E-Mail
webnoob 5265
Blokere afsender/meddelelse ud fra IP ??
Fra : Peter

Dato : 18-06-05 23:34

Hej.

Jeg bruger MS outlook express, og er egentlig meget glad for den, den
fungere fint til mit brug....

Men på det seneste er der kommet en båtnakke i den NG hvor jeg holder en del
til, og problemet med ham er at han skifter navn kosntant, så man kan ikke
blokere ham i ret lang tid af gangen.

Til gengæld skifter hans maskine næsten aldrig IP adresse, så jeg tænkte om
der ikke fantes en newsreader der kunne blokere afsendere ud fra IP adressen
??

Helst en der samtidig ikke er alt for svær at bruge, for så er jeg sikker på
at jeg bare opgiver igen hurtigt....

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp til dette....

Mvh.
Peter @ Team-PsHdO
www.nokia.dyndns.dk

Fra : Peter

Dato : 18-06-05 23:40

Hej igen.

Det er forresten udelukkende rene tekst grupper jeg bevæger mig i.......
Så programmet skal altså ikke kunne downloade bin´s...

Mvh.
Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-06-05 01:07

Peter skrev:

>Jeg bruger MS outlook express, og er egentlig meget glad for den, den
>fungere fint til mit brug....

Der er større chance for svar på spørgsmål om Outlook Express i
OE-gruppen, se signatur, så prøv der.
--
med venlig hilsen Knud
Bruger du Outlook Express?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-06-05 08:43

Den 19 jun 2005 skrev Knud Gert Ellentoft i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Der er større chance for svar på spørgsmål om Outlook Express i
> OE-gruppen, se signatur, så prøv der.

Nu gik spørgsmålet mest på, om der fandtes en anden newsreader

så spm. er stillet i den rette gruppe

Lars Klintholm

Fra : L

Dato : 19-06-05 01:53

On Sun, 19 Jun 2005 00:33:59 +0200, "Peter" <p AT tele.dk> wrote:

>Hej.

<snip>

> [...]
>at jeg bare opgiver igen hurtigt....
>
>Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp til dette....

Hej

Prøv at se på nfilter/NewsProxy:
http://www.nfilter.org/

Den skulle kunne lave tricket.
Samtidig kan du blive ved med at bruge OE.

Mvh.
Lars

Fra : Peter

Dato : 19-06-05 09:39

Hej.
Tak for svar.....

> Prøv at se på nfilter/NewsProxy:
> http://www.nfilter.org/

> Den skulle kunne lave tricket.
> Samtidig kan du blive ved med at bruge OE.

Jeg har downloaded den, men min Windows XP Pro SP2, siger at det ikke er et
gyldigt 32 bit program....

Så jeg leder stadig, hvis i kender andre newsreadere eller måske plugin ting
der kan trikket, så vil jeg blive meget glad for at høre fra jer....

Mvh.
Peter

Fra : L

Dato : 19-06-05 19:01

On Sun, 19 Jun 2005 10:39:29 +0200, "Peter" <p@tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Så jeg leder stadig, hvis i kender andre newsreadere eller måske plugin ting
>der kan trikket, så vil jeg blive meget glad for at høre fra jer....

Har du kun prøvet med version 1.2.1-b1 eller også 1.2.0 ?
Jeg får samme fejl som du beskriver med 1.2.1-b1, 1.2.0 virker fint.

Mvh.
Lars

Fra : L

Dato : 19-06-05 19:53

> [...]

>Så jeg leder stadig, hvis i kender andre newsreadere eller måske plugin ting
>der kan trikket, så vil jeg blive meget glad for at høre fra jer....

Hej

Kan godt se problemet. Exe filet er pakket med en gammel Zip version.
Jeg har re-pakket den med Winrar.
Den er postet til dk.binaer :

Subject: Nfilter repack - np-120.exe
np-120.exe vil udpakke "sig selv".

Installationsfilen "setup.exe" virker ikke, men du kan køre
"NewsProxy.exe" direkte, uden installation altså.

Filen "nfilter.dat" skal tilrettes, så den blokerer den person du er
træt af.
Du kan læse mere om syntax for "nfilter.dat" på
http://www.nfilter.org/faq.html

Hvis du indsætter nedenstående linje som eneste i "nfilter.dat",
burde det virke.
"Linje start" + "Linje slut" skal ikke være med.

