Hjælp til tydning...
Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 28-06-05 20:15

Jeg mangler lidt hjælp til at tyde et ord i en dødsindførelse i kirkebogen
for Hammelev sogn, Haderslev amt.
Se billedet i dk.binaer.historie - hvad står der over den røde streg ?

"Laues Christensen Junker var født i Jernhytt den 20de d. maaned af
ægteforældrene Christian Pedersen og Jenge Laues dr. og døde 1 dag gammel
samt blev i stilhed begravet af faderen imod al her værende skik og brug,
imod alle undertegnedes erindringer, imod kirkens ___?___ , og uden at
forevise tilladelse dertil.

Med venlig hilsen

Mogens Jensen

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 28-06-05 21:42

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 29-06-05 05:51

Inventarium, ja...
Men giver det nogen mening i denne sammenhæng. Eller er det mig der
misforstår betydningen ?
Man kan foretage en handling imod "skik og brug", og "uden at forevise
tilladelse dertil".
Men kan man også foretage en handling "imod kirkens inventar".

Mogens Jensen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 30-06-05 14:30

> [...]
> tilladelse dertil".
> Men kan man også foretage en handling "imod kirkens inventar".

Han har måske benyttet kirkens graveredskaber mv. til at grave graven til
sit nyfødte barn.

--
Venligst
Poul F. Andersen