/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
email på mobilen (Nokia 6600)
Fra : Jørgen


Dato : 27-06-05 20:02

Jeg har en Nokia 6600. Den kan jo det hele, men dens brugsanvisning
forvirrer mig mere end den hjælper mig.
Jeg vil gerne se ude i byen, hvad der er kommet af e-mails til mig, og jeg
vil også gerne sende e-mails fra mobilen - evt også med billeder.
I følge manualen er det en meget indviklet affære. Men der er vist i
virkeligheden kun få ting, jeg skal indstille. Hvad er det?

I selve mobilen spørges der til:
Der mangler oplysninger om Postkassen. Slet postkassen?
Postkassens navn?
*) Adgangspunkt i brug
*) min email adresse (den kender jeg da i det mindste)
*) Server, udgående
Send besked
Send kopi til mig?
Medtag signatur?
Brugernavn
Adgangskode
*) Server, indgående.

Jeg antager, at dem med *) er nødvendige, men hvad med Brugernavn og
adgangskode? Jeg har så mange navne og koder rundt omkring. Hvad er det mon
for nogle der menes?

Nu har jeg Win XP. Før kunne jeg aflæse de to servere et eller andet sted.
Men hvor finder jeg dem på dette program?

Jeg er tilsluttet ADSL (DHCP) hos TDC.

Er der en af jer specialister, der i få ord kan sætte det her på plads for
mig?

Hilsen
Jørgen






--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)



 
 
jubija@yahoo.dk (27-06-2005)
Kommentar
Fra : jubija@yahoo.dk


Dato : 27-06-05 21:24

On Mon, 27 Jun 2005 21:02:27 +0200, "Jørgen" <skjelm@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har en Nokia 6600. Den kan jo det hele, men dens brugsanvisning
>forvirrer mig mere end den hjælper mig.
>Jeg vil gerne se ude i byen, hvad der er kommet af e-mails til mig, og jeg
>vil også gerne sende e-mails fra mobilen - evt også med billeder.
>I følge manualen er det en meget indviklet affære. Men der er vist i
>virkeligheden kun få ting, jeg skal indstille. Hvad er det?
>
>I selve mobilen spørges der til:
>Der mangler oplysninger om Postkassen. Slet postkassen?
>Postkassens navn?
>*) Adgangspunkt i brug
>*) min email adresse (den kender jeg da i det mindste)
>*) Server, udgående
>Send besked
>Send kopi til mig?
>Medtag signatur?
>Brugernavn
>Adgangskode
>*) Server, indgående.


>
>Jeg antager, at dem med *) er nødvendige, men hvad med Brugernavn og
>adgangskode? Jeg har så mange navne og koder rundt omkring. Hvad er det mon
>for nogle der menes?

Postkassen navn er formentlig et, du selv skal give den - oplagt hvis
du henter mail flere steder fra.

brugernavn og adgangskode er til din mailkonto hos din
internetudbyder.

Server indgående og udgående er de samme som du bruger til din
PC-mailkonto

Signatur er din underskrift (f.eks. venlig hilsen Børge) - så du ikke
har nødig at skrive det hver gang.

Aner ikke hvad resten er



Jens B (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens B


Dato : 27-06-05 22:27


<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:6nn0c19s0tqq91r3vkl4v3floh5t2nkplf@4ax.com...
> Server indgående og udgående er de samme som du bruger til din
> PC-mailkonto

Nej.

Indgående server, er den samme som man bruger på sin PC.
Udgående server, skal være den der hører med til den internetopkobling man
benytter. Så hvis man bruger GPRS til at hente mail på mobilen, så er det
ens telefonselskab som der her agerer internetudbyder, og derfor er det
deres udgående server man skal benytte.

Jens



Ukendt (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-05 15:10

"Jens B" <ingen.spam@til.mig> skrev i en meddelelse
news:42c06f34$0$63617$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:6nn0c19s0tqq91r3vkl4v3floh5t2nkplf@4ax.com...
> > Server indgående og udgående er de samme som du bruger til din
> > PC-mailkonto
>
> Nej.
>
> Indgående server, er den samme som man bruger på sin PC.
> Udgående server, skal være den der hører med til den internetopkobling man
> benytter. Så hvis man bruger GPRS til at hente mail på mobilen, så er det
> ens telefonselskab som der her agerer internetudbyder, og derfor er det
> deres udgående server man skal benytte.

