live 8 ny sang?
Fra : Jakob

Dato : 18-06-05 00:26

Er der nogen der ved om der kommer en ny sang i forbindelse dermed
(Live 8 i det hele taget altså)?

Det der gjorde det begivenhedsrigt sidst i 1985 var jo bla. at man
lavede en ganske solidt hit, og man havde da også så mange solide
popkunstnere iblandt at det var muligt.
Her sidst så vi temmelig kikset engelsk re-make af deres 1984
Afrika-sang(do they know it is christmas), hvilket var temmelig ringe
imo, i stedet for at de i det mindste forsøgte sig med en ny sang.

(ligesom iøvrigt christiania der også bare havde nogle nye stjerner
til at brøle på en gammel sang)
Altså - jeg håber lidt på at vi IKKE skal sidde og høre "we are the
world" fortolket af nogle nye stjerner, men i stedet for får de mange
Live 8-stjerners nye bidrag til et godt pophit. Dét ville være stærkt.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-06-05 19:16

Jakob skrev:
> [...]

> world" fortolket af nogle nye stjerner, men i stedet for får de
> mange Live 8-stjerners nye bidrag til et godt pophit. Dét ville

"We Are The World" hører til initiativet "USA for Africa" og blev
indspillet af amerikanske kunstnere i forbindelse med American Music
Awards i januar 1985. Det var inspireret af, men ikke en del af Band
Aid-projektet, som havde indspillet "Do They Know It's Christmas" året
før.

WATW blev sunget af et nyt hold af sangere ved den amerikanske del af
Live Aid, men jeg tror ikke, der var nogen ny sang forbundet med Live
Aid.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk