/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Dobby er kommet galt afsted
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~


Dato : 05-07-05 14:49

Hej.

Der skulle vel ikke være nogen her, som ønsker sig en dejlig killing
eller flere?

Dobby er indekat, men slap ud en morgen i maj og var væk nogle dage.
Det har tilsyneladende fået følger, og vi kan absolut ikke klare at have
flere katte.

Vi kan ikke få os selv til andet end at lade hende føde killingerne, men
vil gerne på forhånd gøre alt for at få dem godt afsat.

Jeg regner med at gøre brug af vildkat.dk, opslag i Brugsen m.v., og så
kan jeg regne ud, at vi når hen omkring efterårsferien, før de må flytte
hjemmefra.

Dobby ligner meget en ægte europæisk huskat, hun er en lille,køn rød kat
med meget venligt og genert temperament.

Hun har i forvejen en et år gammel søn, som vi er meget glade for.

Har nogen gode råd?

Bjarne

 
 
karsten & Pia (05-07-2005)
Kommentar
Fra : karsten & Pia


Dato : 05-07-05 16:25


"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:42ca8fd2$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Der skulle vel ikke være nogen her, som ønsker sig en dejlig killing eller
> flere?
>
> Dobby er indekat, men slap ud en morgen i maj og var væk nogle dage.
klip klip>
> Hun har i forvejen en et år gammel søn, som vi er meget glade for.
>
> Har nogen gode råd?
>
> Bjarne

At lade den sterilisere når disse killinger er gamle nok, det er det eneste
sikre middel mod uønskede killinger.

MVH Pia



Bjarne Nielsen (Mozi~ (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~


Dato : 05-07-05 20:40

karsten & Pia wrote:
> "Bjarne Nielsen (Mozilla)" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> news:42ca8fd2$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>Hej.
>>
>>Der skulle vel ikke være nogen her, som ønsker sig en dejlig killing eller
>>flere?
>>
>>Dobby er indekat, men slap ud en morgen i maj og var væk nogle dage.
>
> klip klip>
>
>>Hun har i forvejen en et år gammel søn, som vi er meget glade for.
>>
>>Har nogen gode råd?
>>
>>Bjarne
>
>
> At lade den sterilisere når disse killinger er gamle nok, det er det eneste
> sikre middel mod uønskede killinger.
>
> MVH Pia
>
>
Ja, det var faktisk også meningen, at det skulle ske nu, men vi nåede
det desværre ikke, men hvor længe efter fødslen skal man vente med det?

Bjarne

Ann Rudbeck (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 05-07-05 22:02

In article <42cae1e9$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Mozilla
<netmolotow@varmpost.com> wrote:

> Ja, det var faktisk også meningen, at det skulle ske nu, men vi nåede
> det desværre ikke, men hvor længe efter fødslen skal man vente med det?

Min logik siger mig, at man nok skal vente til killingerne er færdige
med at die, fordi en neutralisation hos hunkatte giver et
operationssår på maven, lige i området hvor killingerne skal sutte. Det
må gøre ondt på mor-katten, måske så ondt at hun ikke vil lade
killingerne die.

Men der er nok nogen, der har erfaringer i den retning, der kommer på
banen

--
Knus fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Anette (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 05-07-05 22:47

Ann Rudbeck wrote:
> Men der er nok nogen, der har erfaringer i den retning, der kommer på
> banen

Du har helt sikkert ret i dine overvejelser - det må gøre ondt på mormis at
amme lige efter en operation, men det jawer jo heller ikke. Der er jo noget
tid til næste løbetid, så jeg ville vente til killingerne er sendt til deres
nye hjem
Vi fik steriliseret tæve da hendes killinger var 12 uger og det gik
glimrende. Hun afviste selvfølgelig godt og grundigt enhver form for selskab
i nogle dage, og de andre katte fattede lynhurtigt at hun skulle være i
fred, også de af hendes killinger som stadig "boede hjemme"

Held og lykke med misserne

/ Anette



Ann Rudbeck (06-07-2005)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 06-07-05 00:05

In article <42caffe3$0$643$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Anette
<abc@def.es> wrote:

> Der er jo noget
> tid til næste løbetid, så jeg ville vente til killingerne er sendt til deres
> nye hjem

Faktisk mener jeg at hunkatten *kan* gå i løbetid ret kort tid efter
fødslen. Det er noget skidt, for det kan betyde at hun forsømmer
killingerne. Hvis det skulle ske, er p-piller i kort tid (til mormis
kan neutraliseres) vist løsningen. Det er godt nok noget skidt, men i
den situation det mindste af to onder :-/
Men som sagt, killinger er ikke noget jeg har personlige erfaringer
med, så det her er noget svævende

--
Knus fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Sabina Hertzum (06-07-2005)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 06-07-05 07:27

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:

>>
> Ja, det var faktisk også meningen, at det skulle ske nu, men vi nåede
> det desværre ikke, men hvor længe efter fødslen skal man vente med
> det?

jeg fornemmer næsten at i har accepteret tingens tilstand, men har tidligere
ladet mig fortælle at man, hvis man føler det er etisk i orden altså, godt
kan neutralisere en gravid hunkat... naturligvis bør man ike gøre det for
sent i graviditeten, lige som man også skal kunne forsvare det overfor sig
selv at gøre det på den måde, men hvis alternativet feks er at aflive alle
killingerne efter fødslen, synes jeg det er fint.....

jeg vil dog mene at det er for sent at gøre det på dobby nu, men det var nu
også mere til oplysning for andre.....

dyrlægen vil under en sådan operation, naturligvis fjerne både æggestokke og
livmoder med killinger...... (piv, får helt ondt i maven ved tanken, men
igen, hvis alternativet er at aflive killingerne umiddelbart efter fødslen,
synes jeg denne løsning må være det mindste af to onder)....

for at svare på dit spørgsmål, så kan jeg kun tilslutte mig de andre og sige
at du bør vente til killingerne er stoppet med at die... afhængig af
antallet af killinger, og hvornår i selv gør en indsats for at give dem fast
føde, kan det ske når killingerne er mellem 8 og 12 uger..... og som Ann
også nævner kan p-piller være en løsning i den mellemliggende periode.....
især når det kun er kortvarigt....


--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste