Tlf fra USA i Danmark
Fra : Michal

Dato : 25-06-05 10:52

Hej

Min søn skal til USA og han snakkede om måske at købe en ny mobil der over.
Nu vil vi så høre her i gruppen, om der er nogle som har prøvet det? Altså
vil man kunne bruge telefonen i Danmark?

--
Michal

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-06-05 13:18

Michal skrev den 25-06-2005 11:52:
> [...]
> Nu vil vi så høre her i gruppen, om der er nogle som har prøvet det? Altså
> vil man kunne bruge telefonen i Danmark?

Det skal vel bare være en telefon som kan "snakke" med gsm900 og/eller
GSM1800 netværket, som er det net som virker her til lands.
Altså udover 3's UTMS net.

Han bør gå efter de telefoner som bliver reklameret med at være
tripleband og derfra undersøge hvad det er for tre båndbredder der er
tale om.
I USA og Asien kører de - svjh - GSM1900.

Sluttelig skal telefonen selvfølgelig være uden binding og ulåst.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-06-05 16:02

Carsten Riis wrote:

> Sluttelig skal telefonen selvfølgelig være uden binding og ulåst.

Man kan også lige kaste en tanke på opladeren, som ikke nødvendigvis
understøtter vores 220V...

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-06-05 00:09

Bjarke Ravn-Jonsen skrev den 25-06-2005 17:01:

> Man kan også lige kaste en tanke på opladeren, som ikke nødvendigvis
> understøtter vores 220V...

Nu er du altså også krævende.

Fra : Michal

Dato : 26-06-05 19:22

On Sat, 25 Jun 2005 14:18:08 +0200, Carsten Riis wrote:

> [...]
> tale om.
> I USA og Asien kører de - svjh - GSM1900.
>
> Sluttelig skal telefonen selvfølgelig være uden binding og ulåst.

Tak for jeres svar, nu ved han hvad han skal gå efter. Og ja han skal nok
huske på de skal kunne bruges til 220V.

--
Michal

Fra : A

Dato : 26-06-05 20:16

Hvis jeg var din søn, så vil jeg købe den herhjemme, og tage den med til
USA.

De er efterhånden faldt meget kraftigt i pris.

Husk at få en adaptor med, da de kun bruger 110v volt i USA.

/A.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 12:53

> [...]
> Nu vil vi så høre her i gruppen, om der er nogle som har prøvet det? Altså
> vil man kunne bruge telefonen i Danmark?

Problemet er om han skal bruge den fortrinsvis derovre eller fortrinsvis her
i Danmark. USA og Europa deler ikke helt standarter hvad angår båndområder.
Dette betyder at en europæisk mobiltelefon kun vil kunne anvende 1900 MHz
båndet i USA og det vil jeg antage må være noget af en hæmsko hvad angår
effektiviteten i dækningen (angående antennemaster) og måske også udvalget
af mulige udbydere. En mobiltelefon fra USA vil formentlig have samme
problem i Danmark, altså kun anvendelsesmulighed for 1900 MHz og formentlig
begrænsning i udvalget af udbydere.

Båndområder til GSM i USA: 850 MHz og 1900 MHz
Båndområder til GSM i Europa: 900 MHz, 1800 MHz og 1900 MHz

Hvis han skal bo derovre i længere tid synes jeg han skulle købe en
mobiltelefon derovre.

Hvis det kun er en kortere tur, så køb en triple-bander (900 MHz, 1800 MHz
og 1900 MHz) i Danmark.

BEMÆRK: Det er nødvendigt at den kan køre 1900 MHz hvis den skal kunne
bruges i både USA og Danmark.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Michal

Dato : 27-06-05 22:42

On Mon, 27 Jun 2005 13:53:03 +0200, Kim Larsen wrote:

> [...]
> og 1900 MHz) i Danmark.
>
> BEMÆRK: Det er nødvendigt at den kan køre 1900 MHz hvis den skal kunne

Han skal på ferie derovre, og håbede på at man kunne købe en ny telefon som
endnu ikke er kommet til Danmark. Eller F.eks en ny Nokia N90 som her
hjemme koster 4499,- uden abonnement. Kunne han måske købe til det halve,
eller endnu billigere derovre.

--
Michal

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 23:47

> [...]
> endnu ikke er kommet til Danmark. Eller F.eks en ny Nokia N90 som her
> hjemme koster 4499,- uden abonnement. Kunne han måske købe til det halve,

Det vil være et dumt køb ved mindre at den mobiltelefon han køber er i stand
til at kunne anvendes på 900 MHz båndet og helst også 1800 MHz (ud over de
1900 MHz) og det tror jeg næppe de er derovre - det bør han i hvert fald
sikre sig at den kan inden han køber den.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 28-06-05 09:17

On Tue, 28 Jun 2005 00:47:23 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

> [...]
>1900 MHz) og det tror jeg næppe de er derovre - det bør han i hvert fald
>sikre sig at den kan inden han køber den.

Nokia N90 er den samme over hele verden - og understøtter
900/1800/1900 samt UMTS. Den er i øvrigt ikke kommet på markedet
endnu, heller ikke i USA.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 28-06-05 07:56

I meddelse: news:1pfqovqxqqurt.16l1z7ok3fl84.dlg@40tude.net,
griflede Michal" <"mc(fjern):
> Han skal på ferie derovre, og håbede på at man kunne købe en ny
> telefon som endnu ikke er kommet til Danmark.

Så kunne han kigge på Nokia 6060. Den har dualband GSM 850/1900 til Nord- og
Sydamerika, og dualband GSM 900/1800 til brug i Europa...

Hygge...
Daniel

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 28-06-05 09:41

On Mon, 27 Jun 2005 23:41:34 +0200, Michal <"mc(fjern)"@duerher.dk>
wrote:

> [...]
>endnu ikke er kommet til Danmark. Eller F.eks en ny Nokia N90 som her
>hjemme koster 4499,- uden abonnement. Kunne han måske købe til det halve,

Prisen herhjemme er nok lidt usikker, idet N90 slet ikke er på
markedet endnu. Og det er den heller ikke i USA.

Det er nok lige lovlig naivt at forvente på halv pris eller billigere
på en nylanceret telefon - eksempelvis koster den billigste Nokia 9500
uden abonnement omkring 700-750 $ (svarende til 4.300-4.600 kr.) på
nettet i USA. Forvent højere priser i fysiske forretninger.
Til sammenligning fås en Nokia 9500 herhjemme til 5.100 kr. uden
abonnement.

Dertil kan I risikere, at der kommer sales tax (statens moms) på 3-7 %
afhængig af hvilken stat, han køber den i. Så det er lige før, at det
blivere dyrere at købe den derovre. Især hvis han også skal ud og købe
ny strømadapter for at kunne bruge den herhjemme.

Tag hellere et blik på f.eks. Tyskland, hvor man kan være heldig at
spare en skilling. Her koster en Nokia 9500 ca. 4.500 kr., altså en
besparelse på knap 15 pct.

Lars

Fra : Jesper

Dato : 03-07-05 09:59

On Tue, 28 Jun 2005 10:41:25 +0200, jubija wrote:

> [...]
>
> Tag hellere et blik på f.eks. Tyskland, hvor man kan være heldig at
> spare en skilling. Her koster en Nokia 9500 ca. 4.500 kr., altså en

Nu du lige specifikt nævner Nokia 9500 så er den (og 9300) nok en af de
telefoner man såvidt muligt bør købe i Danmark. Når der nu er fuldt
keyboard, er det ret iriterende at have en model uden Æ, Ø og Å.

hilsen
Jesper