarede bare på et indlæg, hvor det står frit for, hvilken
> anbefaling man vil bruge.

Ja, netop. Det var vist også min pointe, inden du begyndte på dit 'du
besudler min ære, vi mødes i retten'-pjat.

> Men selvfølgelig, jeg har også nogle tænder jeg kan tygge med og min
> smagssans bliver ikke ødelagt af f.eks. sprut/cigaretter/fede cigarer.

Jeg forstår ikke din kommentar? Jeg har skam mine tænder, og ryger ikke.

> Må sige det var intilligent.

Det er af alleryderste vigtighed, at man ikke laver nogle stave- og slåfejl
selv, når man beskylder andre for at være dumme.
Den øvelse dumper du.

-V-

Fra : Gamle

Dato : 14-07-05 02:56

> Det er af alleryderste vigtighed, at man ikke laver nogle stave- og
> slåfejl selv, når man beskylder andre for at være dumme.
> Den øvelse dumper du.

Ja det var en slåfejl, men med fingrene. Det kunne rettes meget let.
Det er værre med dig. Det skal forestille at være en intelligent hjerne. Det
kan du desværre ikke rette op på.
Og tag så at stoppe det pjat.
Du har intet at bidrage med i forhold til det oprindelige indlæg.

Fra : -V-

Dato : 14-07-05 09:25

Gamle wrote:
> Ja det var en slåfejl, men med fingrene. Det kunne rettes meget let.
> Det er værre med dig. Det skal forestille at være en intelligent
> hjerne. Det kan du desværre ikke rette op på.

Suk, din reaktion er en naturlig progression af din forsvindende saglighed i
denne tråd.

Når du forfalder til at kalde andre folk for dumme og uintelligente, så
virker det ikke som om du er 62, men nærmere 12.

Held og lykke med det hele.

-V-

Fra : JS

Dato : 14-07-05 10:21

> [...]
> gør.
> Hun siger faktisk at jeg lyver og ikke har forstand på mad.

Vel gør hun ej. Hun skriver bare sin mening nøjagtig som du selv gør.

Fra : JS

Dato : 14-07-05 10:20

> [...]
> Hvis du nu havde skrevet, at d u syntes at o.s.v.
> Men nej. Du har bare s å meget forstand på mad, at du kan konkretisere i

Øh, er det ikke rimelig indforstået at hun udtaler sig på andre vegne? Du
gør da heller ikke opmærksom på at ovenstående kun er din holding.

Fra : Gamle

Dato : 14-07-05 11:01

> Øh, er det ikke rimelig indforstået at hun udtaler sig på andre vegne? Du
> gør da heller ikke opmærksom på at ovenstående kun er din holding.

Her svarer Nette så selv, at det er h e n d e s mening.
Altså, når hun skriver at kødet er sejt og kartoflerne overkogte o.s.v. så
er det sandheden nu og i fremtiden.
Men jeg måtte ikke skrive at maden er god. Og det er ikke kun min mening.
Den skulle Nette pille ned.
Derfor min reaktion.

Mvh.
Torben

Fra : JS

Dato : 14-07-05 11:20

> [...]
> er det sandheden nu og i fremtiden.
> Men jeg måtte ikke skrive at maden er god. Og det er ikke kun min mening.

Hun har da ikke pillet en skid ned. Hun har bare skrevet s i n egen mening.
Men jeg kan kun give hende ret i at Kokken og Jomfruens mad helt objektivt
ikke lever op til det generelle niveau for mad-ud-af-huset. Naturligvis ved
jeg ikke hvordan det mad de kører ud i morgen aften er. Men mine 3
erfaringer med dem skuffer fælt.

Fra : JS

Dato : 14-07-05 11:18

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øh, er det ikke rimelig indforstået at hun udtaler sig på andre vegne?

Egne vegne skulle der naturligvis have stået.

Fra : Nette

Dato : 14-07-05 10:26

"Gamle" skrev

> Du er meget konkret og tilsyneladende taler du på vegne af alle
> KokkenogJomfruens kunder.

