/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
BT idag
Fra : Helle


Dato : 26-06-05 16:47

Er der nogle der kan fortælle om artiklen i BT vedr. Tyrkiet Eksperten.
jeg
kan ikke læse artiklen på nettet.


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 39 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



 
 
jubija@yahoo.dk (26-06-2005)
Kommentar
Fra : jubija@yahoo.dk


Dato : 26-06-05 18:55

On Sun, 26 Jun 2005 17:47:06 +0200, "Helle" <Helle@mail.dk> wrote:

>Er der nogle der kan fortælle om artiklen i BT vedr. Tyrkiet Eksperten.
>jeg
>kan ikke læse artiklen på nettet.

Ja, den handler vist om at de er lidt nærige......

Flinkesen (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Flinkesen


Dato : 26-06-05 22:26


"Helle" <Helle@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42becdfd$0$15129$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Er der nogle der kan fortælle om artiklen i BT vedr. Tyrkiet Eksperten.
> jeg
> kan ikke læse artiklen på nettet.

Har du overvejet at investere i papirudgaven

JK



Helle (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Helle


Dato : 27-06-05 10:11


"> Har du overvejet at investere i papirudgaven
>
> JK
>nej


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 39 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



klaus (27-06-2005)
Kommentar
Fra : klaus


Dato : 27-06-05 10:34

"Helle" <Helle@mail.dk> wrote in message
news:42bfc28d$0$634$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "> Har du overvejet at investere i papirudgaven
>>
>> JK
>>nej
>
Jamen fedthans, så kan du jo gå på biblioteket i dag.

Du regner vel ikke med, at der er nogen som vil bruge tid på at skrive et
fyldigt resume til dig, bare fordi du vil spare 10-15kr eller hvad
søndagsudgaven nu koster?

/Klaus



Iben (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Iben


Dato : 27-06-05 11:06

rtens ringe service chokerer


Af BIRGER A. ANDERSEN

Rejsebureauet Tyrkiet Eksperten er ikke ekspert i at forkæle deres kunder. I
hvert fald ikke hvis man spørger Danmarks Rejsebureau Forenings repræsentant
i Rejse-Ankenævnet, direktør Ingrid Emonds.

Hun er rystet over, at Tyrkiets Ekspertens salgsdirektør Deniz Jensen i
gårsdagens B.T. henviser en børnefamilie, der i fredags måtte opgive at
flyve til Tyrkiet efter et halvt døgns udmattende ventetid i lufthavnen i
Kastrup, til selv at søge erstatning hos det tyrkiske flyselskab Onur Air.
Tyrkiet Eksperten vil kun give kompensation for en enkelt mistet feriedag -
altså en syvendedel af rejsens pris. »Vi skal ikke slås for, at de får...




....deres penge. Det er meget nemt at skrive en mail, et brev eller en
fax,« lød afvisningen fra Tyrkiet Ekspertens salgsdirektør.
Den melding er ifølge regel-eksperten Ingrid Emonds helt ubegribelig. »Det
er jeg meget uenig med ham i. Det vil være naturligt, at klagen kører via
rejsebureauet, som har solgt pakkerejsen. En kunde alene har jo ingen
chancer mod et luftfartselskab,« fastslår hun.

Ifølge Ingrid Emonds er den uheldige børnefamilie dog dumpet lidt ned i et
juridisk hul. »Den nye EU-lovgivning om flypassagerers rettigheder, som
trådte i kraft 1. februar, drejer sig om transport alene, men ikke den
samlede ferie.

Der har ikke været nogle sager om flyforsinkelse endnu i Rejse-Ankenævnet.
Sagerne ligger foreløbig hos Statens Lufthavnsvæsen, hvor man endnu ikke har
bestemt, hvor de skal behandles.

Der er derfor endnu ikke præcedens for, hvad der bliver dømt. Ifølge
reglerne kan man få flybilletten retur, hvis der er mere end fem timers
forsinkelse. Men hvordan skal folk vide, hvad flybillettens andel er for en
charterrejse?

Man kan ikke tvinge et firma til at opgive, hvordan kalkulerne er skruet
sammen. Det har man ikke rigtig tænkt på i loven,« siger Ingrid Emonds.

Flere sager

Hun lægger dog ikke skjul på, at det langt fra er første gang, at hun som
medlem af Rejse-Ankenævnet er stødt på klager over Tyrkiet Eksperten fra
utilfredse kunder.

»Tyrkiet Eksperten er ikke helt så gode til det, når noget går galt. Vi har
haft nogle sager på dem i Rejse-Ankenævnet, som ikke var fine,« siger Ingrid
Emonds.

Også Dansk Folkepartis forbrugerordfører Martin Henriksen blev oprørt, da
han i går læste B.T.s reportage om den udmattede børnefamilie, der ikke kom
på ferie.

