passet med til indkøbsture i tyskland?
Fra : henrik

Dato : 30-06-05 17:42

Hej gruppe

Kan man rejse på indkøbsture til tyskland uden pas?
Skal man i så fald have anden legimation fx sygesikringsbevis eller
kørekort?

hilsen henrik

Fra : www.liggestolen.dk

Dato : 30-06-05 17:51

henrik skrev:

> [...]
>
>Kan man rejse på indkøbsture til tyskland uden pas?
>Skal man i så fald have anden legimation fx sygesikringsbevis eller

Du skal medbringe dit pas når du krydser grænsen til Tyskland.

--

JRH
www.liggestolen.dk <http://www.liggestolen.dk>

Fra : Kim

Dato : 30-06-05 22:47

On Thu, 30 Jun 2005 18:51:28 +0200, "www.liggestolen.dk"
<jrh@liggestolen.dk> wrote:

>Du skal medbringe dit pas når du krydser grænsen til Tyskland.

NEJ, det skal man ikke.

Men man skal kunne legitimere sig ( ved behov overfor politiet ).

Den eneste legitimation som ( umiddelbart ) godkendes, er et pas.

--
Kim

Fra : John

Dato : 01-07-05 09:31

Kim skrev:

> NEJ, det skal man ikke.
>
> Men man skal kunne legitimere sig ( ved behov overfor politiet ).
>
> Den eneste legitimation som ( umiddelbart ) godkendes, er et pas.

Man _skal_ medbringe sit pas, da man _skal_ kunne legitimere sig.

Mvh

John

Fra : www.liggestolen.dk

Dato : 01-07-05 13:47

Kim skrev:

>NEJ, det skal man ikke.
>
>Men man skal kunne legitimere sig ( ved behov overfor politiet ).
>
>Den eneste legitimation som ( umiddelbart ) godkendes, er et pas.

Rent faktis var det vel også det jeg skrev. Hvis du ikke medbringer dit
pas kan du vel heller ikke vise det.

Fra : henrik

Dato : 03-07-05 18:27

Jeg har faktisk ikke et gyldigt pas for tiden så i teorien kan jeg vel ikke
legitimere mig overhovedet. Altså må jeg kun rejse til fx Norge uden et
retsgyldig pas.Den almene opfattelse af pasreglerne er mere flydende endt
forventet.
hilsen henrik