Hvor finder jeg Desperados?
Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 11-07-05 15:55

Jeg var på et mexicans spisested sidste påske, og smagte for første gang
øllen Desperados.
Nu vil jeg så prøve at smage den igen, men kan ikke finde den nogle steder.
Der skulle vel ikke findes en, som evt kan hjælpe mig med at finde et sted i
Århus-området, hvor man kan købe sådan en øl? Har prøvet at google lidt
rundt med kan ikke rigtig finde steder de sælger den i Danmark.

-Lasse

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-07-05 20:42

"Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Århus-området, hvor man kan købe sådan en øl? Har prøvet at google lidt
> rundt med kan ikke rigtig finde steder de sælger den i Danmark.

Jeg kender heller ikke omtalte "øl", men har med google fundet ud af at det
er en slags øl der (synes nogen) smager af Tequilla. Hvis det er samme ølder
er tale om, er den fra Frankrig (og ikke Mexico), og fra et bryghus der
hedder Fischer.

På nedenstående link står der at de sælger Desperados hos bl.a. Salling.

http://www.goodbeer.dk/shop/index.php

Omtale af Desperados funde på Google groups.

> Have you ever heard of a beer called Desperados? Weird stuff... It has
> a Tequila flavor and what tastes like lots of sugar added to it. I
> don't like it at all, but here in France it's become an "in" drink for
> the young crowd.

You forgot to mention the citric acid, that's what does the trick. The
stuff tastes like candy
In fact, it's pretty good if you consider it's not beer at all, but
"panaché" with the full kick (6%).

There's an increasing list of "flavored" brews and mixes made by major
French breweries:
- The classic "lambics" (with fruit juice: cherry, raspberry,
blackcurrant) - the brands from big breweries are pretty sweet and easy
to drink.
- Adelscott and Welscot (with "smoky" Whisky malt). That's the stuff
that got me drinking beer.
And the artificially flavored ones:
- Desperados (sugar, lemon and citric acid - I don't drink tequila
often, but my hat's off to anybody who finds any tequila flavor in
Desperados.)
- Kingston (Rum flav.)
- Madison (Grand-Marnier flav.)

(undskyld det lange indslag, men jeg bliver nemt opslugt når emnet er ØL)

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 12-07-05 21:30

> (undskyld det lange indslag, men jeg bliver nemt opslugt når emnet er ØL)

Det gør da ingenting med lange indlæg. Ellers ville verdenen sikkert blive
et meget mindre sted at leve i

Mener bare der stod mexico på flasken, men jeg har nok bare kigget forkert.
Jeg har ikke kigget i Salling, da det ikke lige er mit favoritsted at komme,
men vil prøve det imorgen.

-Lasse

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-07-05 23:27

> [...]
> forkert.
> Jeg har ikke kigget i Salling, da det ikke lige er mit favoritsted at

Sig lige til hvis du finder den. Nu kunne jeg også godt tænke mig at prøve
en.

p.s. Chas E. sælger også øl fra omtalte bryghus. (hvis den franske udgave
altså er den rigtige)

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 13-07-05 15:03

> Sig lige til hvis du finder den. Nu kunne jeg også godt tænke mig at
> prøve en.

Nu har jeg prøvet hos både Salling og Magasin. Salling er ved at bygge om
nu. De har en masse forskellige øl men bare ikke den jeg søger. Magasin har
næsten ingen udenlandske øl ift. Salling.

> p.s. Chas E. sælger også øl fra omtalte bryghus. (hvis den franske
> udgave altså er den rigtige)

Chas E. prøvede jeg også. Han har haft den, men stoppede med at sælge den
for ½-1 år siden, da den ikke var ny mere, og dem han solgte den til, var
mest pga den var ny. Han kunne (eller ville) ikke få den hjem igen.

Andre bud, hvor de kunne have den?

-Lasse

Fra : Peo

Dato : 13-07-05 14:08

De har den i Irma City på Vesterbros Torv.
Måske har de den også i andre Irmaer.

Peo

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 13-07-05 14:59

> De har den i Irma City på Vesterbros Torv.
> Måske har de den også i andre Irmaer.

Og det ligger så desværre på Sjælland. Vi har desværre ingen IRMA butikker
herovre så vidt jeg lige ved.

-Lasse

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-07-05 17:09

> Og det ligger så desværre på Sjælland. Vi har desværre ingen IRMA butikker
> herovre så vidt jeg lige ved.
>
> -Lasse
Der var flere forhandlere på den liste jeg fandt, bare ikke i Århus. En i
Horsens og en i Haderslev. Du kunne jo prøve at ringe til dem og spørge om
de er desperados, i tilfælde af at du tilfældigvis kom forbi en dag.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 13-07-05 19:45

Jeg fandt en butik i Voldby (http://www.vin-og-gaver.dk/) som har den. Der
er bare 22 km derud for mig, så derfor ikke lige noget jeg cykler ud til for
et par øl

Ifølge den side du startede med at komme med, skulle de også have den
SuperBrugsen Skåde, som heldigvis ligger indenfor cykelafstand. Smutter
derud imorgen og skal nok melde tilbage om det blev endnu en nitte.

-Lasse

P.s. et eller andet skal man jo lave, når man har sommerferie og vejret er
så godt

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-07-05 22:34

> [...]
>
> -Lasse
>
> P.s. et eller andet skal man jo lave, når man har sommerferie og vejret er
Skåde havde jeg lige overset. God jagt imorgen.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 14-07-05 13:47

> Skåde havde jeg lige overset. God jagt imorgen.

Endnu en nitte. SuperBrugsen i skåde havde heller ikke den famøse øl.
Tror bare jeg indstiller jagten nu, da jeg ikke umiddelbart har mulighed for
at komme til Horsens/Vejle eller Voldby, om var nogle af de steder (iflg.
det link Bjarne sendte) som skulle have Desperados.

Men hvis der er en som ser den et sted, så bare RÅB OP...

Hilsen Lasse

Fra : Heidi

Dato : 14-07-05 07:06

Lasse Hoelgaard wrote:
> Jeg fandt en butik i Voldby (http://www.vin-og-gaver.dk/) som har
> den. Der er bare 22 km derud for mig, så derfor ikke lige noget jeg
> cykler ud til for et par øl

Hvis du har fundet den på deres hjemmeside, og ikke har spurgt dem, så
burde du nok lige spørge dem først inden du evt. vælger at tage derud.
Gemalen ledte efter en øl fornylig, som de havde ifølge hjemmesiden, men
da vi kom derud havde de den ikke alligevel. Så deres hjemmeside er ikke
nødvendigvis lige den mest opdaterede....
Bare lige et lille tip (hvis du ikke finder den andre steder, og
alligevel fik mod på en tur på cyklen...)

--
Heidi

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 29-08-05 01:38

Lasse Hoelgaard wrote:
> [...]
> finde et sted i Århus-området, hvor man kan købe sådan en øl? Har
> prøvet at google lidt rundt med kan ikke rigtig finde steder de

Jeg var tilfældigvis i Horsens i weekenden. Skulle lige bruge noget og
smuttede ind i den første butik på vejen. Løvbjerg. Og skulle selvfølgelig
også lige tjekke deres øl-hylder ud, og der stod den jo. Desperadoen...

Så findes den altså i virkeligheden
I Løvbjerg i Horsens.

-Lasse