Sex Pistols
Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-06-05 18:27

det band er underligt fascinerende - John Lydon er super karismatisk imo og
den måde han ruller på R'erne lyder helt fantastisk..... synd at Matlock
forsvandt så tidligt... jeg tror han havde tilføjet noget mere til Sex
Pistols end Sid nogensinde gjorde - jeg forstår ikke helt den legende nogen
gør Sid til - han kunne jo intet... og der er lavet film om ham og alt
muligt, mht. udstråling ved jeg så ikke, da jeg ikke var så satans gammel,
da de var på banen - måske det var gruppens image han var der for?...
anyways... fedt musik! - alt hvad de nåede at udgive er værd at høre.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-06-05 18:32

sniper_Nolight wrote:

> alt hvad de nåede at udgive er værd at høre.

Det blev da vist ikke til meget mere end én plade, gjorde det? Det var
sikkert pga hans selvmord at Sid blev så kendt.

Mvh
Steen

Fra : S. Sørensen

Dato : 25-06-05 11:23

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> Det blev da vist ikke til meget mere end én plade, gjorde det? Det var
> sikkert pga hans selvmord at Sid blev så kendt.
>
> Mvh
> Steen

http://www.thefilthandthefury.co.uk/pistols/discography/sp_disco.html

men det er jo i forskellige sammensætninger ;)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-06-05 11:52

S. Sørensen wrote:

> http://www.thefilthandthefury.co.uk/pistols/discography/sp_disco.html
>
> men det er jo i forskellige sammensætninger ;)

Tjaa, som jeg ser det er det kun "Never Mind The Bollocks" der er et
reelt Sex Pistols studioalbum. Ikke at det andet ikke kan være
interessant for enkelte samlere, meeen....

Mvh
Steen

Fra : S. Sørensen

Dato : 25-06-05 21:50

> [...]
> reelt Sex Pistols studioalbum. Ikke at det andet ikke kan være
> interessant for enkelte samlere, meeen....

Personligt syntes jeg nu The Great Rock'n'Roll Swindle er et ok album.

Fra : kautaq

Dato : 26-06-05 18:14

Steen Schmidt wrote:

> Det blev da vist ikke til meget mere end én plade, gjorde det?

Jep! Never Mind The Bollocks (1977)

Der kommer dog to mere som intet har med Sex Pistols at gøre:

'Some Product...' er kun interviews især fra USA-turen.
"Touch her tits and make her scream!"

The Great Rock 'n' Roll Swindle (2 Lp)
Her er der tale om et soundtrack til en MEGET dårlig film.
Den britiske rockgruppe Ten Pole Tudor indspiller numre som
lyder som Sex Pistols, med og uden medlemmerne af Pistols.
Resten er dårlige studie-sessions, som ingen musikalsk
berettigelse har. Ronald Biggs medvirker også

> Det var
> sikkert pga hans selvmord at Sid blev så kendt.

Han myrdede angiveligt sin kæreste Nancy og døde kort
tid efter af en overdosis heroin. Han havde forsøgt
nedtrapning, men hans mor fik medlidenhed og gav ham
stoffet som han døde af.

Sid kunne overhovedet ikke spille og det var da osse
Steve Jones der spillede bass på deres eneste plade,
Never Mind The Bollocks!

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-06-05 14:34

> Han myrdede angiveligt sin kæreste Nancy og døde kort
> tid efter af en overdosis heroin. Han havde forsøgt
> nedtrapning, men hans mor fik medlidenhed og gav ham
> stoffet som han døde af.

ja, jeg så filmen med Gary Oldman og den kan anbefales. (Sid and Nancy).

