2-komponent Zalman lim
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 25-06-05 20:57

Er der nogen der har erfaringer med at få subj. af igen?

Jeg har fået ny CPU som jeg har overclocket 2.4@3.0 og det er NB'en som der
sidder en Zalman passiv køleprofil limet fast på åbenbart ikke glad ved, den
bliver ihvertfald så varm at jeg brænder nallerne godt og grundigt på den
når jeg kører prime95.

Jeg har hørt man kunne ligge f.eks. grafikkort i fryseren, men jeg vil gerne
slippe for at skulle have mit bundkort i fryseren :-<

På forhånd tak
Morten

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-06-05 23:09

Morten Lundstrøm wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med at få subj. af igen?

Jeg har også engang limet sådan én på en vens bundkort - den var ikke
til at få af igen, eller rettere, så ville han ikke risikere at flå
chippen med af.
Jeg er desuden rimelig sikker på, at det er en slags epoxy-lim - det
får man ikke af igen, hvis det er blandet korrekt, og der ikke var
luftbobler mellem de flader, som man limede sammen.

> Jeg har hørt man kunne ligge f.eks. grafikkort i fryseren, men jeg vil gerne
> slippe for at skulle have mit bundkort i fryseren :-<

Så tror jeg du skal satse på at sælge det som det er (har jeg set
tilsvarende annoncer med før), og så købe et nyt bundkort.

Fra : Max

Dato : 25-06-05 23:20

Hej Morten

> Jeg har hørt man kunne ligge f.eks. grafikkort i fryseren, men jeg vil
gerne
> slippe for at skulle have mit bundkort i fryseren :-<

Hvis du skal have en chance, ja så skal det være når din køleplade
er rødglødene, så kan den måske vippes af.

Mvh Max

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-06-05 02:16

On Sat, 25 Jun 2005 21:56:44 +0200, Morten Lundstrøm <altholai@imap.cc>
wrote:

> [...]
> gerne
> slippe for at skulle have mit bundkort i fryseren :-<

Hej
Hvad med bare at sætte en blæser på profilen. Så burde den kunne holdes
kølig.
Hvis du sætter så stor en blæser på som muligt så kan du sætte
omdrejningerne ned på den så den ikke larmer.

Hvis det er epoxy så burde det løsne sit greb ved høj varme. Det gør to
komponent araldit i hvertfald. Det skal svjv op på omkring 100c. Det er jo
nok lidt rigeligt til din nordbro. Så hvis jeg var dig ville jeg lade
profilen sidde og sætte en blæser på.

/Thomas