Hjælp til adfærd
Fra : bo

Dato : 06-07-05 13:33

Hej,
jeg har nu haft min hunkat i godt 16 år. Hun er stadig frisk og en
tilfreds kat. Jeg bor på landet og har derfor altid haft en katteluge
som hun er vant til at bruge
For et halvt år siden fik jeg besøg af en vildkat. Den kom kom natten og
tømte det min kat havde liggende i spiseskålen.
Da jeg endelig så vildkatten (som er sindsygt stille når hun bevæger
sig) var jeg sikker på at det var en hankat, for den var bare stor!

For at gøre en lang historie kort, så ser det nu sådan ud at det var en
gigantisk hunkat og at hun bor hos os nu. Jeg har været en tur ved
dyrelægen med hende og hun har haft et hårdt liv - der er bla. blevet
skudt på hende.
Selv om hun nu gerne putter sig ind til os, så er der ikke langt til
både hvæsen, bid og krads, men det kommer vel.

Indtil nu er det jo en positiv historie, men men men.

Min gamle hunkat der ikke er vant til at "dele" er nu forvist til
soveværelset hvor hun ikke bevæger sig ud fra. Hun er meget bange for
den nye der som sagt er meget større og, måske, yngre.
Det dur ikke, men alt hvad jeg har prøvet virker ikke. Hun søger
øjeblikkeligt tilbage til soveværelset.

Hvilke triks findes der som jeg ikke har prøvet?? De to behøver jo ikke
elske hinanden, men de skal kunne trives sammen. Alt i retning af mad i
samme rum (belønning for at være sammen) er prøvet uden held.

Vil være meget glad for et par tips.

Mvh
Bo

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-07-05 13:37

Hvor længe har det stået på?
Måske felifriend i stikkontakten kan hjælpe?
Er begge neutraliserede?

Fra : bo

Dato : 06-07-05 15:02

Nina, Tender Tribes wrote:
> Hvor længe har det stået på?
> Måske felifriend i stikkontakten kan hjælpe?
> Er begge neutraliserede?

Det har stået på siden "den vilde" begyndte at bo her fast.
Begge er neutraliserede og begge har mindst een graviditet bag sig.
Felifriend kender jeg ikke, men det googler jeg mig lige til.
Mvh
Bo

Fra : Denise

Dato : 06-07-05 16:14

bo wrote:

> [...]
> Begge er neutraliserede og begge har mindst een graviditet bag sig.
> Felifriend kender jeg ikke, men det googler jeg mig lige til.

Du kan læse lidt om feliway og felifriend he og felifriend er helt sikkert
værd at prøve:
Det er ikke alle dyrehandlere der har felifriend men kun feliway, men
dyrlæger kan skaffe det.
http://www.siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html

Ideer til hvad du skal gøre, det er svært, men prøv og læs denne artikel og
se om der er nogle råd her du ikke har prøvet.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=45&cat=1

Ellers giv den gamle kat masser af kæl og samværd og måske byt om på dem
nogle gange, så den gamle er hos jer og den nye det andet sted.
Men ellers tålmodighed og tålmodighed. Jeg tør næsten ikke skrive at det tog
8 år, før vores gamle nu 16 årige hunmis gad vores 2 nye hankillinger.
Heldigvis kunne de være sammen, men hun kunne absolut ikke lide dem de
første 8 år. Og hunkatte er altså specielt vanskelige efter min mening og
hvis hun i så mange år har været vant til at være alene, så er det jo også
en kæmpe omvæltning.
Held og lykke med det.

--
Hilsen Denise