> Sid kunne overhovedet ikke spille og det var da osse
> Steve Jones der spillede bass på deres eneste plade,
> Never Mind The Bollocks!

i Musikprogrammet nævnes der i Sex Pistols filmen (mener filmen de viser er
den der hedder Never Mind the Bollocks) at de prøver at bruge Sids bas, men
giver op - da NMtB skal indspilles er Sid (heldigvis) syg med gulsot og de
har kun Jones' guitar og Cooks trommer til at starte med - de prøver så at
tilføje Jones på bas osse - han spiller på stort set samme måde som han
gjorde sin guitar bare en oktav lavere (eller noget - jeg forstår mig ikke
helt på den slags) - det er hvad ham mixer fyren fortæller, MEN i næste klip
fortæller Jones selv, at en fyr ved navn Chris Spedding (mener jeg det var)
spiller både bas og guitar på hele albummet?! - hvem var han - jeg ved han
så deres koncerter og sån, men hvem er han og hvorfor siger Jones, at han
spillede når mixeren siger det er Jones? - Jones kan jo selv - desuden siger
Jones, at Spedding stod backstage og spillede til koncerterne og takker ham
for det - det kan da kun have været bas for Sid...igen, Jones spiller da
ganske udmærket selv... kan nogen skære det ud i pap for mig?

Desuden - bortset fra Matlock der skrev lidt i starten er alle numrene så
ikke stort set John Lydons fortjeneste? (alle gruppens navne står ud for
sangene på The Filth and the Fury soundtracket).

Fra : kautaq

Dato : 04-07-05 01:46

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> på stort set samme måde som han gjorde sin guitar bare en oktav lavere > (eller noget - jeg forstår mig ikke helt på den slags) - det er hvad

Ja, en tone lavere bum-bum-bum/ding-ding-ding.
Jeg har nu fået taget mig sammen til at se hele udsendelsen:

> MEN i næste klip fortæller Jones selv, at en fyr ved navn Chris
> Spedding (mener jeg det var) spiller både bas og guitar på hele
> albummet?! - hvem var han - jeg ved han

Chris Spedding havde åbenbart adgang til et studie hvor
Sex Pistols kunne prøve deres ting af. (demoer)
Ifølge Jones, medvirkede han også i et børne-tv-program.
Wombles?

> så deres koncerter og sån, men hvem er han og hvorfor siger
> Jones, at han spillede når mixeren siger det er Jones? -

Pladen er produceret af Chris Thomas og Bill Price.
Det betyder at Thomas og Price har haft en tekniker til rådighed
som er i stand til at forbinde kabler til optagelserne på den
rigtige måde.

Bill Price er så den skruer på knpperne på mixeren (bas, diskant,
højre, venstre, stereo, rumklang og den slags.)

Chris Thomas står bagved og siger: "Det lyder fedt! Men prøv
om vi ikke kan kopiere guitaren og så derefter panorere dem ud i
højre og venstre kanal"

På filmen ser vi Bill Price bag mixeren (det ser ud til
at pladen er indspillet på 24 spor) med de originale optagelser.
Grundsporet er Jones og Cook. De indspiller bare det de har øvet.
Når det er gjort, indspilles guitaren igen - det giver en
fyldigere lyd. Det kaldes "overdubs".

Når Price skruer op for flere af disse "overdubs", så sker
der noget underligt: der er en ekstra guitar som på en måde
fylder op i lydbilledet. Hvis man lytter efter, er der altid
to guitare i introerne og i soloerne og så en tredje guitar!

Den tredje guitar spiller små soloer, små riffs.
Hvis man lytter godt efter, kan man høre at støjniveauvet i
diskantområdet hæves når disse ting bliver spillet.
Det er jeg overbevist om at Steve Jones ikke kunne spille -
det er heller ikke hans stil.

> [...]
> spiller da
> ganske udmærket selv... kan nogen skære det ud i pap for mig?

Jeg blev meget overrasket over at Steve Jones sagde at det
var Chris Spedding der spillede "alt" guitar på pladen.
Jeg har selv arbejdet i et studie og jeg vil påstå at Jones
ikke taler sandt. Det han mener er at de fede riffs, de fede
overdubs, er optaget uden hans vidende. [1]

Det med at Spedding også medvirkede under koncerter er helt
ukendt for mig. Men det var ikke som erstatning for Sid.
Lyt til diverse bootlegs hvor Sid spiller bas - det lyder
ikke godt!

