Stegetermometer i kuglegrill ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-05 11:22

Hej NG.

Hvilken type stegetermometer kan man bruge i en kuglegrill ?
Dem med tråd kan de holde til varmen ?
Jeg går ud fra at man ikke skal lade ledningen så hen over briketterne,
måske ud gennem tophullerne ?

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-07-05 11:51

Christian B. Andresen wrote:

> Hvilken type stegetermometer kan man bruge i en kuglegrill ?
> Dem med tråd kan de holde til varmen ?

Weber's trådløse stegetermometer virker rigtig udmærket.

> Jeg går ud fra at man ikke skal lade ledningen så hen over briketterne,
> måske ud gennem tophullerne ?

Jeg plejer at lade den komme under låget. Det har gået fint hidtil.

Ebbe

Fra : Nette

Dato : 05-07-05 11:57

"Christian B. Andresen" skrev

> Hvilken type stegetermometer kan man bruge i en kuglegrill ?
> Dem med tråd kan de holde til varmen ?
> Jeg går ud fra at man ikke skal lade ledningen så hen over briketterne,
> måske ud gennem tophullerne ?

Hmm, kan man ikke bare stikke stegetermometeret i ind i mellem for at se,
hvordan det går?
Det har jeg i hvert fald altid gjort.

Nette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-05 12:13

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> "Christian B. Andresen" skrev

> Hmm, kan man ikke bare stikke stegetermometeret i ind i mellem for at se,
> hvordan det går?
> Det har jeg i hvert fald altid gjort.

Måske, det var det et forsøg værd.
Dog laver man jo en del huller som saften kan løbe ud af, måske man skal
bruge det samme hul, eller proppe dem til ?

Fra : Nette

Dato : 05-07-05 21:55

"Christian B. Andresen" skrev
> Måske, det var det et forsøg værd.
> Dog laver man jo en del huller som saften kan løbe ud af, måske man skal
> bruge det samme hul, eller proppe dem til ?

Det gør jeg da i hvert fald. Jeg gør det også i den almindelige ovn. Så
mange gange tjekker jeg det nu heller ikke. Man har jo også en nogenlunde
tid på, hvornår kødet er færdigt.
Desuden bruger jeg et gammelt ståltermometer. De der nye elektroniske nogle
stoler jeg ikke på. De har det ligesom min gamle bagevægt,- batterierne
virker aldrig når jeg skal bruge den. - Så også der er jeg gået tilbage til
den gamle vægt.

Nette

Fra : Repzak

Dato : 05-07-05 12:15

> Hmm, kan man ikke bare stikke stegetermometeret i ind i mellem for at se,
> hvordan det går?
> Det har jeg i hvert fald altid gjort.

Hmm.. me2...

Men ellers smart nok den lige kunne ringe når der enten ikke er blus nok i
grillen eller kødet er færdigt...

Så kan man vel også montere en telefon til termometeret, så kan man da få en
sms hvis mna lige er over ved naboen...

hmm...

Kasper

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 06-07-05 19:14

> [...]
>
> Så kan man vel også montere en telefon til termometeret, så kan man da

> en sms hvis mna lige er over ved naboen...

Hejsa

Weber og OBH har lavet et trådløst termometer, der bipper når kødet har
opnået den ønskede temperatur. Det er specielt praktisk om vinteren, når
man
helst ikke vil ud i kulden . Det er faktisk også meget smart, at man
lige
kan have "måleenhenden" med sig i køkkenet, eller hvor man nu tilbereder
resten af maden.

I øvrigt synes jeg det er smarteste at lade termometret sidde i kødet,
således saften ikke kan sive ud. Derved kan man faktisk også tjekke
temperatur, når man har lyst, man skal ikke "vente på", at termometret
måler
temperaturen.

Mvh.
Mette

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 05-07-05 11:55

Hej Christian!

Et traditionelt stegetermometer kan springe pga. den kraftige varme i
kuglegrillen, hvis du lader den være i kødet under tilberedningen, men et
digitalt stegetermometer fx. Type 4770 - fra OBH Nordica til kr. 149 kan
klare mosten. Du lader blot ledningen til føleren gå ud gennem topspjældet.

I øvrigt går måleområdet til 300 gr. så du kan også bruge den til at
kontrollere temperaturen i grillen.

Du kan også købe en trådløs, så er du fri for ledningen, men måleområdet går
kun til 200 gr.

Jeg bruger et ovntermometer til at kontrollere temperaturen i grillen, og et
almindeligt stegetermometer til at måle temperaturen i det tilberedte
tilsidst når tilberedningstiden er ved at være nået.

Hilsen
Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-05 12:12

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> wrote in message
> [...]
> digitalt stegetermometer fx. Type 4770 - fra OBH Nordica til kr. 149 kan
> klare mosten. Du lader blot ledningen til føleren gå ud gennem

Og ledningen kan godt klar det ?

> [...]
> almindeligt stegetermometer til at måle temperaturen i det tilberedte
> tilsidst når tilberedningstiden er ved at være nået.

Stikker du det så først i når den nærmer sig at være færdig ?