Nej, det gør jeg bestemt ikke. Jeg skriver t y d e l i g t, at jeg har
prøvet det utallige gange, hvilket er underforstået de gange jeg drager min
konklussion ud fra. Ligeledes skriver jeg, at j e g ikke bryder mig om maden
og at j e g ikke ville servere det for mine gæster.
At du så drager andre konklussioner end det skrevne, det må virkelig stå for
din egen regning.

> Hvis du nu havde skrevet, at d u syntes at o.s.v.

Det er rent faktisk det jeg gør!!!

> Men nej. Du har bare s å meget forstand på mad, at du kan konkretisere i
> en grad så det ligner injurier.

Åh, man har vel ret til at komme med sin holdning til noget?. Vi lever i et
frit land og igen, så taler jeg ikke på andres vegne, men skriver klart og
ligefrem at det er mine egne erfaringer.

Jeg forstår ikke, hvor du vil hen med det her og hvorfor du tager sådan på
vej. Håber du finder ud af det med dig selv.

God sommer.

Nette

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-07-05 11:11

Gamle wrote:

> Til min 60 års fødselsdag fik vi mad fra
> http://www.kokkenogjomfruen.dk/ Det er bare s å godt.

Lad mig melde mig i koret af folk, der ikke er enige. Jeg har smagt mad fra
etablissementet et sted mellem fem og ti gange, og jeg kan ikke sige andet
end, at det var hvad man kan forvente til en kuvertpris i McDonald's-lejet
og mad, der er lavet på en enorm fabrik ude på vestegnen (ja, de har også
andre fabrikker rundt om i landet). Det eneste forsonende træk var deres
flødekartofler, men helt ærligt: Hvor svært kan det være at lave sådan
nogle? Alt det andet var lige til dumpekarakter.

> Og så er de billige.

Uden tvivl, og kvaliteten er derefter.

Jeg har i øvrigt aldrig hørt nogen før dig, der udtrykte begejstring over
KogJ, men mødt en del, der er enige med mig.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Gamle

Dato : 16-07-05 18:32

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har i øvrigt aldrig hørt nogen før dig, der udtrykte begejstring over
> KogJ, men mødt en del, der er enige med mig.

Smut lige ind i dk.forbruger i indlægget tag-selv-bord leveret til
døren!!Fra d.d. Og se hvad Mette skriver.

Og det er da klart, at et stort landsdækkende firma kun vokser sig større
ved at levere noget "lort".
Det er så naturligt, at selv et barn på 5 år kan forstå det.
Eller er sandheden ikke, at smag og behag er forskellig?
Og tag lige at starte diskussionen med Mette.
Men det er vist lige så klart, at fortalere for K&J ikke gider svare med
risiko for at få nogen over snuden.
Men det er jo ikke andet end man kan forvente på usenet.
Positive indlæg bedes holdt væk herfra. Det er det indtryk man får, når man
prøver at hjælpe.

Mvh.
Torben

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-07-05 19:20

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev:

> Og det er da klart, at et stort landsdækkende firma kun vokser sig større
> ved at levere noget "lort".
> Det er så naturligt, at selv et barn på 5 år kan forstå det.

Du kan ikke sætte lighedstegn mellem firmaets størrelse og økonomiske succes
og så kvaliteten af maden. Særligt indenfor den fødevareområdet er det stik
modsatte hovedreglen. Jeg nævner i flæng Jensen's (sic!) Bøfhus, McDonald's
og Arla. Jeg kunne komme med et væld af eksempler. Har du set, hvordan K og
J-maden fremstilles? Det har jeg. Det foregår i industrimaskiner på
samlebånd og stort set uden berøring af menneskehånd. Undskyld jeg siger
det, men sådan noget mad kan *aldrig* blive lige så godt som det, man kan få
fra en mindre restaurant med kokke og rigtigt kogegrej.

> Eller er sandheden ikke, at smag og behag er forskellig?

Jeg skal ikke udelukke, at nogen synes, K og J-mad er det bedste i verden.
Jeg har sågar venner, der mener McDonald's er verdens bedste
burgerrestaurant. Så i nogen grad har du nok ret i det argument. Men det gør
kun behovet for meningsudveksling større.

> [...]
> Men det er jo ikke andet end man kan forvente på usenet.
> Positive indlæg bedes holdt væk herfra. Det er det indtryk man får, når

Jeg synes ærligt talt, du forekommer mig noget nærtagende. Jeg har ikke haft
indtryk af, at folk har "givet dig nogen over snuden". Og jeg har i hvert
fald slet ikke. Usenet er først og fremmest et frit medium, hvor meninger,
idéer osv. kan udveksles. Og man kan vel godt være uenig uden at skulle
skydes i skoene, at man bare er sur og negativ. Lad være med at opfatte
uenighed som tilsvining, så bliver usenet meget sjovere.

Fordrageligst
Kevin Edelvang

Fra : Gamle

Dato : 16-07-05 19:49

Og man kan vel godt være uenig uden at skulle
> skydes i skoene, at man bare er sur og negativ. Lad være med at opfatte
> uenighed som tilsvining, så bliver usenet meget sjovere.

Ja men det har du da ret i.
Men når jeg og mine gæster syntes, at maden fra K&J var virkelig god og vi
gerne vil fortælle det videre, så er det da ikke sjovt at få at vide at
maden er dårlig og så videre. Det er det samme som at sige, at det jeg siger
ikke er rigtigt.
Jeg ville selv i samme situattion have sagt, at det jeg havde prøvet var
sådan og sådan.
Jeg kom kun med mit besyv for at hjælpe og ikke for at få at vide, at min
opfattelse ikke er rigtig.
Men hvorfor tror du, at der ikke er kommet indlæg fra mange flere?
Skyldes nok, at man ikke vil risikere at få andre imod sig.
Læste

Fra : Gamle

Dato : 16-07-05 19:52

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
Min bærbare driller. Blev ikke færdig med svare.
Læste du Mettes indlæg?

Mvh.
Torben

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 16-07-05 20:00

> [...]
> gerne vil fortælle det videre, så er det da ikke sjovt at få at vide at

Du er 62 år, er det første gang du oplever nogen er uenige med dig?

> Det er det samme som at sige, at det jeg siger
> ikke er rigtigt.

Nej hun skriver at der er delte meninger om det... Som med så meget andet

> Jeg ville selv i samme situattion have sagt, at det jeg havde prøvet var
> sådan og sådan.

Det gør Nette også, citat: "Jeg bryder mig ikke om maden"
^^^

> Jeg kom kun med mit besyv for at hjælpe

Det er spørger nok også glad for.

> og ikke for at få at vide, at min
> opfattelse ikke er rigtig.

Det er der vist heller ingen der har sagt, ingen andre kan da bestemme
over dine smagsløg. Blot har folk været uenige med dig.

> Men hvorfor tror du, at der ikke er kommet indlæg fra mange flere?
> Skyldes nok, at man ikke vil risikere at få andre imod sig.

Skyldes nok snarere at de ikke har haft noget fornuftigt at bidrage med
udover det allerede skrevne... Man kunne da sagtens lave en "For eller
imod Kokken&Jomfruen"-afstemning, men hvad ville det hjælpe?

Indse nu bare at alle har ret til at have deres personlige mening om
denne sag.

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Gamle

Dato : 16-07-05 20:16

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udover det allerede skrevne... Man kunne da sagtens lave en "For eller
> imod Kokken&Jomfruen"-afstemning, men hvad ville det hjælpe?

Ja selvfølgelig må man gerne være uenig med mig.
Og spørgeren bad jo blot om hjælp.
Ikke om at der skulle oprettes for/imod afstemninger til de forskellige
forslag.

Nu bad jeg jo ikke om at få at vide om man var enig med mig eller ej.
Jeg svarede spørgeren.
Men det var åbenbart for meget forlangt, at andre blot svarede spørgeren og
gav deres mening/hjælp til kende.
Men der er altid nogle der skal blande sig, blot for at blande sig.

