Skod lydkort uden subwoofer ???
Fra : HH

Dato : 18-06-05 22:25

Har fået mig et lydkort Creative Sounblaster Audigy 2 ZS.
Mine fronthøjttalere virker fint.
Men ville så tilslutte min aktive subwoofer fra stuen for ligesom
at høre nogle "brag" når jeg spiller Quake3.
Men men men , lydkortet er kun beregnet til "færdige løsninger" fordi
der kun skal tilsluttes på et stik bag i lydkortet til en "Boombox" som så
uddelegerer signalet til de andre højttalere.....
til front , bag, sub osv.
Kan det SLET ikke lade sig gøre at køre 2.1 med det kort?
Altså tilslutte mine 2 stk fronthøjttalere (går fint) , men også samtidig
tilslutte
min aktive subwoofer?
Har været inde på Creatives supportside (ingenting om det ) og prøvet at
Google.
I er mit sidste håb !!

Med Venlig Hilsen.

Fra : HH

Dato : 18-06-05 22:39

"HH" <ingen@nul.slut> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilslutte
> min aktive subwoofer?
> Har været inde på Creatives supportside (ingenting om det ) og prøvet at

Skal naturligvis stå Creative Soundblaster Audigy 2 ZS.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 18-06-05 23:48

Du har ingen udgange på subben? Alternativt kan man få et fordeler stik til
jacken så du får to udgange eller flere på lydkortet. Jeg ved dog ikke hvor
godt det fungerer i praksis... jeg tænker på man skulle jo helst have et
dele filter så de små ikke får bas-signal og den store ikke får diskant...

Fra : HH

Dato : 19-06-05 00:18

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dele filter så de små ikke får bas-signal og den store ikke får diskant...

Jo har et kabel med minijackstik der passer ind i lydkortet og i den anden
ende af kablet to stk rcastik (japserstik) der passer i den aktive
subwoofer..Så den side af sagen er iorden.Ingen udgange på subben.Den er en
jamo aktiv sub på 80watt.
Har to indgange (højre/venstre) rcastik.
Med y-stik får du hele frekvensområdet.. :(

Fra : ret mail ved svar

Dato : 19-06-05 09:47

> [...]
> en jamo aktiv sub på 80watt.
> Har to indgange (højre/venstre) rcastik.
> Med y-stik får du hele frekvensområdet.. :(

Som jeg forstår det, kan du altså få sub'en til at spille?
På min aktive sub kan jeg da indstille skæringsfrekvendsen. Kan du ikke det?
Hvis du kan, er det jo ikke det store problem, at sub'en får hele
frekendsområdet...

Fra : HH

Dato : 19-06-05 13:52

"ret mail ved svar" <kimSLET.mail@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> På min aktive sub kan jeg da indstille skæringsfrekvendsen. Kan du ikke
> det? Hvis du kan, er det jo ikke det store problem, at sub'en får hele

Når subben får signal lyder det som den får hele frekvensområdet.
Skod Jamo og Skod lydkort.Tror jeg sælger begge dele i Den Blå Avis til
19.000kr samlet ! Dagens Tilbud ,,oh mannar :))