Bosættelse i Canada
Fra : Sanne

Dato : 04-07-05 11:52

Hejsa.

Er ikke sikker på at jeg er i den rette gruppe, men hvis ikke, vis mig
venligst på rette vej :c)

Jeg har været i Canada nogle gange med min kæreste og vi snakker en del om,
at vi godt kunne se os selv bo i Canada.
Men hvordan griber man egentlig sådan noget an ??

Vi har tænkt på at sælge vores hus i DK, søge orlov fra arbejdet og så tage
dertil i en "prøveperiode" på f.eks. ½ år.
Men kan man overhovedet det ????

Jeg har et link til en canadisk side med hjælp til immigration.
http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/index.html
Men jeg syntes det er meget svært at finde rundt i ...
Og jeg har en del spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på f.eks :

Må man tage på besøg i landet i f.eks ½ år ??
Må man leje et hus, hvis man kun er på besøg ? ( dette for at gøre besøget
så tæt på hvordan det ville være at være der permanent )

Er det ikke også meget svært at få lov at arbejde i Canada...og i det hele
taget svært at få lov at bo der, med mindre man har familie der ??
På den canadiske hjemmeside er der en test man kan tage for at se om man
kvalierer sig til at komme til Canada som arbdjer. Jeg kan desværre ikke få
nok point til det som åbentbart er minimum. Tror det bunder lidt i at jeg
ingen uddannelse har...og det har min kæreste heller ikke. Vi har dog begge
arbdjet de sidste 10 år i en af de grupper som er med til at give en point i
forhold til testen.

Håber der er nogle i blandt jer, som kunne hitte hoved og hale i det jeg har
skrevet og som har ideer til hvordan jeg kommer videre med dette projekt.
Er der f.eks steder i Danmark man kan forhøre sig ?? og kender i andre
hjemmesider man kan bruge ?? osv. osv.

Al hjælp har interesse :c)
Og er I kede af at skrive i gruppen, har jeg ikke noget imod privat
besvarelse.

mvh
Sanne

Fra : JytteJ

Dato : 05-07-05 20:08

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemmesider man kan bruge ?? osv. osv.
>
> Al hjælp har interesse :c)
> Og er I kede af at skrive i gruppen, har jeg ikke noget imod privat

Jeg tror i skal prøve udenrigsministeriets hjemmeside. Gå på biblioteket og
prøv at google på "emigrering" og "visa" til Canada.
God jagt.
JytteJ