Købe mobiltelefon i udlandet = OK ???
Fra : JE

Dato : 11-07-05 21:18

Jeg kan se at mobiltelefoner i tyske internetbutikker er noget billigere end
i Danmark. Se evt på http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp

Er der noget teknisk i vejen for, at jeg køber en mobiltelefon i udlandet -
og så "bare" stikker mit sim-kort i den nye telefon. Bør det ikke virke?

Jeg er klar over at det rent praktisk kan være et problem såfremt telefonen
går i stykker, men jeg vil forinden sikre mig at producenten har
Europa-garanti.

mvh Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-05 21:46

JE skrev:

>Jeg er klar over at det rent praktisk kan være et problem såfremt telefonen
>går i stykker, men jeg vil forinden sikre mig at producenten har
>Europa-garanti.

Du behøver ikke være bange for at handle i tyske butikker. Deres
købelov er i alt væsentligt magen til vores - bl.a. 2 års
reklamationsret, de 6 første måneder med formodningsreglen.

--
Bertel

Fra : JE

Dato : 11-07-05 22:09

"Bertel Lund Hansen" skrev
> Du behøver ikke være bange for at handle i tyske butikker. Deres
> købelov er i alt væsentligt magen til vores - bl.a. 2 års
> reklamationsret, de 6 første måneder med formodningsreglen.

Tak Bertel, men mit spørgsmål gik også mere på det rent tekniske.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 11-07-05 22:20

Hej Jan.

Eller http://www.guenstiger.de.

> Er der noget teknisk i vejen for, at jeg køber en mobiltelefon i
> udlandet - og så "bare" stikker mit sim-kort i den nye telefon. Bør
> det ikke virke?

Så længe du køber mobiltelefonen uden sim-kort, dvs. uden abonnement (=ohne
Vertrag) eller uden taletidskort, er det eneste problem at de fleste
telefoner ikke har danske menuer."taler i det fleste tilfælde det danske
sprog ikke

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : JE

Dato : 11-07-05 22:28

"Rainer Schöbe" skrev:
> [...]
> Vertrag) eller uden taletidskort, er det eneste problem at de fleste
> telefoner ikke har danske menuer."taler i det fleste tilfælde det danske

Okay??? Jeg troede telefonerne havde alverdens sprog lagret i hukommelsen,
som man så kan vælge imellem (det er jo ren tekst, fylder ikke ret meget).
Nå, men det var jo et godt argument for ikke at købe mobiltelefon i
udlandet. Men kan det med sproget virkelig passe? Det må man da kunne sætte
op, inde under en slags sprogindstillinger eller lignende.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 11-07-05 22:35

ma 11 jul 2005 10:18:07p satte JE sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> Er der noget teknisk i vejen for, at jeg køber en mobiltelefon i
> udlandet - og så "bare" stikker mit sim-kort i den nye telefon. Bør
> det ikke virke?

Du skal være opmærksom på om ordbogen (hvis telefonen har sådan een) i
mange tilfælde ikke er på Dansk. Menuer og andet er som regel heller ikke
på Dansk ligesom manualen ikke nødvendigvis kommer på Dansk. Telefonen
fungerer for så vidt herhjemme bbortset fra ovenstående

Steven

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 12-07-05 08:41

"JE" <nospamjanelne@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er klar over at det rent praktisk kan være et problem såfremt
> telefonen går i stykker, men jeg vil forinden sikre mig at producenten har

Jeg købte en SE K700i i Tyskland lige da den kom frem. Den havde ikke dansk
tekst, men efter en tur hos en eller anden mobiltelefonreparatør fik den for
100kr ny software med danske tekster

Rasmus