Kat nyser
Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-07-05 21:26

Min hunkat Bertha nyser og har gjort det 3-4 uger nu.

Troede det var forbigående. Opdagede at hun havde bændelorm i dag. Kan det
være det?

/FL

Fra : Klaus G.

Dato : 03-07-05 21:51

> Min hunkat Bertha nyser og har gjort det 3-4 uger nu.
>
> Troede det var forbigående. Opdagede at hun havde bændelorm i dag. Kan det
> være det?
Vores kat nyste også på et tidspunkt. Vi så så der stak et græstrå ud af
næsen på hende. Fandt en lille tang, og hev så græsstrået ud. Det var 5-6cm
langt. Og vi aner virkelig ikke hvordan hulen det er kommet op i næsen på
katten. Men ud kom det, og så nyste hun ikke mere :D

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : IPS

Dato : 04-07-05 05:51

Det kan også være andre orm, og det vil få katten til at nyse, snak med
dyrlægen og så får du nok et bredspektet ormemiddel.

Hilsen Ingrid
www.norskskovkatte.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-07-05 10:05

Du ved ikke tilfældigvis hvad det bredspektrede hedder. fik nemligt lidt
rigeligt sidst. Har jo 3 misser der skal have i samlet flok, så det bliver
jo til en del tabelettter.

/FL

Fra : Ragna

Dato : 04-07-05 15:39

> Du ved ikke tilfældigvis hvad det bredspektrede hedder. fik nemligt lidt
> rigeligt sidst. Har jo 3 misser der skal have i samlet flok, så det bliver
> jo til en del tabelettter.

Jeg kan anbefale dig Milbemax, som har den fordel, at pillen er meget lille
og derfor nem at give katten. Desuden skulle det tage både orm, larver og
æg.
Prøv evt. at søge navnet på Google, hvis du vil læse lidt om midlet.
Det er nok ikke det billigste, men bestemt det nemmeste!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Line (aslyne)

Dato : 31-10-05 21:30

> [...]
> og derfor nem at give katten. Desuden skulle det tage både orm, larver og

Hejsa.. ved du om man skal give Milbemax mere end 1 dag? For jeg har da
hørt at andre ormemidler skal gives flere dage i træk.

Mvh Line

Fra : Ragna

Dato : 01-11-05 16:32

Line skrev:
>Hejsa.. ved du om man skal give Milbemax mere end 1 dag?
>For jeg har da hørt at andre ormemidler skal gives flere dage i træk.

Det er en af de fine ting ved Milbemax, at du kun skal give én pille én gang
for at fjerne alle indvoldsparasitter.
Den anden store fordel er, at pillen er nem at give på grund af sin lille
størrelse.

Prøv evt. at tage en søgning på Google om midlet. Måske er de fleste links
på engelsk, men jeg synes dog, at jeg har set en enkelt side på dansk.
Selvfølgelig kan jeg ikke huske hvor....

--
Venlig hilsen, Ragna