Indstillinger for TDC:

Indgående mail vil typisk være : pop3.mail.dk

Udgående mail vil være : smtp.mail.dk

Indgående mail vil afhænge af hvilken udbyder du får din post fra. Her er et
par eksempler på udbydere og indstillinger for indgående mail:

Yahoo : pop.mail.yahoo.dk

Get2net : paul.get2net.dk

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk




Ukendt (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-05 15:23

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c04d48$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har en Nokia 6600. Den kan jo det hele, men dens brugsanvisning
> forvirrer mig mere end den hjælper mig.
> Jeg vil gerne se ude i byen, hvad der er kommet af e-mails til mig, og jeg
> vil også gerne sende e-mails fra mobilen - evt også med billeder.
> I følge manualen er det en meget indviklet affære. Men der er vist i
> virkeligheden kun få ting, jeg skal indstille. Hvad er det?
>
> I selve mobilen spørges der til:
> Der mangler oplysninger om Postkassen. Slet postkassen?
> Postkassens navn?
> *) Adgangspunkt i brug
> *) min email adresse (den kender jeg da i det mindste)
> *) Server, udgående
> Send besked
> Send kopi til mig?
> Medtag signatur?
> Brugernavn
> Adgangskode
> *) Server, indgående.
>
> Jeg antager, at dem med *) er nødvendige, men hvad med Brugernavn og
> adgangskode? Jeg har så mange navne og koder rundt omkring. Hvad er det
mon
> for nogle der menes?
>
> Nu har jeg Win XP. Før kunne jeg aflæse de to servere et eller andet sted.
> Men hvor finder jeg dem på dette program?
>
> Jeg er tilsluttet ADSL (DHCP) hos TDC.
>
> Er der en af jer specialister, der i få ord kan sætte det her på plads for
> mig?

Hvilken udbyder har du til din Nokia 6600? Det er helt afgørende at få at
vide for at hjælpe dig bedst muligt.

Du skal nemlig i høj grad bruge den mobiltelefon-udbyders anvisninger til at
konfigurere telefonen. Det ser noget besværligt ud men det er relativt nemt
når først man har taget på det.

Nokia 6600 brugsvejledning er mere en vildledning end en vejledning - den
røg over højre skulder her hvorefter jeg selv prøvede mig frem med alle
Nokiaens forskellige funktioner. Jeg er som sagt selv den lykkelige ejer af
en ny Nokia 6600 som er indstillet til hele "svineriet".

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk




Jørgen (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 28-06-05 22:50

>
> Hvilken udbyder har du til din Nokia 6600? Det er helt afgørende at få at
> vide for at hjælpe dig bedst muligt.

Den er købt hos TDC, så det er vel "TDC-ting", der er i den.
>
> Du skal nemlig i høj grad bruge den mobiltelefon-udbyders anvisninger til
at
> konfigurere telefonen. Det ser noget besværligt ud men det er relativt
nemt
> når først man har taget på det.



Ind- og Ud-serverne, som du angiver, er korrekte, for jeg ringede i
formiddag til TDC.

Jeg har gættet mig til, at Adgangspunktet nok er "TDC mobil WAP GPRS", da
jeg har hørt noget om ordet WAP i forb. med mobilens modem.
Jeg har givet postkassen et tilfældigt navn.
Og nu kan jeg sende e-mails fra mobilen til andre mennesker.

Men jeg kan ikke modtage post.
Jeg regner med, at det fungerer således, at jeg skal kunne åbne mails på
mobilen, hvis de ikke er åbnet endnu hjemme på computeren. Men det kan jeg
ikke.
Hvis jeg vælger Menu>Beskeder>Postkassen, spørger den hver gang, om jeg vil
oprette forbindelse til postkassen. Jeg svarer JA. Så skal jeg opgive
brugernavn og adgangskode. Jeg skriver det navn, der står i computeren under
"givet i licens til:", men jeg aner ikke, hvad kode jeg skal skrive, for jeg
har ikke anført nogen kode, da jeg i sin tid startede min Windows op. Og jeg
får ikke lov til at trykke OK, før jeg har skrevet noget.

