Min mærkelige kat
Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 30-06-05 00:16

jeg har 2 katte, og jeg har købt alverdens legetøj til dem. Den ene leger
godt med dem, men den anden vil ikke røre dem. Det eneste den vil lege med
er nogle af min hårhånd som den vil have at jeg skal smide. Så sidder den
nede på gulvet og miawer meget ynkeligt indtil jeg får den smidt. sådan kan
det gå i lang tid. frem og tilbage..
måske tror den at den er en hund?

Fra : Carina Kristensen

Dato : 30-06-05 08:17

jeg har også haft en misser som var helt tosset med hårbånd...

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 11:20

> [...]
> er nogle af min hårhånd som den vil have at jeg skal smide. Så sidder den
> nede på gulvet og miawer meget ynkeligt indtil jeg får den smidt. sådan

Det er helt normal katteadfærd at apportere.

I kattens øjen er vi gode til mange ting, bl.a. har vi en vidunderlig "tung"
til at "vaske" dem med i nakken, vi er gode til at give tryghed, mv, men én
ting er vi, i kattens øjne, snotdumme til: At jage.

Så det, katten gør ved at apportere, er at den viser os, hvordan vi skal
jage. Når vi ikke ved det, må den jo vise os det ;)

Nogle katte finder disse lektioner vigtige, andre gider ikke lære os det.

Det kan være hvad som helst de apporterer. Bare de kan bære det i munden,
kan det bruges.

Tina

Fra : PuntoFisken

Dato : 30-06-05 18:20

> Det kan være hvad som helst de apporterer. Bare de kan bære det i munden,
> kan det bruges.

Min kat apporterer f.eks. sutter

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-06-05 19:13

On Thu, 30 Jun 2005 12:20:27 +0200, "Tina F." <wunjo(a)webspeed.dk>
wrote:

>I kattens øjen er vi gode til mange ting, bl.a. har vi en vidunderlig "tung"
>til at "vaske" dem med i nakken, vi er gode til at give tryghed, mv, men én

Den der den fanger jeg ikke lige?
Flemming Jacobsen

Fra : Kate

Dato : 30-06-05 19:30

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in

> Den der den fanger jeg ikke lige?

Jeg tror der er faldet et "e" ud, så der skal står "tunge". Katten
tænker sikkert ikke på vores hænder som hænder, men som en stor tunge
der vasker den i nakken. F.eks. elsker min Mowgli at blive strøget
hårdt over ryggen, ved den metode fjerner jeg usandsynlige mængder af
hår fra hans ryg. Det nyder han helt klart.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 21:18

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> hårdt over ryggen, ved den metode fjerner jeg usandsynlige mængder af
> hår fra hans ryg. Det nyder han helt klart.

Lige præcis

Tina