/Linje start
* drop NNTP-Posting-Host:123.123.123.123
/Linje slut

nfilter/NewsProxy skal stadig sættes op som proxy i OE,
læs igen om det på,
http://www.r-bonomi.com/rec.woodworking/trollctl.html

Mvh.
Lars

Fra : Peter

Dato : 19-06-05 20:52

Hej.

Tusind tak......

Jeg havde ellers allerede opgivet, men nu har jeg fået den igang med din
hjælp.

Jeg kan bare ikke se hvordan jeg kan sætte den op til at blokere afsendere
via IP adresser.
(Så lidt hjælp ville være rart.....)

Mvh.
Peter

Fra : L

Dato : 19-06-05 21:19

On Sun, 19 Jun 2005 21:51:36 +0200, "Peter" <p@tele.dk> wrote:

> [...]
>hjælp.
>
>Jeg kan bare ikke se hvordan jeg kan sætte den op til at blokere afsendere

Hej

Prøv at læse i min tidligere posting, den linje der starter med
"Hvis du indsætter nedenstående..."

Du ændrer IP "123.123.123.123" til den IP, som du ønsker at blokkere.

Mvh.
Lars

Fra : Peter

Dato : 19-06-05 21:47

Hej.

Ja, tusind gange undskyld, jeg læste ikke vidre ned i dit indlæg, jeg så kun
det om at du havde lavet pakken om..... undskyld....

Jeg vil nu sætte mig ned og prøve dette af.....

Mvh og tusind tak.
Peter

Fra : Peter

Dato : 19-06-05 21:59

Ok, jeg fik det til at fungere, fantastisk lille program, tusind tak....

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 19-06-05 22:48

Ja, det vil så sige.....

Jeg fik det nok ikke til at fungere aligevel.....

Hvordan opbygger jeg lige en linje der fanger ham her:

Jeg ville have troet at det ganske simpelt var:
* drop NNTP-Posting-Host: 83.89.91.70

Mvh.
Peter

Fra : L

Dato : 20-06-05 01:17

On Sun, 19 Jun 2005 23:47:37 +0200, "Peter" <p@tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan opbygger jeg lige en linje der fanger ham her:
>
>Jeg ville have troet at det ganske simpelt var:

Hej

Det virker rigtigt.

Men er du sikkert på at du har set på:
http://www.r-bonomi.com/rec.woodworking/trollctl.html

Og sat NewsProxy/nfilter op som proxy i Outlook Express ?

Klippen fra linket, den del der er vigtigt:

citat> If you are using Outlook Express (for other clients the process
citat> is similar -- you need to find the name of the current
citat> newsserver, and change it):

citat> * Start OE.
citat> Right click on your news folder (not rec.woodworking - you want
citat> the main news folder) and select Properties.
citat> Select the Server tab.
citat> {Dette er Step 3, gem info om din news server, inden du ændrer
dette felt} Copy the information from the Server Name box.
citat> Enter "localhost" (without the quote marks) in the Server Name
citat> box. Some O.S.'s may require you use 127.0.0.1 in the Server
citat> Name box.
citat>
citat> Select the Advanced tab and make sure that News(NNTP): is set
citat> to 119.
citat> Click OK.
citat>
citat> * In NewsProxy:
citat>
citat> Select the Edit | Configuration | Network tab.
citat> In the "Server Name or IP Number" box - paste the information
citat> from Server Name you copied in step 3.

Posts som Outlook Express allerede har hentet ned, vil naturligvis
ikke forsvinde/blive slettet.

Du kan starte med at sætte følgende linje i "nfilter.dat",
og kun denne linje = ikke andet:

* flag:STOEJ_KAN_IGNORERES NNTP-Posting-Host: 83.89.91.70

Også vigtigt er, at du kopierer hele linjen ind, dette inkl. "*"

Når du så henter de nye postings,
burde nogen postings vaere markeret som
"STOEJ_KAN_IGNORERES Eksempel tekst her"

Så ved du at filteret virker.

Efterfølgende kan du ændre linjen i "nfilter.dat" til den,
som du allerede havde lavet:

* drop NNTP-Posting-Host: 83.89.91.70

Held og lykke.

Mvh.
Lars

Fra : Peter

Dato : 20-06-05 08:22

Igen, tusind tak.

Jeg vil prøve mig lidt frem over de næste par dage.....

Jeg har nemlig fået en x-post ting til at fungere, så jeg har set at
filteret kan gøre noget.....

Mvh.
Peter