Mvh.
Torben

Fra : IMB

Dato : 16-07-05 20:03

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Men hvorfor tror du, at der ikke er kommet indlæg fra mange flere?
> Skyldes nok, at man ikke vil risikere at få andre imod sig.

Jeg er i en mødregruppe med 4 personer og de 2 snakkede om at få K&J til at
levere maden til barnedåben. Jeg ved ikke om de begge havde erfaring med
k&J, men den ene havde i hvert tilfælde. Og altså gode erfaringer.

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-05 20:46

> [...]

> og vi gerne vil fortælle det videre, så er det da ikke sjovt at få at
> vide at maden er dårlig og så videre. Det er det samme som at sige,

Omvendt kunne alle de, der har dårlige erfaringer med K&J mene, du anklager
dem for at lyve, når du således har en helt anderledes positiv opfattelse af
maden. De synes måske heller ikke, det er så sjovt at læse, du synes maden
er god. Jeg tvivler dog på, de rent faktisk går op i det som dig. Det skal
man vist være en sur "Gamling" på 62 år for at gøre.

Og lad mig sige, du i denne tråd har gjort K&J en bjørnetjeneste. Hvis nogen
før var i tvivl om kvaliteten af deres mad, har du da i denne tåd til fulde
formået at fjerne den.

> Men hvorfor tror du, at der ikke er kommet indlæg fra mange flere?
> Skyldes nok, at man ikke vil risikere at få andre imod sig.

Life's a bitch, ain't it?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)

Fra : Gamle

Dato : 16-07-05 21:33

> [...]
>
> Og lad mig sige, du i denne tråd har gjort K&J en bjørnetjeneste. Hvis
> nogen før var i tvivl om kvaliteten af deres mad, har du da i denne tåd

Hvis jeg ville have haft andres mening til mine oplevelser, havde jeg bedt
om dem.
Kan man da for fa.... ikke svare på et spørgsmål uden at ens besvarelse skal
kommenteres.
Men der er nogle der ikke kan forstå meningen med usenet.
Man deler oplevelser, spørger om råd eller giver råd.
Og så er det ganske gratis at blande sig udenom.
Jeg har heller ikke bedt din kommentar til min anbefaling af K&J.
Usenet bliver mere og mere udvandet med alle de uvedkommende indblandinger
til diverse indlæg.
Og når man har været med så mange år som jeg og fået i hundredvis af
positive henvendelser på hjælp af diverse art, kan man jo ikke være helt
sur.
Og du har helt ret i at jeg har været med til at fjerne tvivlen om
kvaliteten af K&J's mad.
Spørger har sagt tak for anbefaling af bl.a. K&J.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 16-07-05 21:36

> Spørger har sagt tak for anbefaling af bl.a. K&J.

Nå det var en anden spørger i dk.forbruger.
Der er altså andre end mig, der anbefaler K&J.
Så nu afventer jeg at der kommer uvedkommende indblanding der også.

Mvh.
Torben

Fra : Mus

Dato : 16-07-05 23:09

> [...]
> Der er altså andre end mig, der anbefaler K&J.
> Så nu afventer jeg at der kommer uvedkommende indblanding der også.

Jamen selvfølgelig vil der da sikkert være andre end dig der anbefaler K&J,
ligesom der er flere der sikkert fraråder.

Hvornår er det uvedkommende indblanding? Når man ikke er enig?

LN

Fra : -V-

Dato : 16-07-05 21:43

Gamle wrote:
> Men der er nogle der ikke kan forstå meningen med usenet.
> Man deler oplevelser, spørger om råd eller giver råd.

Debat er naturligvis ganske udelukket.

> Og så er det ganske gratis at blande sig udenom.

Det er skam også uden udgifter at debattere.

Monetære, that is.

-V-

Fra : Gamle

Dato : 16-07-05 21:51

> Det er skam også uden udgifter at debattere.

Hvis jeg havde ønsket en debat mht. min oplevelse med K&J, havde bedt om
den.
Man burde vel nok kunne give en spørger sin mening uden den bliver sat til
debat.
Men ordet pli er måske ukendt på usenet.

