valuta i Tyrkiet
Fra : Bjarne Flindt

Dato : 26-06-05 08:10

Hej
vi skal til Tyrkiet om en uge, og har hørt at danske 100 kr sedler er
brugbare overalt og at det er bedst at veksle på posthuset PT så man ikek
skal have tyrkiske penge med hjemmefra.. skal man også have lidt Euro med ?

Fra : www.liggestolen.dk

Dato : 26-06-05 08:41

Bjarne Flindt skrev:

> [...]
>skal have tyrkiske penge med hjemmefra.. skal man også have lidt Euro med ?

Såfremt I skal til Alanya, så kommer i langt med såvel danske som euro
sedler. Det er korrekt at I får langt den bedste kurs såfremt i veksler
på posthuset som ligger på hovedgaden i Alanya. Jeg ville ikke veksle
hjemmefra.
Rigtig god tur.

--

JRH
www.liggestolen.dk <http://www.liggestolen.dk>

Fra : Michael

Dato : 26-06-05 08:55

> på posthuset som ligger på hovedgaden i Alanya. Jeg ville ikke veksle
> hjemmefra.

Det er altid godt lige at have 50-100 EURO med hjemmefra,
så man har lidt at bruge, indtil man får vekslet.

--
Mvh.
Michael

Fra : Ruth Kjær

Dato : 26-06-05 11:23

Hej Bjarne

Man skal ikke veksle hjemmefra - det er en ekstrem dårlig kurs.

Euro og DKK kommer man langt med i Side. Hvis du har et par små Euro, kan I
købe en sodavand o.lign. indtid I får vekslet.

Se dig lidt får, når du skal veksle. Nogle gange er det PT og andre gange er
det et af de lokale vekselbureauer, der giver den bedste kurs.

Ruth

Fra : Rikke & Per

Dato : 26-06-05 20:27

> [...]
> skal have tyrkiske penge med hjemmefra.. skal man også have lidt Euro med

Vi kom hjem fra Marmeris for tre uger siden. Vi tog Euro med derned og dem
kunne man bruge overalt, både i store og små butikker. De danske penge vi
havde med var de ikke meget for, kun på hotellet og hos vekselen. Jeg tror
simpelthen ikke butikkerne kendte kursen.

God tur!!

Mvh Rikke

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-07-05 11:04

> [...]
> havde med var de ikke meget for, kun på hotellet og hos vekselen. Jeg tror
> simpelthen ikke butikkerne kendte kursen.

Tror det er lidt forskelligt mht DKK. På markedet kan man med fordel bruge
danske penge, og i nogle guld- og læddervareforretninger.

Per