»Det er fuldstændig horribelt, at Tyrkiet Eksperten kan behandle sine kunder
på den måde. Firmaet har gang på gang vist, at det benytter sig af
forretningsmetoder, som jeg ikke synes, man burde benytte sig af i Danmark.

Der bliver ikke grebet ind, og derfor vil jeg bede forbrugerministeren se
på, hvor mange klager Tyrkiet Eksperten har fået ved Rejse-Ankenævnet i
løbet af de sidste fem år,« siger Martin Henriksen.

Det nyvalgte folketingsmedlem går ligefrem så vidt, at han opfordrer
rejsekunderne til at boykotte Tyrkiet Eksperten: »Når man gentagne gange
bruger forretningsmetoder, der udelukkende fokuserer på økonomi uden skelen
til kundepleje, så skal forbrugerne helt klart tage afstand fra det,« mener
Dansk Folkepartis forbrugerordfører.

Det var i går ikke muligt at få en kommentar fra Tyrkiet Eksperten.


"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42bfc88b$0$12146$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Helle" <Helle@mail.dk> wrote in message
> news:42bfc28d$0$634$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> "> Har du overvejet at investere i papirudgaven
>>>
>>> JK
>>>nej
>>
> Jamen fedthans, så kan du jo gå på biblioteket i dag.
>
> Du regner vel ikke med, at der er nogen som vil bruge tid på at skrive et
> fyldigt resume til dig, bare fordi du vil spare 10-15kr eller hvad
> søndagsudgaven nu koster?
>
> /Klaus
>
>


begin 666 empty.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

begin 666 33653662303536303432626430633830__RM_EMPTY_&.dat
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end


alexbo (27-06-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 27-06-05 11:47


"Iben"

> En kunde alene har jo ingen chancer mod et luftfartselskab,« fastslår
> hun.

Det er jeg ikke enig i.

Hvis flyet er forsinket mere end 5 timer, har man krav på at få refunderet
sin flybillet, det fremgår klart af et nyt EU direktiv.

www.cph.dk kan man ved at søge på forsinkelse se de nye regler.

mvh
Alex Christensen





Ghita Jallow (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Ghita Jallow


Dato : 27-06-05 12:42


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:42bfd92e$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Iben"
>
>> En kunde alene har jo ingen chancer mod et luftfartselskab,« fastslår
>> hun.
>
> Det er jeg ikke enig i.
>
> Hvis flyet er forsinket mere end 5 timer, har man krav på at få refunderet
> sin flybillet, det fremgår klart af et nyt EU direktiv.

Ja hvis man kun har købt en flybillet, men her er det en familie der havde
købt en rejse og som efter timers forsinkelse valgte slet ikke at ville
afsted. De skulle derfor kun have penge for flybilletten og rejsebureauet
valgte ikke at ville hjælpe med det men henviste direkte til flyselskabet.
Ghita




alexbo (27-06-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 27-06-05 13:06


"Ghita Jallow" skrev



> De skulle derfor kun have penge for flybilletten og rejsebureauet valgte
> ikke at ville hjælpe med det men henviste direkte til flyselskabet.

Det er jeg klar over, det var påstanden om at en passager ikke skulle have
en chance mod et flyselskab, jeg ikke er enig i.
At en repræsentant fra Danmarks Rejsebureau Forening, mener at
flyselskaberne ikke vil efterleve de nye regler.
At hun mener " En kunde alene har jo ingen chancer mod et luftfartselskab".

Efter hendes udtalelser at dømme ligger der flere sager om flyforsinkelse i
Statens lufthavnsvæsen, hvor man ikke ved hvad man skal gøre med dem.
Det er da næppe Tyrkiet Expertens skyld.

Man kunne få mistanke om at selve det at T.E. ikke er medlem af DRF, har
noget med sagen at gøre.

Jeg læser på textTV at Star Tours vil have staten til at betale for de
flyvninger de havde alligevel til Thailand.
Efter katastrofen i Asien, meddelte Star Tours deres gæster at hvis de ikke
fløj hjem med SAS`s fly, måtte de selv finde hjem, S.T. aflyste deres
hjemtransportfly.
Og nu vil de have penge for de fly de alligevel havde derude, og tog andre
rejsende med hjem.
Det var måske værd at kigge på for DRF.

mvh
Alex Christensen




Pita (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Pita


Dato : 27-06-05 18:26


"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42bfc88b$0$12146$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Helle" <Helle@mail.dk> wrote in message
> news:42bfc28d$0$634$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> "> Har du overvejet at investere i papirudgaven
>>>
>>> JK
>>>nej
>>
> Jamen fedthans, så kan du jo gå på biblioteket i dag.
>
> Du regner vel ikke med, at der er nogen som vil bruge tid på at skrive et
> fyldigt resume til dig, bare fordi du vil spare 10-15kr eller hvad
> søndagsudgaven nu koster?

13,50

eller cirka 0,054 promille af en almindelig årsløn.

eller 0,6 promille af en rejse for 3 til Tyrkiet.

--
Pita



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste