Påløbsbremse
Fra : Henrik Wind-Jensen

Dato : 30-06-05 20:30

Hej.
Jeg har problemer med påløbsbremsen på min Hobby 495 ufe årgang 2000.
Når vogne har stået et stykke tid 1 - 4 måneder, har jeg været ude for at
påløbsbremsen lige hugger ( blokerer )
ved let bremsning. Har været på værksted i vinters, men de sagde der ikke
var noget unormalt.
Sidst her i weekenden, syntes jeg den ikke havde samme bremsekraft som før.
Er de nogen der kender til problemet.
Mvh. Henrik

Fra : Søren

Dato : 01-07-05 11:38

kan det ikke være overflade rust på trumlerne, der lige skal slides af. Prøv
at køre en tur og bremse op nogle gange og så se om det ikke hjælper. Hvor
mange gange bremsede du hårdt op i weekenden ? Man er jo tilbøjelig til
helst at ville undgå det, selvom det nok var meget fornuftigt at afprøve det
engang imellem.