pg-13 rating vs R
Fra : Ole

Dato : 19-06-05 01:17

Hejsa.

Hvordan er det nu lige med PG-13 ratingen. Hvor meget er tilladt?
Må der siges fuck, shit, etc?

Må der vises kvindebryster?

Er der én der ca. kan illustrere grænserne for PG-13 vs R(er jo næsten
"everything goes" da det er en 18års grænse), men hvor meget må vises
i filmene der er PG-13, og må 13årige se filmene uden følgeskab af
voksne, eller betyder PG-13 netop at der skal være følgeskab af
voksen?

Fra : Jesper

Dato : 18-06-05 16:29

Ole <OR2000@it.dk> wrote:

> [...]
> i filmene der er PG-13, og må 13årige se filmene uden følgeskab af
> voksne, eller betyder PG-13 netop at der skal være følgeskab af

Generelt set må der kun forekomme et enkelt lille "fuck" i en PG-13, der
må godt vises lidt bryster, der må godt tales lidt om sex og vises lidt
i god smag men der skal ikke så meget til før man ryger op på et R. For
så vidt angår vold er censuren i MPAA mere large men den må ikke være
for udpenslet. Eksempler på PG-13 film:

Alien vs. Predator
Rollerball (2002)
Hellboy

Kig evt. nærmere på http://www.screenit.com/ der er film anmeldt med
vurdering af vold, sex etc.

Fra : Sune

Dato : 18-06-05 16:43

On Sat, 18 Jun 2005 17:17:11 -0700, Ole <OR2000@it.dk> wrote:

>Hejsa.

>Hvordan er det nu lige med PG-13 ratingen. Hvor meget er tilladt?
>Må der siges fuck, shit, etc?

http://filmratings.com/guide.htm

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 18-06-05 16:45

> [...]

>Hejsa.

>Hvordan er det nu lige med PG-13 ratingen. Hvor meget er tilladt?

Og

http://filmratings.com/about/content5.htm

Mvh
Sune

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-06-05 17:25

Sune wrote:

> http://filmratings.com/guide.htm
> http://filmratings.com/about/content5.htm

Og falder man over Britiske film, så er denne side god.
http://www.bbfc.co.uk/

--
Mvh. Lars

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-06-05 05:01

"Ole" <OR2000@it.dk> wrote in message
> Hejsa.
>
> Hvordan er det nu lige med PG-13 ratingen. Hvor meget er tilladt?
> Må der siges fuck, shit, etc?
>
> Må der vises kvindebryster?

Et stk bryst, ikke sexuel sammenhæng.

Et stk Fuck, ikke sexuel sammenhæng.

Masser af vold, blod og Jesus Kristus, menneskehedens frelser, ikke sexuel
sammenhæng.

Fra : JJ

Dato : 21-06-05 13:04

On Tue, 21 Jun 2005 06:00:39 +0200, "Peter Larsen" <Lort@Lort.lort>
wrote:

>"Ole" <OR2000@it.dk> wrote in message

>Et stk bryst, ikke sexuel sammenhæng.
>
>Et stk Fuck, ikke sexuel sammenhæng.

-:) jeg synes det er sjovt at de ting lige må gøres én gang, anden
gang vil det give R-rating. Det bliver vel ikke rigtigt farligere af
at blive sagt og vist 2 gange :)

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-06-05 17:54

"JJ" <Jsins@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> -:) jeg synes det er sjovt at de ting lige må gøres én gang, anden
> gang vil det give R-rating. Det bliver vel ikke rigtigt farligere af
> at blive sagt og vist 2 gange :)

Jo det gør, og jeg synes at vi skal give trådene ratings, for i denne tråd
er der i hvertfald blevet sagt fuck mere end en gang, så denne tråd bør R
rates.

Mvh. Brian

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-06-05 20:02

"JJ" <Jsins@hotmail.com> wrote in message

> -:) jeg synes det er sjovt at de ting lige må gøres én gang, anden
> gang vil det give R-rating. Det bliver vel ikke rigtigt farligere af
> at blive sagt og vist 2 gange :)

Og læg mærke til det er et bryst, ikke et sæt som de normalt kommer
i.Jeg synes personligt det er ganske herligt

Fra : JJ

Dato : 22-06-05 11:16

On Tue, 21 Jun 2005 21:01:44 +0200, "Peter Larsen" <Lort@Lort.lort>
wrote:

>Og læg mærke til det er et bryst, ikke et sæt som de normalt kommer
>i.Jeg synes personligt det er ganske herligt

hehe, det forklarer også hvorfor Titanic holdt sig på en PG-13 så. Kan
huske at Kate Winslett ligger model til deCaprios malerier, og man
vist netop kun ser det ene bryst :)

Skørt.