Mel med hævemiddel?
Fra : Inger Marie Brunsgaa~

Dato : 08-07-05 08:07

Jeg har købt Annabel Karmel's kogebog "Spændende mad til de små" (oversat
fra engelsk: "Feeding your baby and toddler"). Der er en spændende kage
deri, men der står jeg skal bruge mel med hævemiddel i ingredienslisten.

Det har jeg aldrig set. Hvad er det? Bagepulver? I hvor store mængder?

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my

message

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 08-07-05 08:18

> [...]
>
> --
> Inger Marie Brunsgaard
> Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my

Hej ng.

Jeg har købe mel i Super Bedst, det er Italiensk mel fra melco, det er
Pizzamel med gær, det er i 1 kg. poser, det er til to bradepander, jeg vil
gå ud fra at man bare kan bruge den mængde man har lyst til, her på poser
står der, tilsæt 20 gr. salt, 5 dl. vand til 1 kg. mel.

Hilsen Kurt J.
Odense

Fra : Max

Dato : 08-07-05 08:31

Hej Inger

> Det har jeg aldrig set. Hvad er det? Bagepulver? I hvor store mængder?

Selvhævende mel er meget udbredt i UK lande, du kan selv lave det

Selvhævende mel:

Til 300 gram mel bruges ca. 3 tsk. bagepulver og en knivspids salt.

Mvh Max

Fra : Inger Marie Brunsgaa~

Dato : 08-07-05 09:29

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> [...]
>
> Selvhævende mel:
>
> Til 300 gram mel bruges ca. 3 tsk. bagepulver og en knivspids salt.

Tak skal du have, det var lige det jeg havde brug for!

Fra : Peter Westh

Dato : 08-07-05 10:17

"Inger Marie Brunsgaard" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse
> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

Endnu et eksempel på, hvor elendigt oversat og bearbejdet de fleste
udenlandske kogebøger bliver, når de udgives på dansk.

/P

Fra : Max

Dato : 08-07-05 10:35

Hej Peter

> Endnu et eksempel på, hvor elendigt oversat og bearbejdet de fleste
> udenlandske kogebøger bliver, når de udgives på dansk.

Problemet er jo at de bare er oversat for at blive solgt på dansk, ingen
bekymre sig om man faktisk kan få de vare der omtales i opskrifterne,
noget man kan finde masser af eksempler på.

Mvh Max