cd-afspiller + flysikkerhed
Fra : JytteJ

Dato : 19-06-05 22:22

Er der nogle som har erfaring med at medbringe en cd-afspiller i lommeformat
i et oversøisk fly ?
Jeg kommer til at tilbringe 9,5 timer i et fly, og noget skal man jo lave.
Det er forbudt at strikke og hækle, og baldyre må man vel heller ikke, da
bruger man jo både saks og nål !!
Jeg kunne lige forstille mig at nogle kunne få den idé at det var en
tidsinstillet bombe.

VH.
JytteJ

Fra : Brian Skaarup

Dato : 19-06-05 22:29

JytteJ wrote:
> Er der nogle som har erfaring med at medbringe en cd-afspiller i lommeformat
> i et oversøisk fly ?
Det har jeg brugt de gange hvor jeg har været i USA - ingen problemer.

Fra : Eva

Dato : 19-06-05 22:57

Jeg har både benyttet mig af MD-afspiller, MP3-afspiller og har set andre
med bærbare computere, Gameboys o.l. under flyvning til, fra og indenrigs i
USA, så en diskman burde også være tilladt. Der er dog noget med, at alt
elektronisk udstyr skal være slukket under take-off og landing - men det er
en helt anden sag...

Vh. Eva

Fra : klaus

Dato : 20-06-05 11:14

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> bruger man jo både saks og nål !!
> Jeg kunne lige forstille mig at nogle kunne få den idé at det var en

Ellers er der også et hav af radiokanaler og filmkanaler - og der plejer at
være noget som passer til enhver smag.

Fra : Kim Aagaard

Dato : 20-06-05 14:14

CD-afspilleren skulle ikke skabe de store problemer.
Strikkepindene er bandlyst, men der skulle heller ikke være
problemer med broderi hvis det skulle være.

MHT. til TV/Radio, er dette meget afhængig af hvilket selskab man
flyver med...

Er der SAS er du egen tv-skærm men er det Lufthansa må du deles
med alle andre passagerne om større skærme i kabinen. Men normalt
fremgår dette af selskabets hjemmeside. ellers tag en bog med den
skulle kunne holde til en oversøisk flyvning.

God tur

Fra : JytteJ

Dato : 20-06-05 16:11

"Kim Aagaard (slet AWIZ0)" <skovbo_diner@AWIZ0tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11192734700.317652890440648@dtext.news.tele.dk...
> CD-afspilleren skulle ikke skabe de store problemer.
> Strikkepindene er bandlyst, men der skulle heller ikke være
> problemer med broderi hvis det skulle være.

Det tror jeg ikke du har ret i pga. saksen man bruger.

> [...]
> fremgår dette af selskabets hjemmeside. ellers tag en bog med den
> skulle kunne holde til en oversøisk flyvning.

En bog er ikke nok til mig. Jeg skal også have aviser og et spil med på min
lille ipaq.

VH.
JytteJ

Fra : Esben

Dato : 20-06-05 22:24

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> En bog er ikke nok til mig. Jeg skal også have aviser og et spil med på
> min lille ipaq.

Kan du så ikke komme noget musik i iPAQ'en?

--
Esben

Fra : Kim Aagaard

Dato : 22-06-05 09:29

MHT. saksen......du skal selvfølgelig ikke checke ind med et
mindre mordvåben af en saks, hvis "bladet" er under 6cm er der
absoult ingen problemer.

vil du have det på skrift henviser jeg til CPH's hjemmeside:
http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Foer+afrejse/Haandbagage.htm

Fra : Morten S Hansen

Dato : 23-06-05 10:41

"Kim Aagaard (slet CLW9D)" <skovbo_diner@CLW9Dtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11194291650.255132611536038@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> absoult ingen problemer.
>
> vil du have det på skrift henviser jeg til CPH's hjemmeside:

Det kan godt være at det er reglerne fra kbh - men så tolerante er de ikke
alle steder.

