Begrænsning af database...
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 23-06-05 13:31

Heysa NG...

Jeg er igang med at tilføje en masse brugere til min side...jeg
gør dette inde i phpmyadmin...

Mit problem er så at når jeg skal til at tilføje bruger nummer
128 kommer den med denne error:

#1062 - Duplicate entry '127' for key 1

mvh. Jeppe Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-06-05 14:37

On 23 Jun 2005 12:30:38 GMT, Jeppe Christensen <mr.puity@gmail.com>
wrote:

> [...]
>gør dette inde i phpmyadmin...
>
>Mit problem er så at når jeg skal til at tilføje bruger nummer

Det er et rent MySQL-relateret spørgsmål.

Du har sandsynligvis valgt at bruge felttypen TINYINT, der kun kan
indeholde tal fra -128 til 127 (eller 0 til 255 uden fortegn).

Ret felttypen til en anden type, der kan rumme flere tal. Fx SMALLINT,
MEDIUMINT, INT eller BIGINT. Gerne UNSIGNED, idet du alligevel ikke
har brug for negative medlemsnumre.

Alternativt kan du nøjes med at rette det nuværende felt til UNSIGNED,
så har du op til 255. Men det er sikkert en grænse, du også støder på,
på et tidspunkt, så du kan lige så godt benytte et større talfelt.

Mere info:
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/numeric-type-overview.html
--
- Peter Brodersen

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 23-06-05 15:17

Mange tak har valgt en anden nu, mange tak for hjælpen....