Tilbehør til okseculotte
Fra : Padmé Amidala

Dato : 25-06-05 18:32

Hej ng.
Er der et par stykker der har et par forslag til tilbehør til en
culottesteg til en tøseaften?

VH Padmé

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 19:41

"Padmé Amidala" <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> Hej ng.
> Er der et par stykker der har et par forslag til tilbehør til en
> culottesteg til en tøseaften?
>
> VH Padmé

Davs Padmé.

Prøv bagte kartofler med smørsovs, eller smeltet smør med hvidløg på - uhm
guf!
Måske med lidt hvidløgsflûtes til også.
Og til dem der ikke er til smør-/hvidløgssovs, kan en lækker opbagt
hjemmelavet champignonflødesauce gøre det.

Velbekomme!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Mus

Dato : 26-06-05 00:47

"Padmé Amidala" <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej ng.
> Er der et par stykker der har et par forslag til tilbehør til en
> culottesteg til en tøseaften?
>
> VH Padmé

Når nu du skriver det skal være en tøseaften, hvad så med:

Broccolisalat med groft bondebrød

eller

Tomatsalat med feta ost, rødløg, frisk basilikum of olie-eddike dressing. +
Bønnesalat eller ærter, rucola, rødløg + hvidløgs olie-eddike dressing
samt flutes

LN

Fra : Padmé Amidala

Dato : 26-06-05 19:11

Det lyder lidt mere som tilbehør til en tøseaften. Især tomatsalaten...i
hvilke forhold ville du lave dressingen?

VH
Padmé

Fra : Mus

Dato : 26-06-05 21:43

> Det lyder lidt mere som tilbehør til en tøseaften. Især tomatsalaten...i
> hvilke forhold ville du lave dressingen?
>
> VH
> Padmé

Jeg må krybe til korset og indrømme jeg altid køber de breve fra Knor til
tomatsalat og tilsætter hvidløg.

LN

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-06-05 15:10

Padmé Amidala wrote:

> Det lyder lidt mere som tilbehør til en tøseaften. Især
> tomatsalaten...i hvilke forhold ville du lave dressingen?

En god italiensk salat laves efter følgende opskrift (og det gør i
princippet ingen forskel, om der er tomater eller andre sager i, men hold
dig fra agurker og andre fælheder, der ikke har noget at gøre i en lækker
salat. Noget af det værste er dåsemajs og rå champignon i skiver):

Blade som en vismand, olie som en ødeland, eddike som en gnier.

Remsen er nem at huske og ikke helt ved siden af. Du sørger for at salaten
efter skylning er godt tør (slynge er smart). En god jomfruolivenolie hældes
med rund hånd over bladene. Til 4 personer er det vel noget, der ligner en
lille deciliter vil jeg tro. Den gode, lagrede balsamicoeddike skal du vel
bruge omkring to spiseskefulde af. Masser af salt og friskkværnet peber og
så ned med klør fem - det er den bedste måde. Salaten smages til og serveres
straks.

Det er den eneste salatdressing, jeg nogensinde bruger (løgn, jeg har også
hang til lidt ceasar's, når den ånd kommer over mig), og det smager jo
fremragende.

Hvordan vælger man blade som en vismand? Tja, find en god, grøn bundsalat og
smid så lidt skarpe sager i. En klassikker er bund af romaine (stokken
kasseres) og så små rucola-skud og et lille hovede radicchio. Hvis du kan
finde gode tomater (sjældent i dk), skæres de bare i både og smide ovenpå
til sidst.

Mvh
Kevin Edelvang