myntegelé - mint jelly.
Fra : Kirsten Marker

Dato : 09-07-05 21:06

Min mynte (krusemynte i haven)- er klar til at blive høstet nu-
men mangler en original opskrift på mint jelly, som vi normalt køber i glas.
Tørsleffs - Den grønne syltebog, har en opskrift - men kommer ikke på højde
med den importerede mint jelly.
Er der en eller anden, der kan hjælpe mig med en opskrift herpå????

mvh/Kirsten

Fra : Gitte og Claus

Dato : 10-07-05 18:08

rker" <kmarker@test.dk> wrote in message
> [...]
> højde
> med den importerede mint jelly.
> Er der en eller anden, der kan hjælpe mig med en opskrift herpå????

personligt laver jeg den på slump af følgende dele

men ca
3 kg æbler
½ delen af de mynteblade du har
koges godt igennem og laves til æble/mynte saft hænger i en saft pose i 12
timer eller til det ikke drypper mere, saften koges op med massere af sukker
(1,5 kg) til den er godt tyk, herefter kommer de rastende mynteblade der er
finthakket i sammen med lidt grøn fave og det røres godt ud.

hvis geleen ikke stivner koges den op med geleringpulver og hældes på glas
der lige er skyllet i atamon

Fra : Kirsten Marker

Dato : 10-07-05 18:59