Livekommentar om Live8
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-07-05 16:15

Ny tråd. Alle iagttagelser velkomne.

Hvem var det, der blev vist mellem Dido-Youssou N'Dour og Green Day,
og hvorfra? Midaldrende mand, der spillede guitar og sang.

Foreløbig en masse god musik, men måske nok uden de store
højdepunkter. Duetterne er sjovest, selvom Dido og N'Dour var lidt
mislykket.

Bill Gates holdt en lille tale i London. Er det rigtigt, at han har
givet over fem milliarder dollar til velgørenhed? Jeg troede, han
havde ry for at være en nærigpind.

Jeg så i øvrigt noget af MTV-programmet "All Eyes on Tony Blair" lidt
tidligere i dag. Det kan anbefales, det er faktisk glimrende tv.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Hauge

Dato : 02-07-05 16:26

Hej
Peter Brandt Nielsen wrote:
> Bill Gates holdt en lille tale i London.

Hvilket ikke var 100% live, da det var sendt på BBC1 en lille halv time i
forvejen, nok lidt mere live.
Gad vide hvor meget der ikke er live/direkte i det show?

/Hauge

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 02-07-05 18:08

Hauge wrote:
> [...]
> time i forvejen, nok lidt mere live.
> Gad vide hvor meget der ikke er live/direkte i det show?

Det er ihvertfald ikke live det feed Dr og Sveriges tv sender.. Det er
klippet fra Live8's side..
Hvis du kigger på de forskellige live feeds på nettet passer de slet ikke
sammen.

http://pdl.stream.aol.com/aol/us/aolmusic/specials/2005/live8/playlists/london_direct_uk_460_dl.asx?wmcache=0
http://pdl.stream.aol.com/aol/us/aolmusic/specials/2005/live8/playlists/toronto_direct_uk_460_dl.asx?wmcache=0
http://pdl.stream.aol.com/aol/us/aolmusic/specials/2005/live8/playlists/berlin_direct_uk_460_dl.asx?wmcache=0
http://pdl.stream.aol.com/aol/us/aolmusic/specials/2005/live8/playlists/philly_direct_uk_460_dl.asx?wmcache=0
http://pdl.stream.aol.com/aol/us/aolmusic/specials/2005/live8/playlists/paris_direct_uk_460_dl.asx?wmcache=0

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 02-07-05 18:09

Henrik Sørensen wrote:

> [...]
> er klippet fra Live8's side..
> Hvis du kigger på de forskellige live feeds på nettet passer de

Glemte lige at sige at adresserne bare skal åbnes i mediaplayer.

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Steen

Dato : 03-07-05 08:03

Hauge wrote:

> [...]
> forvejen, nok lidt mere live.
> Gad vide hvor meget der ikke er live/direkte i det show?

Det hele er live, det er bare ikke direkte.

Hvis du køber en koncert dvd er det også live, selvom koncerten er 2 år
gammel

Fra : Hauge

Dato : 03-07-05 11:01

Steen wrote:
> Det hele er live, det er bare ikke direkte.

Der stod "direkte" i øverste venstre hjørne af skærmen hele dagen.

> Hvis du køber en koncert dvd er det også live, selvom koncerten er 2
> år gammel

Så ville de nok ikke skrive "direkte" i toppen, hvis de sendte den i tv.

/Hauge

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-07-05 11:12

Hauge skrev:
> Der stod "direkte" i øverste venstre hjørne af skærmen hele dagen.

Kommentatorerne var direkte. Det var nogle af koncertklippene
formodentlig også.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Hauge

Dato : 03-07-05 11:22

Peter Brandt Nielsen wrote:
> Kommentatorerne var direkte. Det var nogle af koncertklippene
> formodentlig også.

Så burde der jo stå direkte det meste af tiden på DR..
Jeg tvivler på at det var pga. kommentatorne var direkte, at det stod der,
men nok mere det at folk skulle tro at det man så, var når det blev vist.

"Nu er xxx ved at være klar på scenen" (sagt direkte) selvom koncerten blev
vist på BBC en time i forvejen.
Hvorfor ikke bare sige at det var et sammenklip af dagens begivenheder?!

/Hauge

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-07-05 12:11

Hauge skrev:
> "Nu er xxx ved at være klar på scenen" (sagt direkte) selvom
> koncerten blev vist på BBC en time i forvejen. Hvorfor ikke
> bare sige at det var et sammenklip af dagens begivenheder?!

Det er muligt, at de ønskede at opretholde et indtryk af, at det var
mere direkte, end det var.

Men jeg hørte faktisk en af kommentatorerne blive interviewet om
koncerterne i radioen i går, og han sagde, at de ikke havde særlig
mange oplysninger om showet på forhånd, og at de også selv først fandt
ud af, at det ikke var helt live ved at sammenligne med BBC's Radio
One, da de allerede var i gang.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk