Halalslagter i Brøndby eller omegn?
Fra : Jette Nielsen

Dato : 29-06-05 17:47

Hej gruppe... DR's program Rabatten, havde for nogen tid siden et indslag om
hakket kød: supermarked vs. halalslagtet. De nævnte at det halalslagtede kød
var indkøbt til 35 kr. kiloet i Århus. Mit spørgsmål går på om nogen kan
anbefale en halalslagter i Brøndby eller omegn, der er god og billig...
eller er 35 kroner kiloet mon en Jyllandspris?

/Jette

Fra : Davidsen

Dato : 29-06-05 18:11

"Jette Nielsen" <jniREKLAME@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på om nogen kan anbefale en halalslagter i Brøndby eller omegn, der er god
> og billig... eller er 35 kroner kiloet mon en Jyllandspris?

Nej, det er bestemt ikke Jyllands-priser; hos Ismail - Købmanden på
Kingosvej i Taastrup, har jeg købt masser af glimrende oksekød til 30/kg og
opefter - både hakket og "helt"...om han er der endnu, ved jeg ikke, og det
jo heller ikke just i Brøndbys umiddelbare nærhed.
Men der ligger da en Guds/Allahs velsignelse af halal-slagtere rundt
omkring.

Mvh
Davidsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-06-05 01:36

"Jette Nielsen" <jniREKLAME@NEJTAKomnix.dk> wrote in message
> [...]
> anbefale en halalslagter i Brøndby eller omegn, der er god og billig...
> eller er 35 kroner kiloet mon en Jyllandspris?

Og slagteren på det runde torv i Skovlunde har også godt kød til rimelige
priser, det gælder både svine- og oksekød.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 06-07-05 15:08

> Og slagteren på det runde torv i Skovlunde har også godt kød til rimelige
> priser, det gælder både svine- og oksekød.

> [...]

Hej Aragorn_DK

Har du adressen på halalslagteren i Skovlunde?
På forhånd tak.

Venligst

Kert Rats

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-07-05 15:18

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message

> Hej Aragorn_DK
>
> Har du adressen på halalslagteren i Skovlunde?
> På forhånd tak.
>

> Venligst
>
> Kert Rats

Næh, men der ligger vist en udmærket slagter på Fælledvej der har det der
noget du efterlyser.
Sorry, den overså jeg.

Live long and prosper!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-06-05 20:57

On Thu, 30 Jun 2005 21:36:25 +0200
"Heidi, Miver og Mulle's mor" <zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
> det er levende, (cit. Islam Fred og harmoni___, 91) have skåret halsen
> over fra øre til øre på en sådan måde, at hovedpulsåren overskæres og
> dyret dør ved forblødning.
> http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=124
>
> --------------
> [citat]
> Dyrenes Beskyttelse er imod slagtning af dyr uden forudgående
> bedøvelse
>
> Vi mener, det er helt uacceptabelt at skære halsen over på ubedøvede
> dyr. Det gør ondt, og der kan gå lang lidt før dyret mister

Det er sgu noget vrøvl de der dyrenes beskyttelse siger. Tag en tur på
et normalt dansk slagteri og se langt være dyre behandling. Når
hovedpulsåren på halsen er skåret over så går der et par sek og så er
dyret dødt (MAX).

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : N/A

Dato : 03-07-05 08:22

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-07-05 08:22

> Blot til info ang. halal-slagtemetode:

Jeg kan kun tolke dit indlæg derhen, du er vegetar. Er det korrekt? Hvis
ikke, er det et par usmagelige link, der skriger til himlen af hykleri.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/2/05)