> Desuden - bortset fra Matlock der skrev lidt i starten er alle
> numrene så ikke stort set John Lydons fortjeneste?

Det er det ikke. Generelt kom Matlock og Jones med oplæg
eller ideerne til nye sange. John sang hen over og skabte
dermed et rigtigt nummer med hans tekster. (melodistemmen)

[1] Et dansk eksempel er Okay Okay Boys hvor Hilmer Hassig
spiller al den fede guitar på pladen. Han var dog inviteret.

PS. er du sød at sætte din linieombryder til fx 65, det er
meget rodet når jeg skal svare på indlægget

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Steen Jensen

Dato : 25-06-05 08:59

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> det band er underligt fascinerende

Og nu bliver de jo gendannet i forbindelse med Live8.
De andre par gange de har været gendannet, har vist ikke lige været det
mest heldige.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-06-05 09:07

On Sat, 25 Jun 2005 09:58:39 +0200, iSteen@litespam.dk (Steen Jensen)
wrote:

>Og nu bliver de jo gendannet i forbindelse med Live8.
>De andre par gange de har været gendannet, har vist ikke lige været det
>mest heldige.

Næh, de blev ikke behandlet særlig godt da de spillede på Roskilde for
nogle få år siden.

--
http://www.audioscrobbler.com/user/front243/
Now playing:

Fra : kautaq

Dato : 26-06-05 18:22

Thomas Jespersen wrote:

> Næh, de blev ikke behandlet særlig godt da de spillede på Roskilde for
> nogle få år siden.

Ja. Nej, det var noget forbandet svineri!
På deres første tour i UK (1977), blev de bombarderet med flasker
og andet kasteskyts, og det gjorde at de var meget bange for at
gå på scenen - forståeligt nok.

Når de så, som 'gamle' mænd skal optræde på Roskilde og der
bliver kastet øldåser efter dem, afbryder de koncerten. Fint Nok.
Det har intet med punk at gøre!

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-06-05 14:52

> [...]
>
> Når de så, som 'gamle' mænd skal optræde på Roskilde og der
> bliver kastet øldåser efter dem, afbryder de koncerten. Fint Nok.

lyder da osse latterligt - jeg mener fra publikums side - jeg ville sgu
gerne se dem. De kan da vel ikke stadig forarge som de gjorde dengang? - og
da slet ikke os tolerante danskere?
De er jo selv ret ironiske når de omtaler deres tid i 70'erne og laver da
selv en del spas med det nu.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-06-05 11:00

Jeg har hørt de også bliver gendannet?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-06-05 10:26

> Jeg har hørt de også bliver gendannet?

det har jeg osse hørt lidt om, men ikke noget konkret... jeg ville meget
gerne opleve dem.
Den film med dem i Musikprogrammet var rigtig god.
Jeg vil gå så vidt at sige, at Johnny Rotten er en af de mest karismatiske
personer jeg har set optræde... seføli på sin helt egen sindssyge måde - den
måde han hænger ind over mikrofonen og det ene øje der lukker lidt til
indimellem - fedt show og at se ham som en lidt ældre mand er osse
fedt - man sidder hele tiden med et smil på læben, fordi han i den grad
forstår at udtrykke sig.. han er sgutte helt uden humor

.... og jo, meget af deres musik går igen på mange af de cd og dvd udgivelser
der er ude og jeg har indtil videre osse kun bestilt Never mind the
Bollocks... som til gengæld ikke indeholder et eneste ringe nummer. Jeg er
sgu blevet seriøs fan!