Den post, jeg søger, befinder sig vel i postkassen? (Hvordan er den egentlig
kommet derned?)
Hvordan får jeg åbnet den?


>
> Nokia 6600 brugsvejledning er mere en vildledning end en vejledning - den
> røg over højre skulder her hvorefter jeg selv prøvede mig frem med alle
> Nokiaens forskellige funktioner.

Nej, det er rigtigt. Man slår op på Stikordslisten, som henviser til side
63. Allerede dér i det første afsnit bliver man henvist til både side 83 og
side 77, og sådan bliver det ved.



Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 01:14

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c1c61a$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
>> Hvilken udbyder har du til din Nokia 6600? Det er helt afgørende at få
>> at
>> vide for at hjælpe dig bedst muligt.
>
> Den er købt hos TDC, så det er vel "TDC-ting", der er i den.
>>
>> Du skal nemlig i høj grad bruge den mobiltelefon-udbyders anvisninger til
> at
>> konfigurere telefonen. Det ser noget besværligt ud men det er relativt
> nemt
>> når først man har taget på det.
>
>
>
> Ind- og Ud-serverne, som du angiver, er korrekte, for jeg ringede i
> formiddag til TDC.
>
> Jeg har gættet mig til, at Adgangspunktet nok er "TDC mobil WAP GPRS", da
> jeg har hørt noget om ordet WAP i forb. med mobilens modem.
> Jeg har givet postkassen et tilfældigt navn.
> Og nu kan jeg sende e-mails fra mobilen til andre mennesker.
>
> Men jeg kan ikke modtage post.
> Jeg regner med, at det fungerer således, at jeg skal kunne åbne mails på
> mobilen, hvis de ikke er åbnet endnu hjemme på computeren. Men det kan jeg
> ikke.
> Hvis jeg vælger Menu>Beskeder>Postkassen, spørger den hver gang, om jeg
> vil
> oprette forbindelse til postkassen. Jeg svarer JA. Så skal jeg opgive
> brugernavn og adgangskode. Jeg skriver det navn, der står i computeren
> under
> "givet i licens til:", men jeg aner ikke, hvad kode jeg skal skrive, for
> jeg
> har ikke anført nogen kode, da jeg i sin tid startede min Windows op. Og
> jeg
> får ikke lov til at trykke OK, før jeg har skrevet noget.
>
> Den post, jeg søger, befinder sig vel i postkassen? (Hvordan er den
> egentlig
> kommet derned?)
> Hvordan får jeg åbnet den?

Du skal bruge det samme login og samme password som du bruger i dit
e-mail-program i computeren (som kunne være Outlook Express eller Microsoft
Outlook). Hvis du bruger en webside til at læse post skal du bruge det samme
login og password som du bruger der.
I computerens Outlook Express eller Microsoft Outlook går du i menuen
"funktioner" og derefter "konti" og klikker på "egenskaber" for den konto
som du ønsker at bruge mobilen til, så står her alt hvad du har brug for at
vide hvis du bruger et af de to programmer til at læse post med. Disse
informationer bruger du som sagt til at indstille mobilen.

Der er med andre ord ikke megen forskel på hvordan du sætter dit
e-mail-program i computeren op og hvordan du sætter den Mobiltelefon op når
du er nået så langt som at du har fået sat et adgangspunkt op. Dog skal man
lige være opmærksom på at "postkassetype" står til pop3 (og ikke for
eksempel imap) i mobilen ellers virker det ikke (jeg faldt selvfølgelig slet
ikke selv i den grøft ).

Når du læser din post på mobilen forsvinder posten ikke fra serveren,
hvilket betyder, at du stadig kan læse din post på computeren selv om du har
læst den forinden på mobilen. Men hvis du sletter både fra telefon og server
har du ikke længere mulighed for at se den slettede post på din PC. Du kan
kun få den slettede post helt væk fra mobilen ved at slette den både på
telefon og server (hvilket jeg synes er lidt af en svaghed).

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk




Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 01:29

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1ff8a$42c1e7be$3e3d8cd9$27626@news.arrownet.dk...
> "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42c1c61a$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >
>>> Hvilken udbyder har du til din Nokia 6600? Det er helt afgørende at få
>>> at
>>> vide for at hjælpe dig bedst muligt.
>>
>> Den er købt hos TDC, så det er vel "TDC-ting", der er i den.
>>>
>>> Du skal nemlig i høj grad bruge den mobiltelefon-udbyders anvisninger
>>> til
>> at
>>> konfigurere telefonen. Det ser noget besværligt ud men det er relativt
>> nemt
>>> når først man har taget på det.
>>
>>
>>
>> Ind- og Ud-serverne, som du angiver, er korrekte, for jeg ringede i
>> formiddag til TDC.
>>
>> Jeg har gættet mig til, at Adgangspunktet nok er "TDC mobil WAP GPRS", da
>> jeg har hørt noget om ordet WAP i forb. med mobilens modem.
>> Jeg har givet postkassen et tilfældigt navn.
>> Og nu kan jeg sende e-mails fra mobilen til andre mennesker.
>>
>> Men jeg kan ikke modtage post.
>> Jeg regner med, at det fungerer således, at jeg skal kunne åbne mails på
>> mobilen, hvis de ikke er åbnet endnu hjemme på computeren. Men det kan
>> jeg
>> ikke.
>> Hvis jeg vælger Menu>Beskeder>Postkassen, spørger den hver gang, om jeg
>> vil
>> oprette forbindelse til postkassen. Jeg svarer JA. Så skal jeg opgive
>> brugernavn og adgangskode. Jeg skriver det navn, der står i computeren
>> under
>> "givet i licens til:", men jeg aner ikke, hvad kode jeg skal skrive, for
>> jeg
>> har ikke anført nogen kode, da jeg i sin tid startede min Windows op. Og
>> jeg
>> får ikke lov til at trykke OK, før jeg har skrevet noget.
>>
>> Den post, jeg søger, befinder sig vel i postkassen? (Hvordan er den
>> egentlig
>> kommet derned?)
>> Hvordan får jeg åbnet den?
>
> Du skal bruge det samme login og samme password som du bruger i dit
> e-mail-program i computeren (som kunne være Outlook Express eller
> Microsoft Outlook). Hvis du bruger en webside til at læse post skal du
> bruge det samme login og password som du bruger der.
> I computerens Outlook Express eller Microsoft Outlook går du i menuen
> "funktioner" og derefter "konti" og klikker på "egenskaber" for den konto
> som du ønsker at bruge mobilen til, så står her alt hvad du har brug for
> at vide hvis du bruger et af de to programmer til at læse post med. Disse
> informationer bruger du som sagt til at indstille mobilen.
>
> Der er med andre ord ikke megen forskel på hvordan du sætter dit
> e-mail-program i computeren op og hvordan du sætter den Mobiltelefon op
> når du er nået så langt som at du har fået sat et adgangspunkt op. Dog
> skal man lige være opmærksom på at "postkassetype" står til pop3 (og ikke
> for eksempel imap) i mobilen ellers virker det ikke (jeg faldt
> selvfølgelig slet ikke selv i den grøft ).
>
> Når du læser din post på mobilen forsvinder posten ikke fra serveren,
> hvilket betyder, at du stadig kan læse din post på computeren selv om du
> har læst den forinden på mobilen. Men hvis du sletter både fra telefon og
> server har du ikke længere mulighed for at se den slettede post på din PC.
> Du kan kun få den slettede post helt væk fra mobilen ved at slette den
> både på telefon og server (hvilket jeg synes er lidt af en svaghed).

Jeg glemte at skrive at:
"login" svarer til "brugernavn" og
"password" svarer til "adgangskode"
på din mobiltelefon.

Håber at indlæggende har været til hjælp.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk




Jørgen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 29-06-05 10:16

>
> Håber at indlæggende har været til hjælp.
>


Ja tak. Det har bestemt været til stor hjælp. Brugernavn - hos TDC er mit
brugernavn et 12-cifret nummer. Da det kom på plads, virkede det.
Password'et er jo bogstaver, så det kræver lidt trykkeri hver gang, jeg skal
åbne postkassen. Nu ser jeg, det virker. Nu skal jeg lige vænne mig lidt til
det.