På en oversøisk tur skulle vi skifte fly i Gatwick, London og her blev min
vens neglesaks (bladet var vel max. 3cm!!) konfiskeret fordi han havde den i
håndbagagen. Desuden chekede de hans bagage for krudtstøv - når de jo lige
havde snuppet ham med dette 'terrorvåben"!

På første del af turen mellem Kastrup og Gatwick reagerede de ikke på
saksen.

Så det kan godt være man kan ha en saks med fra Kastrup - men regn ikke med
at den går i andre lufthavne - fx på tilbageturen.

/morten

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-06-05 12:22

On Thu, 23 Jun 2005 11:41:07 +0200, "Morten S Hansen"
<undertegnede@SLETmail.dk> wrote:

> [...]
>
>Så det kan godt være man kan ha en saks med fra Kastrup - men regn ikke med
>at den går i andre lufthavne - fx på tilbageturen.

Til gengæld er der flere steder en steak-restaurant i afgangshallen
efter sikkerhedskontrollen, hvor alle kan få en dejlig skarp kniv til
at skære (de seje?) bøffer ud med. I i Københavns Lufthavn er der
f.eks. Hereford Beufstouw eller hvad de nu hedder.

Desuden kan en alm. tandbørste gøres til et effektivt stikvåden uden
det helt store besvær - så mon ikke alle de tiltag blot er spil for
galleriet (læs: ansvarsfralæggelse)

Fra : Michael

Dato : 23-06-05 21:11

jubija@yahoo.dk wrote:
> [...]
> at skære (de seje?) bøffer ud med. I i Københavns Lufthavn er der
> f.eks. Hereford Beufstouw eller hvad de nu hedder. '

Hmmm, pudsigt. Da jeg for tre uger siden skulle flyve fra Billund til
San Francisco via amsterdam og ville ha' et rundtstykke i Billund inden
afrejse, havde de kun en almindelig rund smørrekniv til at flække
rundstykket med. De sagde det var fordi, de ikke måtte have spidse og
skarpe knive indenfor sikkerhedskontrollen.

I San Francisco ville de i øvrigt have mine Nike løbesko gennemlyst
sammen med håndbagagen, så jeg måtte på strømpefødder gennem
metaldetektoren.

/michael

Fra : Tomasz Otap

Dato : 20-06-05 19:56

Kim Aagaard (slet AWIZ0) proclaimed as follows:
> [...]
> fremgår dette af selskabets hjemmeside. ellers tag en bog med den
> skulle kunne holde til en oversøisk flyvning.

Det svinger meget og afhænger af flytypen på lige den rute... jeg har
flere gange brugt Lufthansa mod Singapore, hvor den personlige
underholdingssystem fejlede absolut ikke noget og teknikken var tip-top.
Til gengæld har jeg også oplevet at flyve hjem med SAS, hvor flyveren
var et gammel levn fra det kolde krig, indbyggede skærme blot
ønsketænkning og ordet "storskærm" det absolut sidste, jeg ville bruge
om kabinens filmlærred. Så tjah...

Til gengæld var SAS-stewardessen også en hyggelig ældre dame med
guldindrammede briller og cardigan. Yderst hjemligt, omend ikke noget,
man normalt forbinder med flypersonale...

Aequitas sequitur funera

Fra : John Doe

Dato : 21-06-05 22:27

"Tomasz Otap" <tomasz@otap.justRemoveThis.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld var SAS-stewardessen også en hyggelig ældre dame med
> guldindrammede briller og cardigan. Yderst hjemligt, omend ikke noget, man
> normalt forbinder med flypersonale...

Hun har jo også været ung engang, såvel som de unge piger bliver
ældre......sååå deeeettt...

Hilsen Sten

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 15:01

> [...]

> guldindrammede briller og cardigan. Yderst hjemligt, omend ikke noget,
> man normalt forbinder med flypersonale...

Hun skulle vel passe til flyet

Tina

Fra : Tomasz Otap

Dato : 23-06-05 23:33

Tina F. proclaimed as follows:

> Hun skulle vel passe til flyet

Du har ret, det var gennemført design. :)

Aequitas sequitur funera