Mvh.
Torben

Fra : Mus

Dato : 16-07-05 23:14

> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> >

> Hvis jeg havde ønsket en debat mht. min oplevelse med K&J, havde bedt om
> den.

I og med du svarer tilbage opstår debatten jo netop. Ikke så meget om K&J nu
er god eller dårlig. Men det er nu blevet til en debat om debatten ))))

> Man burde vel nok kunne give en spørger sin mening uden den bliver sat til
> debat.

Ja nogen gange kan man og andre gange ikke. Man løber vel altså risikoen for
at få mod- og medspil, hvis man skriver i et offentligt forum.

> Men ordet pli er måske ukendt på usenet.

Synes nu ikke det har noget med pli at gøre.

LN

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-07-05 22:17

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev

> Hvis jeg ville have haft andres mening til mine oplevelser, havde jeg bedt
> om dem.

Jeg er ked af at sige det, men du har alvorligt misforstået, hvordan usenet
fungerer. Herinde må man kunne tåle, at folk reagerer på de indlæg, man
poster. Ønsker man ikke debat, bør man finde et andet medium.

Jeg X-FUT'er til dk.admin.netikette, hvor denne debat hører hjemme.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Mus

Dato : 16-07-05 23:06

> Hvis jeg ville have haft andres mening til mine oplevelser, havde jeg bedt
> om dem.

Sådan foregår det jo ikke i et åbent forum. Der står det alle frit at skrive
og svare, og blande sig eller ikke blande sig

> Kan man da for fa.... ikke svare på et spørgsmål uden at ens besvarelse
skal
> kommenteres.

Det er jo en risiko man løber, hvis man vælger at skrive i sådan et forum.

> Men der er nogle der ikke kan forstå meningen med usenet.
> Man deler oplevelser, spørger om råd eller giver råd.
> Og så er det ganske gratis at blande sig udenom.

og det er også ganske gratis at blande sig
Jeg tror såmænd heller ikke så meget det var for at kommentere din
opfattelse af maden, selv om jeg godt kan se hun har lagt sit indlæg under
dit. Men der står jeg netop at der er delte meninger og at hun ikke bryder
sig om deres mad. At kødet er sejt osv er jo så hendes opfattelse.

Jeg tror altså ikke du skal tage det så personligt. Er ret overbevist om at
det aldrig har været hensigten.

LN

Fra : Nette

Dato : 17-07-05 09:07

"Gamle" skrev

> Hvis jeg ville have haft andres mening til mine oplevelser, havde jeg bedt
> om dem.

Nu må du altså holde!!!
Du er meget svær at finde ud af. Indtil nu er der flere ting, du brokker dig
over vedr. mit indlæg.

1. Stedet, hvor det er placeret:

- Det er meget logisk at lægge indlæg vedr. leverance under den undertråd,
du har startet om samme. Alt andet ville være uhøflig,- vi andre ville jo
"tale over dit hovede" eller du ville føle vi bagtalte dig...

2. Du beklager dig over, at jeg ikke skriver "Jeg synes....."

- På daværende tidspunkt var jeg den eneste af os to, der tilnærmelsesvis
havde skrevet noget lignende. Du der imod påstod, at det "bare er SÅ godt".

( Hvilket også underliminere din beskyldning for at jeg skriver i nutid, da
det er nøjagtig det du selv gør).

3. Jeg besuler din mening.

- Nej det gør jeg bestemt ikke, jeg skriver ikke du lyver. Jeg skriver, at
ikke alle deler DIN mening. - Min kan være lige så god som din og i aller
højeste grad vigtig at få med, eftersom du i den grad påstår det til enhver
tid er perfekt.

4. Du beklager dig over at folk kommenterer din holdning og mener ikke at
det er det der er meningen med usenet.

Når vi er andre, der har en anden holdning end dig, så er det så sandelig
ikke meningen at vi skal tie, bare fordi du har talt. Alles mening er
interessante og lige vigtige så længe man kan underbygge den. Det er præcis
det usenet er til for.