.... kender I det: man ser et eller andet program - f.eks. noget fra
Woodstock og man tænker "der gad jeg godt rende skæv rundt.." eller da jeg
så Sex Pistols filmen "der gad jeg godt fise rundt med blåt hår..." - hehe

mon der nogensinde kommer en ny generation der tænker: "jeg godt godt at
rende rundt i DK og lave tags og høre Grandmaster Flash tilbage i de tidlige
80'ere..." og jeg kan svare "jaaa, se DET var tider..!" - lol... nå, jeg
vrøvler - tak for indlæg - rart man ikke er den eneste der roder rundt i de
gamle generationers musik.... personligt er jeg helt tilbage i 60'erne og op
til idag (Beatles, Bowie, Iggy Pop, Sex Pistols for at nævne nogle
stykker)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-06-05 11:29

> [...]
> rundt i de gamle generationers musik.... personligt er jeg helt tilbage i
> 60'erne og op til idag (Beatles, Bowie, Iggy Pop, Sex Pistols for at

Tjah... Jeg får mest lyst til at have været teenager i 80'erne når jeg ser
dokumentarer med Slayer, Metallica, Motorhead, Sepultura o.s.v. Tilbage fra
dengang, hvor ingen af dem havde solgt ud endnu.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-06-05 19:16

Søren Kjeldsen wrote:

> Tjah... Jeg får mest lyst til at have været teenager i 80'erne når
> jeg ser dokumentarer med Slayer, Metallica, Motorhead, Sepultura
> o.s.v. Tilbage fra dengang, hvor ingen af dem havde solgt ud endnu.

Jeg ved ikke om Metallica har "solgt ud", men der er sgutte meget ved
at gå til koncert med dem i Parken ifht de mindre steder de tidligere
har spillet i DK - dét var tider.

Det er latterligt at stå og forsøge at høre musik i Parkens akustik
sammen med 40k andre mennesker. Og når man så stadig er 50m væk fra
scenen selvom man står tættest muligt på, så er det et problem. Man
havde brug for storskærmene for overhovedet at få et glimt af den lille
trommeslager - sygt.

Mvh
Steen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-06-05 21:38

> Jeg ved ikke om Metallica har "solgt ud", men der er sgutte meget ved
> at gå til koncert med dem i Parken ifht de mindre steder de tidligere
> har spillet i DK - dét var tider.

Det har de godt nok stilmæssigt IMHO. De burde være stoppet med Justice For
All ifølge mig. Synes godt nok "St. Anger" var noget møg og det eneste jeg
fik ud af "Load" var "Mama said", som min far godt kunne lyde, idet den er
lidt country-agtig.

> [...]
> scenen selvom man står tættest muligt på, så er det et problem. Man
> havde brug for storskærmene for overhovedet at få et glimt af den lille

Tjah... Nu kan det så være det var meningen når man tænker på hvem
trommeslageren er
Han er i hvert fald ikke nogen Chris Adler eller Danny Carrey.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-06-05 22:36

Søren Kjeldsen wrote:

> Det har de godt nok stilmæssigt IMHO. De burde være stoppet med
> Justice For All ifølge mig.

Tjo, det er godtnok også And Justice og bagud jeg plejer at sætte på,
hvis det er Metallica jeg vil høre, men Enter Sandman kan jeg også godt
lide - jeg synes det er en rigtig fed intro til et nummer. Det er et
build-up der fortjener noget volume Dén sang er i øvrigt også meget
fed med Die Krupps.

Så kommer alt det "bras" dér med Load og Reload. Load købte jeg inden
jeg havde hørt den ordentlig igennem (det var jo Metallica), men det
var nok til at jeg ikke købte Reload. Metallica synes i øvrigt selv de
to plader er noget hø, ifølge deres Some Kind of Monster dokumentar

Min gamle Garage Inc. forsvandt, så jeg måtte købe den nye dobbelt-CD,
og den er da også fed. Den er 10 år nyere end And Justice, selvom de
fleste af numrene dog er tilbage fra den tid.

