Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon nef filer i Photoshop..?!?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-06-05 16:37

Jeg mener at Photoshop CS skulle kunne læse raw filer? Men jeg kan ikke åbne
nef filer fra et Nikon kamera

Er der nogen der ved hvordan jeg gør? Jeg har opdateret til den sidste nye
raw plugin fra Adobe uden det hjalp.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-06-05 16:44

..°o.O Thomas O.o°. skrev:
> [...]
> nef filer fra et Nikon kamera
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg gør? Jeg har opdateret til den sidste nye

Dobb. klik på filen åbner ACR så du kan konvertere - hvis du har
install. korrekt.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-06-05 18:07

> Dobb. klik på filen åbner ACR så du kan konvertere - hvis du har
> install. korrekt.

Det sker ikke - den viser bare et preview i Windows billed- og
faxfremviser... Ligger der noget mere raw på en af installations cd'erne til
CS? Den opdatering jeg har lagt ind er bare en enkelt fil under plug-ins.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-06-05 19:55

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> CS? Den opdatering jeg har lagt ind er bare en enkelt fil under plug-ins.

Jeg tror du skal smutte ind på Adobe's hjemmeside og downloade den
RAW-update der hedder 2.2 eller noget i den stil, så fungerer det fint
(fylder ca. 1,6 MB).

MVH
Thomas

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-06-05 21:28

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror du skal smutte ind på Adobe's hjemmeside og downloade den
> RAW-update der hedder 2.2 eller noget i den stil, så fungerer det fint
> (fylder ca. 1,6 MB).

Det er derfra jeg har hentet den - bare version 2.4

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-06-05 21:57

In article <42b1e065$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er derfra jeg har hentet den - bare version 2.4

Har du prøvet at starte Photoshop og vælge File/Open?

Fra : Kenneth K.

Dato : 16-06-05 22:26

On Thu, 16 Jun 2005 17:36:51 +0200, .°o.O Thomas O.o°. <flash4 it.invalid>
<> wrote:

> [...]
> åbne
> nef filer fra et Nikon kamera
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg gør? Jeg har opdateret til den sidste

Hvilket kamera er det? D70s? Den er nemlig svjv ikke supportet pt. Du kan
dog konvertere til DNG og åbne det i PS CS.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day