5. Du beklager dig til en skriver over, at du ikke forstår vedkommende mener
jeg har mere erfaring end du har. ( Hvilket slet ikke har stået der, det var
dine egne konklussioner).

- Du skriver på det tidspunkt ordret, du har erfaring fra din 60 års
fødselsdag, jeg skriver, jeg har oplevet det utallige gange. Een gang mod
utallige gange giver sig selv. At du så senere ændre din 60 års fødselsdag
til 3 gange, er noget helt andet. - Selv ikke usenetbrugere er tankelæsere.

6. Du klager over at folk ikke forstår meningen med usenet.

- I denne tråd er du vidst den eneste, der endnu ikke har forstået den.
I alle de år jeg efterhånden har været her, har jeg aldrig stødt på en, som
har haft din holdning og som har faret sådan op. Jeg er dybt målløs,
specielt når du skriver, du har været på usenet i flere år. Jeg er ikke
stødt ind i dig før i hvert fald, så du må have huseret i nogle helt andre
grupper.

7. Du finder det vigtigt at nævne din alder og vi har aldrig fået opklaret
hvorfor.

- Mener du, at man kan blive for ung til en nyhedsgruppe? Eller til en
holdning? Eller mener du man kan blive for gammel til samme?
Mener du at dine smagsløg er mere værd fordi du er 62 og jeg er 32? Eller
vil du bare gøre opmærksom på, at det er to år siden, du har fået leveret
mad fra omtalte firma?

8. Du mener, at rigtig mange mener som du siden de ikke skriver og brokker
sig i tråden. - Hvem ved, måske er der lige så mange, der ikke skriver,
fordi de har en anden holdning? Efter din logik må man jo ikke deltage, hvis
man har en anden holdning og hvis nu andre også skulle sidde med den logik,
så er det vel klart de tier?
- Eller måske skriver de bare ikke i den her tråd, fordi de ikke vil
risikere at blive til grin.

Hvis jeg skulle følge dine holdninger skulle jeg nu sidde og være
smaskhamrende fornærmet over, at du ikke undskylder, at du iretteskrev mig
med noget som du var den eneste der havde gjort!

Nette

Fra : Gamle

Dato : 17-07-05 12:19

> Hvis jeg skulle følge dine holdninger skulle jeg nu sidde og være
> smaskhamrende fornærmet over, at du ikke undskylder, at du iretteskrev mig
> med noget som du var den eneste der havde gjort!

Hele denne tråd har udviklet sig på en måde, som ikke har været meningen.
Jeg tror nok, at der er en del misforståelser fra forskellig side.

Jeg blev bare sur på dig, fordi du til min anbefaling skrev:

[...]

Det følte jeg var det samme som at skrive, at jeg og mine gæster ikke
havde/har forstand på mad, når du nu skrev som du gjorde.
Jeg var den første som anbefalede K&J.
Senere er der så kommet flere til som deler min opfattelse af K&J.

At tråden så har udviklet sig som den gjorde er ærgerligt, nogle gange havde
det været nemmere med en direkte snak, hvor man kan se og høre, at meningen
ikke er så bastant, som den lyder til.
Balladen opstod bl.a. fordi der var flere som gik ind og fortalte, hvad du
mente med det du skrev, inden du selv kommenterede det.
Jeg skulle selvfølgelig have stoppet dér, men det
gjorde jeg ikke.
Min anbefaling af K&J va bestemt ikke fra min side ment som et indlæg, hvor
det skulle debatteres, hvorvidt hvem syntes hvad mht. maden derfra.
Der var så andre, der var af en anden mening.

Mvh.
Torben

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-07-05 16:53

> Senere er der så kommet flere til som deler min opfattelse af K&J.

Du bliver bare ved, hva'? Mange flere er kommet til, der _ikke_ deler din
opfattelse. Hvorfor er det så svært for dig at erkende, at de færreste, der
har efaringer med K&J, deler din opfattelse af deres kvalitet?

> Balladen opstod bl.a. fordi der var flere som gik ind og fortalte,
> hvad du mente med det du skrev, inden du selv kommenterede det.

Nej. Balladen startede alene, fordi du absolut skulle tolke en andens mening
som et personligt angreb på dig. De fleste, der herefter blandede sig,
fortalte dig, du var galt på den. Det kan du stadig ikke se, vel?

> Jeg skulle selvfølgelig have stoppet dér, men det
> gjorde jeg ikke.

Nej, og du har åbenbart stadig ikke til sinds at stoppe.

> Min anbefaling af K&J va bestemt ikke fra min side ment som et
> indlæg, hvor det skulle debatteres, hvorvidt hvem syntes hvad mht.
> maden derfra.

Det tilkommer ikke dig at bestemme, hvad der skal debatteres, og hvad der
ikke skal. Ønsker du ikke debat, kan du bruge privat email i stedet for.

> Der var så andre, der var af en anden mening.

Alle andre end dig. Fortæller det dig ikke noget?

Og så har du tidligere fået at vide, at denne tråd - som den har udviklet
sig - ikke hører hjemme hér, men i dk.admin.netikette. Derfor endnu engang
fut:dk.admin.netikette.

Fra : Nette

Dato : 18-07-05 10:47

"Gamle" skrev

> Det følte jeg var det samme som at skrive, at jeg og mine gæster ikke
> havde/har forstand på mad, når du nu skrev som du gjorde.

Men er det så ikke fordi du er lidt nærtagende og overser noget i mit
indlæg? Det var jo ikke det jeg skrev.
Skulle jeg så sidde og blive fornærmet over at du tager ordet ud af munden
på samtlige af deres kunder og at du/I ikke mener jeg har forstand på mad,
fordi du skriver det er helt fantastisk?
Forøvrigt behøver du ikke gentage det jeg har skrevet så mange gange. - Men
hvis du endelig ville citere mig rigtigt, ville jeg sætte pris på at du
sætter mine ord i "".

> Jeg var den første som anbefalede K&J.
> Senere er der så kommet flere til som deler min opfattelse af K&J.

Med den sætning her er det som om du prøver at få en for- og en imod-gruppe.
Det er slet ikke det vigtigste. Jeg er ret sikker på at Morten, som startede
tråden her, udemærket godt selv kan danne sig et overblik over de råd og de
ideer han har fået.

> [...]
havde
> det været nemmere med en direkte snak, hvor man kan se og høre, at

Ja, men også fordi det er skrevne ord, er man måske nød til lige at læse
igen og se ordene fra andre synsvinkler inden man farer i blækhuset. - Måske
er det slet ikke det man tror, man har læst, der står.

> Balladen opstod bl.a. fordi der var flere som gik ind og fortalte, hvad du
> mente med det du skrev, inden du selv kommenterede det.

Nej, balladen opstod langt inden, da du overså noget i mit indlæg og lagde
dine helt egne konklussioner til. Jeg behøvede slet ikke skrive, kommentere
eller forklare mig. - Det jeg skrev kunne ikke misforståes. Hvilket du også
kan se alle andre i tråden ikke havde problemer med.

> [...]
> det skulle debatteres, hvorvidt hvem syntes hvad mht. maden derfra.
> Der var så andre, der var af en anden mening.

Velkommen til usenet. - Et debatforum, hvor folk kan deltage med erfaringer,
selvom de er anderledes end andres.

Nette

Fra : Mus

Dato : 16-07-05 22:23

> [...]
> gerne vil fortælle det videre, så er det da ikke sjovt at få at vide at

Jamen sjovt og sjovt - særlig alvorligt er det vel heller ikke. Vi kan jo
ikke alle være enige. Det ville da være lidt kedeligt ikke. Så jeg vile da
næremere sige det ikke var særlig sjovt hvis vi alle var enige.

>Det er det samme som at sige, at det jeg siger
> ikke er rigtigt.

