kortlæser
Fra : Ib Roland

Dato : 19-06-05 21:00

Jeg er i tvivl om funktionen af en kortlæser, f.eks. til SD kort. Det
siger sig selv, at der kan læses fra kortlæseren med isat kort, men
kan der også overføres data fra computeren til kortet i kortlæseren?
På forhånd tak for eventuelle svar.
v.h.
Ib Roland

Fra : Basil

Dato : 19-06-05 21:05

Ib Roland wrote:
> [...]
> siger sig selv, at der kan læses fra kortlæseren med isat kort, men
> kan der også overføres data fra computeren til kortet i kortlæseren?

Jeps, det kan der.
Det virker som et (eller mange) ekstra drev.
Kai

Fra : Max

Dato : 19-06-05 21:37

Hej Ib

> Jeg er i tvivl om funktionen af en kortlæser, f.eks. til SD kort. Det
> siger sig selv, at der kan læses fra kortlæseren med isat kort, men
> kan der også overføres data fra computeren til kortet i kortlæseren?

Hvis det er en kortlæser, som dem der sidder i dankortterminaler, kan
den kun læse kortet, men nu bruges udtrykket jo fejlagtigt om slots
til diverse korttyper hvor man kan både læse og skrive til kortet,

Mvh Max

Fra : Anders Lund

Dato : 19-06-05 21:29

Ib Roland wrote:
> [...]
> siger sig selv, at der kan læses fra kortlæseren med isat kort, men
> kan der også overføres data fra computeren til kortet i kortlæseren?

Som Basil allerede har svaret, så kan man overføre data til og fra
kortet, som var det en ekstra harddisk. Disse kortlæsere vil
ofte/altid(?) optræde som et ekstra drevbogstav.

I forbindelse med et kamera, vil en kortlæser typisk være hurtigere end
at bruge et kabel imellem computer og kamera.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk