Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[OTD] Ny gruppe. Indkøb af fotoudstyr mm.
Fra : news

Dato : 17-06-05 15:38

1. Gruppenavn:
dk.fritid.foto.indkoeb.

2. Beskrivelse:
Emner vedrørende indkøb af fotoudstyr.

3. Fundats:
Gruppen er tiltænkt spørgsmål, vejledning og debat omkring indkøb af
fotoudstyr, det være sig spørgsmål vedrørende indkøb af nyt eller brugt
fotoudstyr.
Udveksling af erfaringer med handel i ind og udland, diverse udenlandske
forretninger, Toldregler, forsendelse, garanti mm.

Eksempler på spørgsmål til news:dk.fritid.foto.indkoeb :

Hvor køber jeg X-kamera billigst.

Hvilket digitalkamera er bedst til 2000 kr.

Hvilken butik er billigst med "fotopapir" til printeren.

Hvilken butik fører X-fabrikat "fotopapir" i nærheden af Ølstykke.

Hvor kan jeg købe uoriginale farvepatroner til min printer, og er der nogen
der har erfaring med hvor de købes billigst.

Får jeg Dansk manual med ved køb af kamera i Tyskland.

Hvilket af disse 3 kameraer er bedst til prisen (oplys gerne behov/krav).

Hvilket kamera bør jeg købe (oplys gerne behov/krav).

Er der Dansk garanti på udstyr jeg tager med hjem fra USA.

Følgende ønskes ikke i gruppen og henvises til de respektive grupper:
Køb og salg.
Annoncering for køb og salg
Binære filer (eksempelvis billeder)

4. Begrundelse.
Den eksisterende gruppe news:dk.fritid.foto bliver oversvømmet af indlæg
vedrørende anskaffelser, købevejledninger, rabatordninger, told og moms ved
køb i udlandet.
Dette i en grad så det fylder alt for meget i gruppen og i en grad så den
egentlige snak om fotografering "drukner" i mængden af spørgsmål vedrørende
indkøb af digitalkameraer, som i dag sælges i et meget stort antal.
Der kommer næsten dagligt nye kameramodeller, hvilket er med til at øge
strømmen af spørgsmål relateret til indkøb eller udskiftning af udstyr.

5. Moderering
Nej

6. Forslagsstiller
Leif Langgaard

7. Debatperiode
10.06.05 - 15.08.05

Opslag sendt til
dk.admin
dk.admin.opslag
dk.fritid.foto

Da der er en stemning for at udskille disse købespørgsmål fra dff, har jeg
lavet dette oplæg til debat.
Jeg ved at der muligvis vil komme lidt overlap til dff, men nok ikke mere
end der er i så mange andre grupper.

Jeg er åben for forslag til forbedringer, og jeg ser gerne at alle
kommentarer er begrundede, det vil nemlig lette en justering af fundatsen

Der er en lang debatperiode, dette er på grund af ferien.

Vel mødt til en god og konstruktiv debat!

--
Leif Langgaard langgaard@klarupnet.dk
www.analogfoto.dk