Katten har diarer
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 03-07-05 10:50

Hej
Vores hittekat Klein, der er måske 6-7 måneder, har diarer. Det har varet
et
stykke tid nu. Det er sådan at han ellers er frisk, og har f.eks. lige
banket Benji, gårdkattenes slagsbror, men når han skal have med det, kan
vi
næsten ikke rører ham, han har ondt, ingen tvivl om det. Og så sprater det
ud af ham. Bagefter slikker han sin røde numse, og så er han lidt træt,
efter lidt hvile er han klar igen. Jeg har prøvet meget, skånekost, A 38,
noget fra dyrlægen osv. intet har helt hjulpet. Hvad kan jeg gøre. Det var
slemt i går. Jeg prøvede efter en samtale med dyrlægen, et gammet råd for
mennesker, og han sagde det kunne der ikke ske noget ved. Nemlig en teske
fuld kartoffelmel. Her til morgen var der for første gang i nogen tid,
ingen
piben. Han var glad, spiste sin A 38, det hele. Og ville så kæle og som
sagt
nu løber han ude og leget med gårdkattene. Men hvordan forhindre jeg det i
at starte forfra når han får "rigtig" mad igen? Har I nogen forslag. I
skal
lige vide at Klein er en hittekat, efterladt til døden ude på en vej, den
1.
december bare 2-3 uger gammel. Han har flere gange været syg, lige da vi
fandt ham havde han en luftvejs infektion det tog to gange penecelin at
komme af med. Så han har fra starten være et lille skrog, men han skal jo
også ligne sin Mor, MIG. :) Hvad kan jeg beste gøre for min lille engel.
Ps. ingen af vores andre katte, heller ikke gårdkattene har de problemer,
og
heller ikke Elvis, også en hittekat, ca. 1 år, og dengang 3-4 uger og
smidt
ud af en bil, har vi fra naboer, der troede det var skidt der blev smidt
ud.
Ham og Klein er meget sammen også når de er inde. Men Elvis har ingen
problemer.
--
Mange hilsner
Alice

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-07-05 11:10

Start med at give ham en ormekur. Panacur vil tage sådan noget som giardia
også, hvis det skulle være det.
Hvis det ikke hjælper, må han til dyrlægen og have sig en ordentlig tur
penicillin og eventuelt få sendt en afføringsprøve til analyse, så i kan se
hvad der går ham på.
Men i første omgang havde jeg givet en Panacur til ham. Bygget på at han er
glad og frisk.

Hilsen Nina

Fra : Janne

Dato : 03-07-05 18:30

Hej Alice.

Min kat havde også diarer, da han var ca 7-8 md. og det stod på i ca 8-9
dage, så jeg ringede til dyrlægen og fik en tid. Men den dag vi skulle
afsted, så havde han pludselig ikke diarer mere, det undrede os, vi
ringede og der blev sagt vi skulle så se tiden an.
Vi herhjemme snakkede så frem og tilbage om af det var da underlig, og
så kom vi i tanke om at vi begyndte for nogle dage siden at stille
sukkerskålen op i skabet om natten, men om det var derfor ved vi ikke,
de kan jo finde på at spise de underligste ting. Så vi var glade og der
har ikke været noget som helst siden, det er vel ca 4 md siden nu.
Jeg håber du får bugt med din misser diarer, for hvor er det dog synd
for det lille pus.

M.V.H Janne

Med venlig hilsen
Janne