Lommeløse pitabrød?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 30-06-05 21:37

Sønnen har bagt pitabrød efter en skolekøkken-opskrift et par gange. De
smager hammergodt, men det virker ret tilfældigt, om der kommer flotte
lommer i brødene eller ej. Hvordan kan det så være?
Jeg droppede pitabrødsbagningen for år tilbage, fordi jeg heller ikke
kunne
få lommer i. Hvad gør vi forkert?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-06-05 22:01

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
> lommer i brødene eller ej. Hvordan kan det så være?
> Jeg droppede pitabrødsbagningen for år tilbage, fordi jeg heller ikke

Jeg ved ikke hvor det går galt for dig, men jeg følger denne opskrift:
http://food4u.dk/opskrift/?id=1262

Og det er endnu ikke mislykkedes. Det kan dog ske, at de ikke "puffer
op" helt ud til kanterne, men når de kommer ud af ovnen og ligger 1-2
minutter, så er de meget medgørlige.

Jeg *tror* at noget af "hemmeligheden" er, at de kommer på en varm plade
med det samme.

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Rikke & Per

Dato : 01-07-05 09:02

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med venlig hilsen
> Kim Jensen
> Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk

Ja og at de kommer i ovenen lige med det samme. Jeg bagte for kort tid siden
to plader og den ene ventede til den anden kom ud, resultatet; NUL lommer!!!

Rikke