Det er det da ikke. Hvis du synes det er godt, så er det jo bare dejligt.
Det er jo heller ikke ensbetydende med at du siger at de andre ikke taler
sandt. I har jo hver jeres sandhed og smag. Smag kan jo ikke diskutteres -
hvorfor så forsøge.

> [...]
> sådan og sådan.
> Jeg kom kun med mit besyv for at hjælpe og ikke for at få at vide, at min

Jamen din opfattelse er jo rigtig - men det gør da ikke andres opfattelse
forkert.
Vi har forskellig smag og ser med forskellige øjne.

> Men hvorfor tror du, at der ikke er kommet indlæg fra mange flere?
> Skyldes nok, at man ikke vil risikere at få andre imod sig.
> Læste

Det kan der jo være mange årsager til.
Jeg synes da der har været ok respons på dette indlæg.
Det er jo ikke alle der har prøvet K & J.
Der er måske nogen der synes der er kommet rigeligt med svar og ikke gider
deltage i denne meningsudveksling - hverken på den ene og anden side.

LN

Fra : Mus

Dato : 16-07-05 22:11

> Jeg har i øvrigt aldrig hørt nogen før dig, der udtrykte begejstring over
> KogJ, men mødt en del, der er enige med mig.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Jeg kender så en del der har været begejstrede og lige så mange der har
syntes det var for ringe.

Det er nok enten meget individuelt eller kvaliteten meget svingende.

Har aldrig selv prøvet dem.

Men vi overvejer dem eller Jysk Diner til barnedåb.
Men det kan også være vi bare springer over hvor gærdet er lavest og holder
det ude på en kro

LN

Fra : ellisa

Dato : 17-07-05 00:08

> [...]
> træk var deres flødekartofler, men helt ærligt: Hvor svært kan det være at
> lave sådan nogle? Alt det andet var lige til dumpekarakter.

Ja, den kan jeg så overgå...... Sidst jeg stiftede bekendtskab med K&J,
var selv deres "fløde"kartofler uspiselige.
De havde aldrig set en ko og var, rent ud sagt, blot kartofler i en underlig
stuvning der smagte af maizena - og intet andet.

De var bestilt som "flødebagte kartofler", så hvis det var mig der havde
betalt for dem, så var jeg godt nok blevet mopset (var kun ude og servere,
så jeg mistede ikke noget på det).

Derudover, så var der en seriøs smutter. Rejecocktailen var blevet ændret
til "tuncocktail" efter værtens ønske, da et par af gæsterne ikke tålte
skaldyr.
Det var så fint nok - problemet var at den medfølgende dressing lugtede fælt
af gamle rejeskaller og en kontrolopringning afslørede da også at det var en
skaldyrsdressing. Hmmmmmm.....

Det blev heldigvis reddet med en flaske Thousand Island fra Q8.

På ordresedlen stod der tydeligt "OBS: Skaldyrsallergi", så de kunne ikke
løbe fra den.

Resten af menuen var - som mange andre også har oplevet - en kedelig
oplevelse. Kalkun så tørstegt at den nærmest støvede, gennemstegt og tør
oksehøjreb (med så mange sener i, at der lå hele skiver tilbage på de
tallerkner vi fik retur) og en dødssyg salat med brunlig kinakål, enkelte
majs og ærter, tomat med blomst, agurk i spøjse faconer og tun som bare var
hældt ud af dåsen. De havde ikke engang gjort sig ulejligheden at findele
den lidt så den ikke så så "dåseagtig" ud.

Ja, jeg kan desværre ikke give "Gamle" ret i at det skulle være SÅ
fantastisk - men udelukker dog ikke at man måske kan være heldig.....

Det var fra Slagelse, det mad jeg stiftede bekendstskab med.

/ellisa

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-07-05 10:29

"Morten" <boy-snabela-boy.dk> writes:

> er der nogen, der kan anbefale et rigtig godt sted, til at få
> mad-ud-af-huset fra i Århus eller omegn?

Forskerparkens Kantine kan anbefales. Deres hjemmeside er elendig, der
står intet, men deres mad er fremragende.

madplan@madplan.dk
8620-5091
8620-5090

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.