Jeg havde også svoret ikke at ville købe St. Anger, men efter at have
set dokumentaren gik jeg ud og købte pladen. Den har et helt andet
udtryk i mine ører, nu hvor jeg kender mere til baggrunden. Men det er
ikke min favorit.

> Tjah... Nu kan det så være det var meningen når man tænker på hvem
> trommeslageren er

Hehe, det var også bare et eksempel. Han var bedre for 10-15 år siden -
jeg tror han er ved at blive gammel Men jeg ville da godt se lidt
på hvordan Kirk spiller guitar (fordi guitar og basspil interesserer
mig lidt), men det var jo også helt umuligt.

> Han er i hvert fald ikke nogen Chris Adler eller Danny Carrey.

Lamb of God har jeg ikke hørt så meget af, men Tool er mægtige. Jeg
synes der er mange dygtige musikere. Det er vanskeligt eller umuligt at
sige hvem der er bedst. Live kommer det meget an på spillestedet og
hvor oplagte bandet (og publikum) er. På indspilningerne er det
desværre ofte teknikere og pladeselskaber der har alt for meget at
sige, så dét er heller ikke nødvendigvis nogen brugbar målestok :-/

....men for tiden hører jeg mest Illdisposed godtnok (Submit og
Vindication).

Mvh
Steen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-06-05 23:44

> [...]
> lide - jeg synes det er en rigtig fed intro til et nummer. Det er et
> build-up der fortjener noget volume Dén sang er i øvrigt også meget

Jamen, jeg synes også at det var velfortjent "Enter Sandman" blev et hit.
Sange i stil med "Hit the lights" eller "Seek & Destroy" ville nok ikke
passe til Mainstreamen ("Seek & Destroy" er faktisk nok min yndlings med
Metallica).

> [...]
> var nok til at jeg ikke købte Reload. Metallica synes i øvrigt selv de
> to plader er noget hø, ifølge deres Some Kind of Monster dokumentar

Tjah hvorfor så lave dem? Men altså jeg vil heller ikke hakke så meget ned
på dem, da jeg ikke har ladet dem præge mig for meget.

> Min gamle Garage Inc. forsvandt, så jeg måtte købe den nye dobbelt-CD,
> og den er da også fed. Den er 10 år nyere end And Justice, selvom de
> fleste af numrene dog er tilbage fra den tid.

Puha... Jeg har sgu ikke mange tilbage med Metallica. Det var mest min
storebror som hørte det og så lyttede jeg med. "Master of Puppets", "Kill
'em all" og "Justice for all" er dem jeg har tilbage.

> [...]
> set dokumentaren gik jeg ud og købte pladen. Den har et helt andet
> udtryk i mine ører, nu hvor jeg kender mere til baggrunden. Men det er

"The word" i undergrundsverdenen er jo, at Metallica har mistet meget
respekt fordi de ifølge mange nu lever af at tage fra andre bands. Det skal
jeg jo så ikke kunne sige noget om.

> Hehe, det var også bare et eksempel. Han var bedre for 10-15 år siden -
> jeg tror han er ved at blive gammel

Efter hvad jeg har forstået har han sgu aldrig været særlig god. Han kom kun
med i bandet fordi han havde nogle gode kontakter. Og min gode ven som er
trommeslager tager sig altid til hovedet når han hører Metallica's
trommespil

Men jeg ville da godt se lidt
> på hvordan Kirk spiller guitar (fordi guitar og basspil interesserer
> mig lidt), men det var jo også helt umuligt.

Helt klart. Jeg har aldrig set Metallica LIVE, men det ville sgu især være
Kirk jeg skulle se optræde, hvis jeg var til en koncert med dem.

> Lamb of God har jeg ikke hørt så meget af, men Tool er mægtige. Jeg
> synes der er mange dygtige musikere. Det er vanskeligt eller umuligt at
> sige hvem der er bedst.

Altså nu er jeg næsten lige stor fan af TOOL og Lamb of God, men hvis jeg
skal være helt ærlig hælder jeg nok mest til Lamb of God, men det er jo helt
forskellige genrer. Danny Carey er bedre end Chris Adler og det er der sgu
ikke noget at være flovt over, idet Carey faktisk er blevet undervist
adskillige år i f.eks. tabla (spørg mig ikke!). Det der gør Lamb of God
speciel IMHO er at de ligesom har taget det bedste af metallegenderne
(Testament, Slayer, Megadeth, Metallica, Pantera o.s.v) og blandet med deres
egen go-power (som kan høres ublandet på deres debut-album "New American
Gospel", som jeg for resten snart skal have lavet en anmeldelse af, fordi
jeg ved sgu ikke om jeg bedre kan lide det album eller "Ashes of the Wake")

> [...]
> desværre ofte teknikere og pladeselskaber der har alt for meget at
> sige, så dét er heller ikke nødvendigvis nogen brugbar målestok :-/

Nej det har du ganske ret i.

> ...men for tiden hører jeg mest Illdisposed godtnok (Submit og
> Vindication).

Jeg skal til at holde en pause med Lamb of God. De har lavet 3(4) albums
(Burn the Priest, New American Gospel, As the Palaces Burn og Ashes of the
Wake) og jeg har hørt 2 vilkårlige albums med dem hver dag i 4 uger, så skal
lige slappe af.
Men vedr. Illdisposed så er jeg så heldig jeg har et eksemplar liggende af
"There's something rotten" som skulle være svært at finde. Men jeg er også
glad for Submit og især Vindication. Det skulle vist gå dem godt nok at være
ude i den store verden.
Er blevet medlem af LoG's forum, hvor alt slags musik bliver diskuteret og
der er det fedt at høre, hvordan danske bands som Illdisposed, Hatesphere
eller Iniquity bliver nydt i bl.a. Amerika.

Fra : Dopedog

Dato : 27-06-05 10:22

> Jeg ved ikke om Metallica har "solgt ud"

LOL nævn et andet tidligere metal band der har solgt så meget ud som
Metallica har, og du får et års værdikort på gratis pølser hos DK Benzin :)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-06-05 16:13

Dopedog wrote:

> LOL nævn et andet tidligere metal band der har solgt så meget ud som
> Metallica har, og du får et års værdikort på gratis pølser hos DK
> Benzin :)

Hmm, men hvad med deres nyeste plade? Den er da ikke specielt
mainstream - den er lavet præcis fordi de gerne ville have den til at
lyde sådan (selvom alle frarådede det). Det er da det omvendte af at
sælge ud? Eller jeg forstår måske ikke helt hvad du mener?

Jeg mener kun det var Load og Reload de lavede for "bare at lave
noget". Dem kan man jo lade være med at købe, hvis man ikke kan lide
dem (hvilket jeg eksempelvis ikke særligt godt kan).

Mvh
Steen

Fra : Dopedog

Dato : 29-06-05 11:00

> [...]
> lyde sådan (selvom alle frarådede det). Det er da det omvendte af at
> sælge ud? Eller jeg forstår måske ikke helt hvad du mener?

Den tror jeg ikke helt på (ikke på dig, men på dem). St. Anger var jo
generelt en Nu-Metal skive som blev lavet da Nu-Metal var på sit højeste.
Metallica har jo ALTID været glade for at tjene flere og flere penge
(ligemeget hvad) så mon dog ...

Fra : Dopedog

Dato : 27-06-05 10:22

> Tjah... Jeg får mest lyst til at have været teenager i 80'erne når jeg ser
> dokumentarer med Slayer, Metallica, Motorhead, Sepultura o.s.v. Tilbage
> fra dengang, hvor ingen af dem havde solgt ud endnu.

Hvornår og hvordan har Motörhead solgt ud i dine øjne/ører ?

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-06-05 10:29

> Hvornår og hvordan har Motörhead solgt ud i dine øjne/ører ?