Tak for hjælpen - so far. Jeg kommer nok snart igen, for der er stadig flere
smarte features i den mobil.
Jørgen







Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 17:22

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c266c8$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
>> Håber at indlæggende har været til hjælp.
>>
>
>
> Ja tak. Det har bestemt været til stor hjælp. Brugernavn - hos TDC er mit
> brugernavn et 12-cifret nummer. Da det kom på plads, virkede det.
> Password'et er jo bogstaver, så det kræver lidt trykkeri hver gang, jeg
> skal
> åbne postkassen. Nu ser jeg, det virker. Nu skal jeg lige vænne mig lidt
> til
> det.
>
> Tak for hjælpen - so far. Jeg kommer nok snart igen, for der er stadig
> flere
> smarte features i den mobil.


Du skal være velkommen.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk




Jens B (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens B


Dato : 30-06-05 22:20


"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c266c8$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja tak. Det har bestemt været til stor hjælp. Brugernavn - hos TDC er mit
> brugernavn et 12-cifret nummer. Da det kom på plads, virkede det.
> Password'et er jo bogstaver, så det kræver lidt trykkeri hver gang, jeg
> skal
> åbne postkassen. Nu ser jeg, det virker. Nu skal jeg lige vænne mig lidt
> til
> det.

Er det mon ikke fordi at du ikke i selve indstillingerne har gemt dit
brugernavn/password (eller har skrevet det forkert), hvormed den bliver nødt
til at spørge hver gang. Hvis du i de indstillinger du har lavet, har
indtastet det rigtige brugernavn og password, så burde den vel ikke spørge
hver gang du henter mail.

Jens



Ukendt (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-07-05 14:07

"Jens B" <ingen.spam@til.mig> skrev i en meddelelse
news:42c4620a$0$63648$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42c266c8$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Ja tak. Det har bestemt været til stor hjælp. Brugernavn - hos TDC er mit
>> brugernavn et 12-cifret nummer. Da det kom på plads, virkede det.
>> Password'et er jo bogstaver, så det kræver lidt trykkeri hver gang, jeg
>> skal
>> åbne postkassen. Nu ser jeg, det virker. Nu skal jeg lige vænne mig lidt
>> til
>> det.
>
> Er det mon ikke fordi at du ikke i selve indstillingerne har gemt dit
> brugernavn/password (eller har skrevet det forkert), hvormed den bliver
> nødt til at spørge hver gang. Hvis du i de indstillinger du har lavet, har
> indtastet det rigtige brugernavn og password, så burde den vel ikke spørge
> hver gang du henter mail.

Det kunne jo tænkes at han ikke ønsker at hvem som helst skal kunne læse
hans e-mails på hans mobilos. Jeg har selv manuel indtastning af password af
det hensyn.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk




Jørgen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 01-07-05 18:51



> Er det mon ikke fordi at du ikke i selve indstillingerne har gemt dit
> brugernavn/password (eller har skrevet det forkert), hvormed den bliver
nødt
> til at spørge hver gang. Hvis du i de indstillinger du har lavet, har
> indtastet det rigtige brugernavn og password, så burde den vel ikke spørge
> hver gang du henter mail.
>
> Jens
>
>

Nej, jeg har ikke brug for at sikre maskinen med et password. Den kræver
heller ikke noget password, når jeg starter den eller skal aflæse alm.
e-mail. Men når jeg vil åbne postkassen i mobilen kræver den det. Mener du,
jeg på eller andet sted kan afstille denne funktion?
Jørgen



Jens B (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens B


Dato : 01-07-05 23:07


"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c582a9$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nej, jeg har ikke brug for at sikre maskinen med et password. Den kræver
> heller ikke noget password, når jeg starter den eller skal aflæse alm.
> e-mail. Men når jeg vil åbne postkassen i mobilen kræver den det. Mener
> du,
> jeg på eller andet sted kan afstille denne funktion?
> Jørgen

Ja, det vil jeg tro du kan.

