Hvilken PSU eller kabinet med psu til dis~
Fra : Jakob

Dato : 16-06-05 17:07

Som i kan se i anden tråd har jeg kæmpet voldsomt med en ustabil pc. Jeg
giver nu officielt op og begynder at skifte stumperne ud til den
begynder af funge. Den første del jeg skifter er strømforsyningen og jeg
vil derfor meget gerne have nogle bud på hvilken strømforsyning eller
gerne kabinet med strømforsyning der ville være passende til følgende
setup.

Amd athlon 2600 xp
2 drev
harddisk IDE
Geforce 6600GT 128 mb graffikkort
Lydkort
1 GB ram

Det må gerne være et støjsvag psu, men vil ikke betale det dobbelte for
at få en super extreme silent version.

Hvis det er med kabinet så skal det bare være diskret sort kabinet, ikke
gamerhelvede med plexiglasruder og pornolys :0)

Håber nogen kan hjælpe

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-06-05 18:30

Jakob wrote:
> Som i kan se i anden tråd har jeg kæmpet voldsomt med en ustabil pc. Jeg
> giver nu officielt op og begynder at skifte stumperne ud til den
> begynder af funge. Den første del jeg skifter er strømforsyningen

Kig lige hvad spændingsniveauerne er først.

> Amd athlon 2600 xp
> 2 drev
> harddisk IDE
> Geforce 6600GT 128 mb graffikkort
> Lydkort
> 1 GB ram

Kan vi få lidt flere specs? (mærke, modelnr, osv.)

Fra : Jakob

Dato : 16-06-05 19:19

In article <42b1b71a$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, dsl.175519
@vip.cybercity.invalid says...

> Kig lige hvad spændingsniveauerne er først.

OK

> Kan vi få lidt flere specs? (mærke, modelnr, osv.)

Bundkort albatron km18gpro med nforce 2 chipset

http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/overview.asp?pro_id=49

Grafikkort er et sparkle geforce 6600GT 128mb

PSU er en Codegen model:300XX

Der står 420 W, under jævnstrøm står der +3.3v 14A, +12v 20A, begge max
120w. Under +12v står der 16A.

Så er der noget kingston ddr3200 valueram 2x 512 mb.

Sig til hvis der er noget der skal uddybes.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Hansen

Dato : 16-06-05 19:29

On Thu, 16 Jun 2005 18:06:46 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

Hej
> [...]
> Lydkort
> 1 GB ram
> Det må gerne være et støjsvag psu, men vil ikke betale det dobbelte for
En hvilken som helst 300watts psu burde kunne trække den setup. Jeg er
selv meget glad for Antec's psuer de er pålidelige og ret støjsvage. Til
dit setup vil jeg anbefale en

> Hvis det er med kabinet så skal det bare være diskret sort kabinet, ikke
> gamerhelvede med plexiglasruder og pornolys :0)
Nu skriver du ikke noget om hvad prisen eller størrelsen skal være. Hvis
du skal have et god og stilrent kabinet så gå efter et

Hvis du vil spare lidt penge og købe kabinet og psu sammen kan jeg anbefale
det har jeg brugt til flere maskiner til venner og familie. Det er godt
til prisen.

/Thomas

Fra : Jakob

Dato : 16-06-05 20:03

In article <op.ssg6xsaauxvtjp@sprinteren>, thomas.hansenGORILLA@lite.dk
says...

> En hvilken som helst 300watts psu burde kunne trække den setup. Jeg er
> selv meget glad for Antec's psuer de er pålidelige og ret støjsvage. Til
> dit setup vil jeg anbefale en

OK, jeg er jo så heller ikke sikker på at det er her fejlen ligger men
vil prøve om det kan hjælpe. Ellers kan skidtet vel returneres :0)

> Hvis du vil spare lidt penge og købe kabinet og psu sammen kan jeg anbefale
> det har jeg brugt til flere maskiner til venner og familie. Det er godt
> til prisen.

Ok tak for dit input.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans

Dato : 16-06-05 20:26

Jakob wrote:
> [...]
>
> Det må gerne være et støjsvag psu, men vil ikke betale det dobbelte
> for at få en super extreme silent version.

Jeg kan varmt anbefale denne PSU:

Uanset hvad jeg har budt de 2 jeg har, har de leveret varen uden dikkedarer,
og der har virkelig været nogle tunge opgaver ind imellem. Fordelen ved
denne PSU er også, at den er ATX 2.0 kompatibel, hvis det hele skulle ende
med et nyt bundkort. Det gør jo heller ikke noget at de ikke siger et
kvidder, uanset hvor hårdt de er belastet.

Hans

Fra : Jakob

Dato : 17-06-05 10:01

In article <42b1d24b$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>,
email@kvik.org.invalid says...

> [...]
> denne PSU er også, at den er ATX 2.0 kompatibel, hvis det hele skulle ende

OK det var faktisk også en af dem jeg havde i kikkerten. Tak for dit
bud.

--
Venlig hilsen

Jakob