Urenlighed
Fra : Tommy Fer

Dato : 15-06-05 21:24

Hej NG

Min dejlige møgkat Lakridsen er blevet urenlig 2 år var det
ellers gået fint. Jeg håber/tror det måske er noget blærebetændelse, er
der nogen måde at se symtomer ud over at tage til lægen? Jeg er jo meget
nysgerrig, og lægen har jo tidligst tid imorgen.

Han har som sagt ikke ramt ved siden af kassen i 2 år, i søndags fik en
pude og et tæppe en tur, idag fik begge vores dyner en tur... GRRRR

Når men til dyrlægen kommer han imorgen

mvh Tommy Fer

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-06-05 21:40

"Tommy Fer" <NOSPAM@fotofer.dk> wrote in message
> [...]
>
> Han har som sagt ikke ramt ved siden af kassen i 2 år, i søndags fik en
> pude og et tæppe en tur, idag fik begge vores dyner en tur... GRRRR

Ja den lyder god nok til en dyrlæge. Alternativt kan det være noget i
hjemmet der har ændret sig, som han ikke synes om.
Men jeg synes de steder han har valgt, giver rimelig god grund til at han
har noget, som han gerne vil have at du skal fortælle dyrlægen
Hvis du kan fange en urinprøve fra ham, så kan dyrlægen nemmere behandle ham
rigtigt. Men det er jo ikke til at vride en dyne :-/ Og prøv at holde øje
med om han vandre rundt på bakken, og ikke rigtig kommer af med noget....
for så er den god nok.
Held og lykke med det
Nina

PS har du skiftet foder fornylig ? Jeg synes at katte der får skiftet foder
har størrer tendens til at få urinvejsinfektion ...

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 21:41

"Tommy Fer" <NOSPAM@fotofer.dk> skrev i en meddelelse news:42b08e46$0

> Min dejlige møgkat Lakridsen er blevet urenlig 2 år var det
> ellers gået fint. Jeg håber/tror det måske er noget blærebetændelse, er
> der nogen måde at se symtomer ud over at tage til lægen?

Jeg har ikke haft en kat med blærebetændelse, men hvis det er ligesom hos os
mennesker, vil den nok forsøge at gå på bakken ( eller åbenbart andre
steder, fordi den måske nu forbinder bakken med ubehag / smerter ) ofte,
uden at den rigtig kan få tisset noget.

> Når men til dyrlægen kommer han imorgen

Det var godt. Det kunne jo godt lyde som blærebetændelse, som er en
utrolig ubehagelig ting, men behandlingen virker som regel hurtigt. God
bedring med Lakridsen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Carina Kristensen

Dato : 15-06-05 22:17

Jeg har faktisk det samme problem med min hunkat... inden hun blev
steriliseret var det også galt, men det var så pga hormonerne... men nu er
det kommet igen, hun er også begyndt at lave stort på gulvet yde på
badeværelset.. og har lidt tynd mave...Er det mon også en blærebetændelse
eller lign?
Hun skal helt sikkert til dyrelægen, bliver desværre bare ikke før i
starten
af næste uge..

Undskyld jeg lige bryder ind i din tråd Tommy

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 16-06-05 09:07

> [...]
> der nogen måde at se symtomer ud over at tage til lægen? Jeg er jo meget
> nysgerrig, og lægen har jo tidligst tid imorgen.

Jeg har haft en med blærebetændelse. Hun drønede ofte ud på bakken, men
hoppede hurtigt af den igen. I stedet tissede hun flere gange i sin kurv
og en enkelt gang i vores seng. Jeg kunne se, at der var lidt blod i
urinen. Det var synd for hende

Jeg hentede et urinprøvesæt (plasticgrus og opsamlingsglas) hos
dyrlægen, og prøven blev så analyseret. Missen kom i hurtigt i
behandling, og det hjalp hende heldigvis næsten med det samme.

Afslutningsvist skulle der tages endnu en urinprøve, så dyrlægen kunne
konstatere, om blærebetændelsen var helt kureret. Det var den heldigvis

> Han har som sagt ikke ramt ved siden af kassen i 2 år, i søndags fik en
> pude og et tæppe en tur, idag fik begge vores dyner en tur... GRRRR
>
> Når men til dyrlægen kommer han imorgen

Lyder som en god idé. Hvis man selv har prøvet at have blærebetændelse,
så ved man, hvor ondt det gør. Det er som at tisse glasskår

> mvh Tommy Fer

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-06-05 09:56

Tommy Fer wrote:
> [...]
>
> Han har som sagt ikke ramt ved siden af kassen i 2 år, i søndags fik en
> pude og et tæppe en tur, idag fik begge vores dyner en tur... GRRRR

Hej NG

Kommer lige fra dyrlægen, han havde urinvejsbetændelse. Ingen krystaller
heldigvis. Han ligger nu godt træt efter bedøvelsen..

Han har gået meget på bakken og meget hurtigt ud igen, så det passede
fint på symptomerne.

Jeg er så lettet over at der var en fysisk årsag over hans urenlighed,
har måtte skille mig af med en kat pga urenlighed, det var absolut ikke
noget jeg havde lyst til med ham.

mvh Tommy Fer

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 16-06-05 10:21

> [...]
>
> Jeg er så lettet over at der var en fysisk årsag over hans urenlighed,
> har måtte skille mig af med en kat pga urenlighed, det var absolut ikke

God bedring til missen. Det skal nok hjælpe på ham hurtigt

Fra : Janner

Dato : 16-06-05 10:42

Hey,

Vores Siameser Kalle begyndte oxo tisse i dynerne, han kom med til dyrlægen
der mente det var dominerende adfær !

Han fik en hormon indsprøjtning samt sådan en duft færrer til stik kontakten
........ Om det har hjulpet tja han har ikke tisset i to dage nu så vi håber

Se ham her http://katte.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2101

--
Hygge

Jan