Skovtur
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-07-05 17:59

Er der nogen herinde, der har gode forslag til skovture i Øst- og
midtjylland.... flotte naturområder, evt. skovsøer? Gerne
romantiske/idylliske steder, der ikke er alt for overrendte.

Vi kører gerne langt og har ikke noget imod at skulle gå et stykke vej
fra parkeringspladsen for at komme frem. Når bare det er flot.

Mvh.lisbeth

Fra : Holst

Dato : 11-07-05 18:24

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Er der nogen herinde, der har gode forslag til skovture i Øst- og
> midtjylland.... flotte naturområder, evt. skovsøer? Gerne
> romantiske/idylliske steder, der ikke er alt for overrendte.

Hvor overrendte, de er, ved jeg ikke, men et dejligt sted er f.eks.
Dollerup Bakker.

Fra : Lisbeth

Dato : 11-07-05 23:16

"Holst" <newsjul05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor overrendte, de er, ved jeg ikke, men et dejligt sted er f.eks.
> Dollerup Bakker.

Du har ret! Og jeg har vist ikke været der, siden jeg var barn, så det mål
er fluks røget ind øverst på listen. Så medmindre andet, nærmere og bedre
viser sig, suser vi til Dollerup bakker om få dage.

Tak!

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth

Dato : 14-07-05 07:22

"Holst" <newsjul05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor overrendte, de er, ved jeg ikke, men et dejligt sted er f.eks.
> Dollerup Bakker.

Tusinde tak for tippet!
Det endte faktisk med en tur til Dollerup bakker.

Kørte op til Niels Bugges Kro http://www.niels-bugges-kro.dk/ hvor vi spiste
en formidabel 3 retters menu.

Bagefter gik vi tur gennem Troldeslugten
http://www.hsbl.dk/Billeder/Troldeslugten.htm

Det blev kun til en lille tur i aftes, men vi vender tilbage. Kan se, at der
er mange gåture, vi skal ud på i området.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rikke & Per

Dato : 11-07-05 19:53

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi kører gerne langt og har ikke noget imod at skulle gå et stykke vej
> fra parkeringspladsen for at komme frem. Når bare det er flot.

Hvis I vil have nogle gode naturoplevelser, kan jeg kun anbefale jer, at
købe en gps (kan erhverves for ca 700-1000 kr brugt) og begynde at tage på
skattejagt. På www.geocaching.dk kan du læse mere om det. Vi er kun lige
startet op, men synes allerede nu vi har set mange dejlige, og for os hidtil
ukendte, steder også lige i nærheden af hvor vi bor. Jeg er sikker på det
ikke er sidste gang vi har været de pågældende steder.

Mvh Rikke

Fra : Lisbeth

Dato : 11-07-05 23:13

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse

> Hvis I vil have nogle gode naturoplevelser, kan jeg kun anbefale jer, at
> købe en gps (kan erhverves for ca 700-1000 kr brugt) og begynde at tage på
> skattejagt.

Tak for tippet. Tror dog ikke det lige er mig. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : SMC

Dato : 12-07-05 08:16

> [...]
> midtjylland.... flotte naturområder, evt. skovsøer? Gerne
> romantiske/idylliske steder, der ikke er alt for overrendte.

En tur rundt om Salten Langsø er flot, idyllisk og ikke overrendt. Der er
"P-pladser" på vejen mellem Salten og Gl. Rye.

Go' tur FP

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 12-07-05 08:30

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Er der nogen herinde, der har gode forslag til skovture i Øst- og
> midtjylland.... flotte naturområder, evt. skovsøer? Gerne
> romantiske/idylliske steder, der ikke er alt for overrendte.

Hele Søhøjlandet. Start fx. her
http://ecomuseum.dk/dansk/013dk_information.htm
Det kan anbefales at køre hertil http://ecomuseum.dk/klostermoelle.htm
og bagefter gå en tur op på Sukkertoppen lige overfor, der er en
formidabel udsigt.
Men ellers kan man jo tage med på guidede ture først, og så komme igen
senere:
http://www.gode-historier.dk/default.asp?modul=kalender
http://www.naturnet.dk/
http://www.friluftskortet.dk/
http://www.sns.dk/Silkeborg/vandrefl/26hors.htm
http://www.hiker.dk/default.htm

M.v.h
Niels

Fra : Lisbeth

Dato : 12-07-05 21:43

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:42d37183$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hele Søhøjlandet. Start fx. her

Enig. Søhøjlandet er fantastisk. Men det - samt Mols Bjerge - er vi ret
velbevandrede i. Men Dollerup Bjerge har vi forunderligt nok overset/glemt.

Tak for link! De bliver studeret til en anden god gang.

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 13-07-05 07:06

Lisbeth wrote:
> Enig. Søhøjlandet er fantastisk. Men det - samt Mols Bjerge - er vi
> ret velbevandrede i. Men Dollerup Bjerge har vi forunderligt nok
> overset/glemt.

Rundt om Mariager Fjord fx.http://www.naturturist.dk/bramslev/bakker.htm

M.v.h
Niels

Fra : Lisbeth

Dato : 13-07-05 07:12

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:42d4af79$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Rundt om Mariager Fjord fx.http://www.naturturist.dk/bramslev/bakker.htm

Det er en rigtig dejlig tur man kan køre ved Mariager og faktisk skal jeg ud
på den om et par timer med mine forældre. Vi plejer mindst en gang hver
sommer at tage turen - for så at ende på torvet i Mariager for at spise
sommerens største is *S*

Men jeg kan se på dit link, at der er en god travetur, jeg er gået glip af.
Den vil jeg prøve en dag. Tak for tippet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 13-07-05 07:21

Lisbeth wrote:>
> [...]
> jeg ud på den om et par timer med mine forældre. Vi plejer mindst en
> gang hver sommer at tage turen - for så at ende på torvet i Mariager

Husk at gå en tur op på Hohøj, så smager isen bedre bagefter

M.v.h
Niels - Der skal på arbejde kl.13 i Mariager