I dit oprindelige spørgsmål, spørger du efter en række indstillinger, f.eks.
indgående og udgående server osv. Det sted hvor du har indtastet disse
oplysninger på mobilen, kan du formentlig også angive dit brugernavn (det
12-cifrede nummer) og password. Har du gjort dette? Er du sikker på at det
er skrevet korrekt?
Hvis du har gjort dette, så kunne jeg forestille mig at den ikke længere
spørger efter brugernavn og password, når du henter post på mobilen.

Jens



Jørgen (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 02-07-05 12:52


> Ja, det vil jeg tro du kan.
>
> I dit oprindelige spørgsmål, spørger du efter en række indstillinger,
f.eks.
> indgående og udgående server osv. Det sted hvor du har indtastet disse
> oplysninger på mobilen, kan du formentlig også angive dit brugernavn (det
> 12-cifrede nummer) og password. Har du gjort dette? Er du sikker på at det
> er skrevet korrekt?
> Hvis du har gjort dette, så kunne jeg forestille mig at den ikke længere
> spørger efter brugernavn og password, når du henter post på mobilen.
>
> Jens
>
>

Ind og Ud serveren er rigtige, og det 12-cifrede nummer er OK, men jeg kan
kun åbne for e-mail med mit password. Jeg har et password, jeg altid bruger,
når jeg er i tvivl - og det virker her. Så jeg må have brugt det et eller
andet sted, siden det virker her.

Nå jeg kalder Menu > Beskeder > Postkassen, spørger den om jeg vil åbne
forb. til postkassen. Jeg svarer JA. Så viser den mit allerede indtastede
12-cifrede nummer og afventer min indtastning af adgangskoden. Den består af
6 bogstaver, og jeg skal bruge adskillige tryk for at ramme de rigtige
bogstaver. Og det skal jeg gøre hver gang, jeg vil åbne postkassen. Kan jeg
mon afstille dette krav nogen steder?

Jørgen



Jens B (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens B


Dato : 02-07-05 13:51


"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c67ff8$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nå jeg kalder Menu > Beskeder > Postkassen, spørger den om jeg vil åbne
> forb. til postkassen. Jeg svarer JA. Så viser den mit allerede indtastede
> 12-cifrede nummer og afventer min indtastning af adgangskoden. Den består
> af
> 6 bogstaver, og jeg skal bruge adskillige tryk for at ramme de rigtige
> bogstaver. Og det skal jeg gøre hver gang, jeg vil åbne postkassen. Kan
> jeg
> mon afstille dette krav nogen steder?

I manualen står der:
Go to Messaging and select Options? Settings? E-mail.

Og her skulle du så kunne bl.a. kunne tilføje brugernavn og password. Der
står også, at hvis du efterlader password feltet tomt, så vil den spørge dig
om password hver gang du forbinder til mailserveren.

"Password: - Write your password. If you leave this field blank, you will
be
prompted for the password when you try to connect to your remote
mailbox."

Så mit bud er, at du enten ikke har tilføjet et password her, eller også har
du skrevet det forkert.

Manualen : http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6600_UG_en.pdf
side 99-100

Jens



Jørgen (02-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 02-07-05 16:58


> Så mit bud er, at du enten ikke har tilføjet et password her, eller også
har
> du skrevet det forkert.
>
> Manualen : http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6600_UG_en.pdf
> side 99-100
>
> Jens
>
>

Du har ret. Sorry, den havde svært ved at trænge ind. Jeg havde af en eller
anden grund glemt at udfylde den rubrik med password'et. Nu er den udfyldt,
og det virker. Det var søreme dejligt.
Tak for hjælpen.
Hilsen
Jørgen



Ukendt (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-07-05 10:13

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c6b9aa$0$231$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Så mit bud er, at du enten ikke har tilføjet et password her, eller også
> har
>> du skrevet det forkert.
>>
>> Manualen : http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6600_UG_en.pdf
>> side 99-100
>>
>> Jens
>>
>>
>
> Du har ret. Sorry, den havde svært ved at trænge ind. Jeg havde af en
> eller
> anden grund glemt at udfylde den rubrik med password'et. Nu er den
> udfyldt,
> og det virker. Det var søreme dejligt.
> Tak for hjælpen.
> Hilsen
> Jørgen

OK, så havde jeg misforstået dig. Da du ikke fremlagde det som et problem at
den bad om password regnede jeg med at du ønskede det sådan.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408540
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste