PC2100 ram, men hvilken?
Fra : Haastrup

Dato : 20-06-05 19:03

Jeg skal have noget ram til en ældre maskine.
Det skal være DDR 266 (PC2100).
Der sidder i forvejen 256 MB i maskinen
og jeg skal have 256 MB til.
Men jeg ved ikke, om det modul der sidder
i er
- registreret
- buffer'ed eller
- om det er CL2 eller CL 2.5

Hvad betyder disse ting og
går det an at mixe dem?

Regards S. Haastrup.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-06-05 19:54

Haastrup wrote:
> Jeg skal have noget ram til en ældre maskine.
> Det skal være DDR 266 (PC2100).
> Der sidder i forvejen 256 MB i maskinen
> og jeg skal have 256 MB til.
> Men jeg ved ikke, om det modul der sidder
> i er
> - registreret
> - buffer'ed eller
> - om det er CL2 eller CL 2.5
>
> Hvad betyder disse ting og
> går det an at mixe dem?

Hent denne, og se på "memory" og "spd" siden, så kan du rimeligt præcis se
hvad der sidder i nu, og hvilke "features" de har, du kan evt. poste
resultatet her, så kan folk sikkert hjælpe dig med at finde noget.

http://www.cpuid.org/cpuz.php#download

Hovedreglen er at ram kører efter laveste fællesnævner, men til alle regler
er der undtagelser..

Fra : Haastrup

Dato : 20-06-05 20:24

On Mon, 20 Jun 2005 20:53:42 +0200, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.dk> wrote:

>Hent denne
> så kan folk sikkert hjælpe dig med at finde noget.
>
>http://www.cpuid.org/cpuz.php#download

Okay tak. Jeg fik den info jeg skal bruge (jeg behøver ikke mixe kan
jeg se)

vh

Regards S. Haastrup.