Synes du da at Slayer har solgt ud? Jeg mener ikke, at der er andre end
Metallica og muligvis Sepultura som har solgt ud... Kan være jeg ikke fik
det præciseret nok...

Nu jeg har dig...

OT

Fik du "Toonstruck" til at virke vha. de råd du fik på dk.spil.computer? Har
nemlig selv spillet til at ligge et sted.

Fra : Dopedog

Dato : 29-06-05 11:01

> Synes du da at Slayer har solgt ud? Jeg mener ikke, at der er andre end
> Metallica og muligvis Sepultura som har solgt ud... Kan være jeg ikke fik
> det præciseret nok...

Ah så misforstod jeg dig ... Sorry, men godt vi er enige for en gangs skyld

> Nu jeg har dig...
>
> OT
>

> Fik du "Toonstruck" til at virke vha. de råd du fik på dk.spil.computer?
> Har nemlig selv spillet til at ligge et sted.

Nej det gjorde jeg ikke. Jeg har ikke rigtig haft tid til at rode rundt med
at få partioneret drevet o.s.v., men det kræver vist snart en FORMAT C:, så
må jeg lige lægge Win 98 ind først jo, og håbe det så virker. Spillet er og
bliver jo genialt

Fra : kautaq

Dato : 26-06-05 18:31

sniper_Nolight wrote:

> der er ude og jeg har indtil videre osse kun bestilt Never mind the
> Bollocks... som til gengæld ikke indeholder et eneste ringe nummer.
> Jeg er sgu blevet seriøs fan!

Genren kaldes 77' punk og jeg kan på det varmeste anbefale:

The Damned - Machine Gun Etiquette
Stiff Little Fingers - Inflammable Material

Ellers hedder de: Sham 69, UK Subs, Dead Kennedys, Clash
og Ramones osv.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-06-05 15:00

> [...]
>
> The Damned - Machine Gun Etiquette
> Stiff Little Fingers - Inflammable Material
>
> Ellers hedder de: Sham 69, UK Subs, Dead Kennedys, Clash

Clash og Ramones kender jeg, men jeg tror egentlig det er mere Sex Pistols
og især Johnny Rotten der tiltaler mig - hans stemme, personlighed og
musikken er simpelthen fantastisk - selvom der findes meget indenfor genren
er det kun det jeg gider høre... hvis du forsatår... altså man kan lide
noget bestemt indenfor genren,
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight men resten gider man ikke. (nu vil jeg dog
ikke afskrive noget af det andet du skrev, da jeg ganske enkelt ikek kender
det)

Fra : kautaq

Dato : 04-07-05 02:14

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> indenfor genren er det kun det jeg gider høre... hvis du forsatår...
> altså man kan lide noget bestemt indenfor genren

Ja ja, al respekt, men så let slipper du ikke
Grunden til at jeg nævner nogle bestemte plader, er at der er
udgivet en masse lort - uanset hvad bandet hedder - og det er
med at få fat i de rigtige, hvis du en dag vil udvide horisonten.

Ang. John Lydon: I 1978 danner han et nyt band. De hedder
Public Image Ltd.

Den første plade "Public Image - first issue" er en slags
overgang fra Sex Pistols til et nyt udtryk.
PILs andet album hedder "Second Edition" en dobbelt-lp som
jeg aldrig aldrig aldrig bliver træt af at høre på.

"Careering" og "Poptones" fra Second Edition er noget af
det mest fantastiske musik jeg nogen sinde har hørt, og jeg
har hørt meget

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-05 08:45

> [...]

> "Careering" og "Poptones" fra Second Edition er noget af
> det mest fantastiske musik jeg nogen sinde har hørt, og jeg

john lydon kan jeg i hvert fald ikke blive træt af og det du nævner der
kender jeg ikke engang tilnærmelsesvis, så det vil jeg helt sikkert få fulgt
op på

tak for info!