El i telt - lovligt?
Fra : lg

Dato : 02-07-05 13:03

Hej gruppe

Er det på danske campingpladser 100% lovligt at trække strøm til sit
helt almindelige telt?

Hvis ja - hvilket udstyr skal da bruges - fra strømstander til udstyr i
teltet - således at det er udført på den mest forsvarlige måde?

Fra stander er det vel noget med CEE-han - med klap?

Skal det være et ubrudt udrullet kabel fra stander og ind i telt - altså
uden indkapslede samlinger?

Og inde i teltet - adapterkabel med Shuko - og hvad med jord eller
sikringer?

På forhånd tak for hjælpen

Go' sommer
Lennart

Fra : Allan Hansen

Dato : 02-07-05 18:20

"lg" <lg--take-this-out--@io.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden indkapslede samlinger?
>
> Og inde i teltet - adapterkabel med Shuko - og hvad med jord eller

Hej Lennart

Et CEE hanstik med schuko hunstik i enden, kan vist købes ved de fleste
campingforhandlere og så en håndværker kabeltromle i god kvali, så skulle
det være OK.

Husk at sige du skal bruge strøm

Mvh AJH.

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-07-05 20:01

lg wrote:
> [...]
> altså uden indkapslede samlinger?
>
> Og inde i teltet - adapterkabel med Shuko - og hvad med jord eller

Hej Lennart

Det bedste ville nok være sådan en her
http://www.camper.dk/log/images/products/222000.jpg

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : lg

Dato : 03-07-05 15:13

"Steen Larsen" skrev:
> Det bedste ville nok være sådan en her
> http://www.camper.dk/log/images/products/222000.jpg

Citat fra hjemmesiden: "Forlængerkabel med HFI relæ og automatsikring + 3
Schukostrømudtag. Specielt velegnet til teltvogne. Vejl. udsalg Pris:
1.495,00 (inkl. moms)"

Jeg er enig - det lyder som den helt optimale løsning, takker! ;)

mvh
Lennart

Fra : Kjeld Krogh

Dato : 03-07-05 15:26

Hej Lennart.
Hvis du kan bruge et brugt panel har jeg et til salg for kr. 600,00 jeg bor
i Ølsted ved Frederiksværk.
mvh
Kjeld